Продажбите на нови автомобили в САЩ надминаха предкризисните нива
Японските компании с най-добри резултати от началото на годината


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Продажбите на нови автомобили и камиони в САЩ отчетоха най-добрия си резултат за последните над 4 години в края на септември, съобщи BBC. Ниските лихви, нарастващото потребителско доверие и значителният ръст при някои от автомобилните производители, като например Toyota, се оказват ключови за постигането на този резултат, отчитат анализаторите.
През септември са продадени общо 1.19 млн. нови автомобила и камиони или с 12.8% повече на годишна база. В същото време за последните 12 месеца са пласирани 14.94 млн. нови превозни средства. Това е и най-високият годишен резултат от март 2008 г. по данни на Autodata, т.е. приблизително от началото на периода, белязал началото на кризата. Ситуацията отвъд океана е коренно различна от тази в Европа, където големите компании изпитват серизни затруднения заради свитото потребление в резултат от дълговта криза.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
11 коментара
Това е и силен сигнал за икономиката, защото ако взимаш кола- по-лесно намираш работа или вече имаш такава.
Докато в европа застраховките продължават да са над 1000 евро ако си под 25. Нищо чудно, че и безработните в тази възрастова категория са повечко.
А може би, циганията обхваща и американците - колкото по- малко пари има - толкова повече се изхвърлят за скъпи неща...
Много интересна статия и то на фона на сериозната рецесия в която е браншът в Европа. Това показва и различията по отношение на решенията на кризата.
"Ниските лихви" - да не би случайно Китай и държавите търгуващи петрол, да са започнали да връщат с кораби, напечатаните в САЩ хартийки, които са акумулирали последните 50 години (: А, май не било туй. Просто броят на банкнотите долари май се е изчерпал при източника, и решили да си напечатат нови банкноти... Ама то вече в днешно време не си струва да се хаби хартия даже. Направо създаваме новите долари в компютрите и ги разпределяме по карти сметки. Реално никой никога няма да види с очите си и пипне тези пари, защото съществуват само виртуално, но пък великата американска държава е нормално да създава така валута и да купува с нея стоки и услуги произведени в Китай, а пък после тия се чудят защо получавал днешния пенсиониран китаец 9 долара пенсия месечно. А БНБ стои мирно, а ЕЦБ размахва строго с пръст, че се яде само по три пъти на ден, и то когато цялото семейство се събере на масата.... Като няма хляб-яжте пасти (:
До коментар [#4] от "chyene":
Ами измислили са си начин хората, и са си добре. Ти си измисли твой начин и ти ще си добре... то само с критика не се получава. Ето, Китай събраха на своя територия повечето производства, натикаха конкурентите в миша дупка, и скоро ще осребряват (е, не точно работниците и селяните), монопола си върху "евтината работна ръка". Ние имаме четири сезона, свястна земя и климат, обилна вода, възлово географско положение... и умувавме за нов АЕЦ (дето скоро всеки съсед ще си има свой). Ами, не сме много по мисленето, ама им правим сметката на американците, как ще си плащали колите.
До коментар [#1] от "Трезвен":
Дали е силен сигнал, е малко неясно. Може и така да е...
В момента масово се продава на 0 down, 0 interest и е лесно да купиш. Ще видим как ще е по-нататък.
Ето за това искам зелена карта. Защото макар и далечко там има някакъв шанс за всеки който си вярва. А тук ни очакват още четири години Бойко Борисов и Симеон Дянков, ужас.
До коментар [#6] от "КЛЮЧАРЪ":
Нещо много напомня ситуацията при имотния пазар преди няколко години. Много ясно че като ти дават кола без пари, ще я вземеш, ще я покараш малко, пък като спреш да плащаш ще ти я вземат. Няма как просто безработицата да си е същата, доходите да падат, да има и висока инфлация, особено като се смята цената на горивата и храните (които не влизат в CPI индекса) и в същото време пазара на коли да е нагоре. Sub-prime car loans ще е следващия балон, като след няколко месеца масово почнат да се пропускат вноски за колата. Ама идват избори, трябва да е покаже че правителството прави нещо, щото ако ГМ и форд трябва да съкращават работници и да затварят фабрики заради спаднало търсене, числата с безработицата съвсем ще скапят пейзажа.
В края на 2012 така или иначе ще се мре, поне американците са решили да се изкефят на нова количка ;)
Тойота е до голяма степен производител с японска собственост който произвежда в заводите си в САЩ и Канада, както нови коли, така и резервни части. По-интересно е нарастването на дяла на нови пикапи (Ф-150 Форд и Шеви 4ь4) , необходимата кола за строителни работници и дребен бизнес.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.