Volvo затваря завода си за автобуси в Швеция
Компанията обяви, че ще премести производството в Полша
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Автомобилният производител Volvo очаква слабо търсене на автобуси в Европа, което е причина за взетото решение да бъде затворен шведският завод на компанията. Производстводството ще бъде преместено в Полша, предаде Reuters.
Затварянето на единствения завод за автобуси в Швеция трябва да приключи до юни 2013 г. Това ще стане, ако преговорите със синдикатите в компанията бъдат приключени до тогава, обясниха от Volvo.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
10 коментара
Ехаа, все добри новини :) :)
Защо ли ще мести компанията в Полша? У нас е още по-добре-ниски заплати, хората не се бунтуват и са като овчици. Къде ще намерят по добро място.
[quote#2:"stoicho2"]У нас е още по-добре-ниски заплати, хората не се бунтуват и са като овчици.[/quote]
У нас няма квалифициран персонал
До коментар [#2] от "stoicho2":
Щото вече имат завод там и съответно обучен персонал, плюс това поляците са по-ефективни от Бай ти Ганя. Не забравяй че и преди в БГ са правени опити за автомобилно производство всички завършили неуспешно като инвеститорите са пили по една студена вода, това в тези среди се знае и помни. Все пак ако завода на Гришата тръгне да работи на пълни обороти и се задържи така няколко годинки, може някой сериозен инвеститор да се замисли над въпроса за строеж на авто завод на територията на страната.
До коментар [#3] от "dnk":
До коментар [#4] от "tsyrvulan":
Не е като да нямаме обучен персонал, но може би има и други фактори.
Странно е и защо нашият единствен останал производител на автобуси Кента - Омуртаг няма никакво пазарно присъствие в собствената си държава, а последната новина за покупка на автобуси с обществена поръчка беше за турски и полски доставчици.
До коментар [#5] от "dreamboxer":
Кента едва ли може да се нарече производител на автобуси, по-точното наименование би било - coach builder. А и до колкото си спомням предприятието в Омуртаг се занимава основно с преобурдване на автобуси втора ръка, без да пипа нищо по шаси, ходова част, мотор и трансмисия, и само изгражда нова или модофицира стара каросерия.
Полша има над 4 пъти по-голямо население и десетократно по-голям пазар. Вроцлав е близо до немската граница, но има и добра ЖП връзка за Русия и Прибалтийските страни. Заводът Карсан в Турция специализира в камиони Волво (такъв завод има и в Калуга, Русия). Иначе Турция има голям специализиран завод за автобуси МАН/Неоплан край Анкара и явно няма интерес от други конкурентни производства на автобуси въпреки мащабния си туризъм.
До коментар [#6] от "tsyrvulan":
%82%D0%B0
Да ти кажа честно: не съм запознат с детайлите. Само чета написаното (което не е задължително да е вярно)
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B5%D0%BD%D1
От там изглежда като да произвеждат нещо, може и да е като "производството" Литекс Моторс.
Вечно изтърваме инвестиции, нали така Дянков?
Капитал Икономедия, кога ще се хванете и ще зададете няколко неудобни въпроса на управляващите? Кога ще се подобри бизнес средата, а образованието? Кога ще привличаме повече инвстиции?
Защо този завод отива в Полша? До кога България ще изостава от Полша и Словакия например?
"Автомобилният производител Volvo очаква слабо търсене на автобуси..."
this-is-volvo-car-corporation.aspx %20group/Pages/aboutus.aspx
Волво карс е производителят на леки автомобили: http://www.volvocars.com/intl/top/corporate/pages/
Волво груп произвежда автобуси, камиони и др:
http://www.volvogroup.com/group/global/en-gb/volvo
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход