Ало, "Кока-Кола" ли е?
Още една международна компания разглежда България за свой аутсорсинг център, който би създал около 200 работни места


Зорница Маркова-Дунчева

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Ако работите в голяма международна компания, компютърът ви се развали и искате да се обадите на техника, за да го поправи, твърде вероятно е да си поговорите с Манила. Ако пък не е Манила, може да попаднете някъде в Индия, Бангладеш или в най-добрия вариант в Словакия. А вече далеч не е изключено да се свържете и с България.
Макар и не с ранга на световен играч, страната се специализира през последните години като място, където големите компании си прехвърлят някои от бизнес услугите като финанси и счетоводство, HR, дистанционно обслужване на клиенти. Така нареченият аутсорсинг стана един от приоритетните сектори в правителствената програма за привличане на нови инвестиции, като в момента логистични и аутсорсинг центрове имат HP и IBM, а десетки световни компании са прехвърлили бизнес процеси на свои подизпълнители тук. Само преди дни стана ясно, че и един от големите играчи в сектора Telus International също навлиза с покупка на дял в местната CallPoint и планира да утрои бизнеса й. Новите тенденции на пазара показват, че скоро може да се очакват и други интересни проекти.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове