С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 2 окт 2012, 19:51, 9165 прочитания

Кирил Темелков: Няма да се занимаваме с газоразпределение

Изпълнителният директор на "Булгартрансгаз" пред Капитал Daily

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Надяваме се интерконекторът с Румъния да бъде готов още през март. 
С развитието на междусистемната свързаност интересът към хранилището в Чирен ще нарасне значително.
"Капитал Daily" разговаря с изпълнителния директор на "Булгартрансгаз" Кирил Темелков за плановете на компанията за модернизация на системата и бъдещите възможности и новости при преноса на природен газ

Какви са плановете ви за модернизация на преносната система, тъй като значителна част от средствата за инвестиции – около 250 млн. евро, са предвидени именно за тази дейност?


- Това са основно инвестиции в компресорните мощности по транзитната система и ремонтиране на отделни участъци от газопроводите. Това е един непрекъснат процес, който се изпълнява. Компресорните станции имат оборудване с ограничен жизнен цикъл, което, когато се изразходи, трябва да бъде подменено. Не трябва да забравяме, че българската газопреносна система е с доста дълга експлоатация.


Какво ще обхване разширението на съществуващата инфраструктура?

- Разширението ще бъде чрез нови отклонения, които да достигнат до нови потребители и територии. Въпросът е, че това са територии, които заради своята отдалеченост не са били интересни за лицензиране от страна на газоразпределителните дружества, тъй като изискват повече ресурси за изграждане на газопреносна система там. Новите отклонения ще дадат възможност за развитието на индустрията именно в такива региони. Тогава инвестицията, която ние правим, ще се споделя от всички ползватели на мрежата. Ние не определяме цена за съответния регион - тя се включва в общия микс и по този начин с минимална корекция можем да постигнем много добър резултат. Освен това ние сме оценили, че тези региони имат необходимост от допълнителни енергийни ресурси като природен газ. Това може да накара инвеститорите да се заинтересуват от тях.

Имали ли сте такива запитвания?



- Да, имали сме както от съществуващи производства и от такива, които възнамеряват да инвестират. Доколкото си спомням, в Силистра имаше интерес към изграждането на енергийна мощност и инвеститорът имаше интерес в региона да бъде изградена газопреносна система. За Козлодуй газопроводът се инвестира от Международен фонд "Козлодуй" и с него трябва да се осигури допълнителен енергоизточник за атомната централа. В същото време обаче ще можем да захраним и самия регион. В Банско например газът се кара с камиони, което обаче не е трайно решение. Общо регионите, в които смятаме да изградим нова инфраструктура, са пет: Свищов, Козлодуй, Пирдоп, Панагюрище и Банско.

Има ли идея чрез тези разширения да достигнете и до битовите потребители, т.е. "Булгартрансгаз" би ли се занимавала и с газоразпределение?


- Засега в нашата бизнес стратегия не се предвижда по никакъв начин да се занимаваме с газоразпределение. "Булгартрансгаз" има много интензивна програма в следващите 5-10 години, която изисква концентрация и добра организация. Развиването на газоразпределителни мрежи би ни разсеяло от основната идея. Ние искаме да бъдем двигателят на газопотреблението в България, да стимулираме и да подкрепяме този процес, като създаваме условия за инвестиции в газоразпределителния сектор, които да бъдат реализирани от частния сектор.

Кога ще бъде избран изпълнител за модернизацията на компресорните станции?

- В момента тече такава процедура. Имахме обжалване на предварителния подбор, за което обаче получихме положително становище от Комисията за защита на конкуренцията в наша полза. Допуснатите до окончателния етап кандидати в момента подготвят своите оферти, които очакваме да получим в началото на следващия месец. Очакванията са до края на годината да имаме сключени договори и модернизацията да започне.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Основателят на Huawei предлага да сподели 5G технологията със западни компании Основателят на Huawei предлага да сподели 5G технологията със западни компании

Жън Джънфей се надява така да премахне съмненията за шпиониране от фирмата си

15 сеп 2019, 1 прочитания

Naspers се разделя на две и прави европейски IT гигант с оценка от 120 млрд. долара Naspers се разделя на две и прави европейски IT гигант с оценка от 120 млрд. долара

Южноафриканската компания листна Prosus на борсата в Амстердам

15 сеп 2019, 88 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Другият ъгъл на кризата

Стагнацията на автомобилния пазар в Европа донесе умопомрачителни отстъпки

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател