С куфарите дотук
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

С куфарите дотук

Само малките раници, ръчните чанти и чантите за лаптоп ще се возят безплатно на борда на Wizz Air

С куфарите дотук

Wizz Air въвежда допълнителна такса багаж от 20 лв.

Калина Горанова
17817 прочитания

Само малките раници, ръчните чанти и чантите за лаптоп ще се возят безплатно на борда на Wizz Air

© ЦВЕТЕЛИНА НИКОЛАЕВА


Багаж, който не може да се побере под седалката в самолета, вече ще струва 20 лева на пътника. Това обявиха от Wizz Air при представянето на новата им политика. От 4 октомври всички, които резервират места в Wizz Air за пътувания след 24 октомври, ще трябва да заплащат по 20 лева за куфар, качен на борда на самолета. Безплатно вече на борда ще може да се качи само ръчна чанта, малка раница или чанта за лаптоп. Ограничението на Wizz Air за една бройка багаж на пътник в кабината остава непроменено, тоест не може на борда да се качи комбинация от чанта (безплатно) и куфар (с такса). Таксите за куфари в багажното остават същите - 30 или 40 лева на бройка в зависимост от времетраенето на полета и сезона. Безплатно на борда на самолета ще може да пътува и всичко купено от duty free магазините на летището.

Официалната причина

Официалната причина за въведената мярка е желанието да се намали голямото количество чанти, които се качват на борда на самолета, забавят настаняването и задръстват пространството. От 1 август Wizz Air въведе пробно новите багажни правила по маршрута Лондон - Катовице. Очакванията са, че чантите на борда ще намалеят с 20%, а времето за настаняване на пътник ще се съкрати с 34 секунди. Като компенсация от компанията обявиха, че цените на полетите от 24 октомври ще бъдат намалени с по 10 лева. На въпроса дали новата мярка няма да доведе до отлив на пътници Кирстин Вулцин, мениджър корпоративни комуникации, отговори: "Не сме отчели нито по-малко резервации, нито по-малко пътници по пробната линия Лондон - Котовице." Нещо повече - според нея останалите нискотарифни компании ще последват техния пример, тъй като проблемът с твърде многото багаж в самолета е валиден за всички и всички търсят начин да го решат.

Първи в България 

Wizz Air е на българския пазар от 2006 г., като реализира най-голям брой пътници сред нискотарифните превозвачи на летище София. Има полети и от Варна и Бургас. Авиокомпанията лети до 8 страни от България по 15 маршрута целогодишно. Очакванията им за българския пазар за тази година са, че броят им ще достигне минимум 800 хил., но за момента нови дестинации не се очакват. Най-конкурентната дестинация за нискотарифните авиокомпании е Лондон, докъдето от София лети и EasyJet, а от Пловдив Ryanair. До Испания и Италия Wizz Air има по-добро покритие, след като преди малко повече от година и половина EasyJet се отказа от полетите си до Мадрид и Милано, а Ryanair не успя да осъществи полета си Пловдив - Барселона. Допълнителните такси за всяка от услугите различава нискотарифните от традиционните авиокомпании, както и кацането им на по-отдалечени летища с по-ниски цени за обработка на самолети и пътници. За пътниците остава да четат внимателно дребния шрифт при резервациите.

Багаж, който не може да се побере под седалката в самолета, вече ще струва 20 лева на пътника. Това обявиха от Wizz Air при представянето на новата им политика. От 4 октомври всички, които резервират места в Wizz Air за пътувания след 24 октомври, ще трябва да заплащат по 20 лева за куфар, качен на борда на самолета. Безплатно вече на борда ще може да се качи само ръчна чанта, малка раница или чанта за лаптоп. Ограничението на Wizz Air за една бройка багаж на пътник в кабината остава непроменено, тоест не може на борда да се качи комбинация от чанта (безплатно) и куфар (с такса). Таксите за куфари в багажното остават същите - 30 или 40 лева на бройка в зависимост от времетраенето на полета и сезона. Безплатно на борда на самолета ще може да пътува и всичко купено от duty free магазините на летището.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

29 коментара
  • 1
    bestbuy avatar :-?
    За да останат ХОРА в България.

    Айде, пак малоумни извинения.. щали да намалят времето за настаняване с 34 сек... и да намалят билетите с 10 лв.. Но не казват, че другата година ще ги увеличат с 20... , нали..

  • 2
    bulgariatherm avatar :-|
    Николай Беловеждов

    След няколко дни ще летя за Милано. С България Еър -по-евтино ми излезе. А тези, нека да таксуват каквото си искат.

  • 3
    npaine avatar :-|
    NPaine

    Който иска да лети с Уиз Еър, който не иска ако ще с Емирейтс да пътува.

    Това е пазарът, като не ти изнася отиваш при конкурента, никой не е длъжен обаче да ти дава каквото и да било даром.

  • 5
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Е, уиз-ейр са доста удобни за някои дестинации, особено ако имаш време.

  • 6
    vassilun avatar :-|
    vassilun

    [quote#2:"Николай Беловеждов"]След няколко дни ще летя за Милано. С България Еър -по-евтино ми излезе.[/quote]

    Пожелавам Ви да излетите на време, защото с България Еър това не е много сигурно! Все пак е по-сигурно от колкото с АлИталия!

  • 7
    thermobee avatar :-|
    Thermobee

    Измекяри!

    Публикувано през m.capital.bg

  • 8
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън

    Летял съм до болоня за 30 лв, до будапеща за 35 и до айндховен и дортмунд за 40. Дори с 20 лв отгоре за чанта пак е по-евтино от всяка друга "традиционна" компания, с пъти по-евтино. Да не говорим , че полутите винаги са навреме, докато българия еър ако кацнат навреме отварят шампанско и празнуват.

  • 9
    drun_drun avatar :-|
    drun_drun

    С всички такси - такса багаж, такса ръчен багаж, такса резервация, такса плащане, т.нар. нискобюджетни авиокомпании отдавна са по-скъпи от икономичната класа на нормалните. Н авсичкото отгоре, плащаш и такса чекиране, ако не се чекираш онлайн. На борда и една вода не ти сервират, самолетите им са стари. Да си гледат работата. С тях летя само в краен случай.

  • 10
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#9] от "Drun_drun":

    Айде глупости - тази пролет летя до дортмунд за 120лв на човек отиване и връщане. И това е всичко, включително по едно кафе за 2 евро на борда във всяка посока. Резервирах 2 месац предварително, не съм целил най-евтините дати.
    Най-близката оферта беше на БългарияЕър за 180 евро.
    И самолета беше ЧИСТО НОВ ейрбъс, значително по-нов от дъртия боинг на България Еър дето вечно нещо му става.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK