Другият ъгъл на кризата

Стагнацията на автомобилния пазар в Европа донесе умопомрачителни отстъпки

Продължаващият спад на продажбите на нови коли ЕС кара производители и дилъри да предлагат невиждани до момента отстъпки.

Продажбите на нови автомобили в страните от ЕС през тази година са лоши, но ситуацията ще стане още по-тежка. Така могат да се обобщят нагласите сред ръководителите на големите компании в бранша, изразени на изложението в Париж, показва анализ на специализирания сайт Automotive News. Като цяло атмосферата на салона напомня шоуто в Детрой през 2009 г., когато бяха представени редица нови модели, но очакванията бяха за ужасна година. "Ситуацията на автомобилния пазар в Европа е катастрофална", коментира главният изпълнителен директор на "Фиат-Крайслер" Серджио Маркионе. Според него все още няма никакви индикации, че дъното е достигнато и предстои оттласкване нагоре.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    marin avatar :-|
    Марин
    • - 1
    • + 9

    ...никоя компания не може да печели от продажбите си в Европа...

    Не може да печели, защото не може да продава. Не може да продава, защото цените от години са ужасно надути. Цените са надути, защото производителите са алчни и правят картелни споразумения. Хак да им е сега, малко да се осафирясат.

    Нередност?
  • 2
    2.5 avatar :-P
    2.5
    • + 9

    Сред притеснените за съдбата си производители към групата "Пежо-Ситроен", "Опел" и "Фиат" се присъединиха и от "Рено".
    -------------------------------------------------------------------
    ...Значи формират т.нар. група на "притеснените". Крайно време беше, това чувство да се пренесе от клиентите и при производителите.

    Нередност?
  • 3
    dimdim avatar :-|
    Дим Дим
    • + 8

    Истината е, че истерията с нови коли на всеки 2-3 години приключи в Европа. Не е само кризата

    Нередност?
  • 4
    vassilun avatar :-|
    vassilun
    • + 11

    [quote#3:"Дим Дим"]Истината е, че истерията с нови коли на всеки 2-3 години приключи в Европа. Не е само кризата [/quote]

    Ама то и качеството им е за толкова години! Преди десетина години купих дизелов Мерцедес 190 на старо, но от познат австриец. Колата бе на 12 години (с 4 скорости и 54 к.с.), аз я карах още около 4,5 и за втори път (първият бе сменен от австриеца) смених съединител на 450 000 км. Другите ремонти бяха само смяна на консумативи: накладки, дискове, амартисьори (за БГ дупките). Няма да се учудя, ако още се движи! Между другото, колата не бе имала никаква катастрофа преди да я продам! През 2007 купих за България Тойотка Ярис за сумати пари (не помня колко). Сега е на 5 години и около 55 хил км., но вече издиша. (Исках Хонда Акорд, но не ми се плащаше като за нов Мерцедес)!

    Нередност?
  • 5
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • + 4

    Не съм се впускал в подробни проучвания, но така, от бегли погледи на ценовите листи и хипер-мега-ултра предложенията, забелязвам, че цените на моделите, които ме вълнуват са си същите, както и през 2008г. (когато си купих моята кола).

    Демек, този филм с големите отстъпки нещо ми мяза на телешопски номер.

    Отделно, че цена и съпътстващи разходи за нов автомобил нещо станаха като преди 100г, дае. Само най-по индивидите могат да си ги позволят.

    Нередност?
  • 6
    mano avatar :-|
    Svetoslav Pavlov
    • + 2

    Твърде много марки и твърде много модели се предлагат. Преди 20 години една марка правеше по един модел във всеки клас автомобили. Сега са се нароили различни класове, SUV, VAN, по-малки, по-големи, по-средата между два класа, електрически и всевъзможни други модели.
    Пежо 205 се е произвеждало между 1983 и 1998, сега всеки модел има живот 4 години, като на втората година му се прави фейслифт. Всичко това е свързано с нови разработки, с нови заводи. Които пък са адекватни само ако има по-големи обороти. Има и наплив от нови марки - корейците отхапват все повече от баницата. Китай - скоро и те.

    Но всички забравят, че бройката хора които потребяват тези коли е горе-долу една и съща и май вече не е много склонна да харчи луди пари за коли.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал