Ало, "Кока-Кола" ли е?

Още една международна компания разглежда България за свой аутсорсинг център, който би създал около 200 работни места

Shutterstock
Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock

Ако работите в голяма международна компания, компютърът ви се развали и искате да се обадите на техника, за да го поправи, твърде вероятно е да си поговорите с Манила. Ако пък не е Манила, може да попаднете някъде в Индия, Бангладеш или в най-добрия вариант в Словакия. А вече далеч не е изключено да се свържете и с България.

Макар и не с ранга на световен играч, страната се специализира през последните години като място, където големите компании си прехвърлят някои от бизнес услугите като финанси и счетоводство, HR, дистанционно обслужване на клиенти. Така нареченият аутсорсинг стана един от приоритетните сектори в правителствената програма за привличане на нови инвестиции, като в момента логистични и аутсорсинг центрове имат HP и IBM, а десетки световни компании са прехвърлили бизнес процеси на свои подизпълнители тук. Само преди дни стана ясно, че и един от големите играчи в сектора Telus International също навлиза с покупка на дял в местната CallPoint и планира да утрои бизнеса й. Новите тенденции на пазара показват, че скоро може да се очакват и други интересни проекти.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове