Фирми на Васил Божков ще поддържат новите участъци на "Тракия"

Отсечката между Стара Загора и Карнобат ще се чисти и ремонтира за 1200 лв. на километър месечно

Три консорциума пожелаха да се грижат за новите отсечки на "Тракия", като конкуренцията свали цената на услугата
Три консорциума пожелаха да се грижат за новите отсечки на "Тракия", като конкуренцията свали цената на услугата
Три консорциума пожелаха да се грижат за новите отсечки на "Тракия", като конкуренцията свали цената на услугата    ©  Мария Съботинова
Три консорциума пожелаха да се грижат за новите отсечки на "Тракия", като конкуренцията свали цената на услугата    ©  Мария Съботинова
3.38

млн. лв. е най-ниската цена за поддържането на новите 116 километра от магистралата за две години.

Консорциумът "ТРЗП - Тракия", в който участват дружества на Васил Божков и фирми от чистотата, е най-вероятният победител в обществената поръчка за поддръжка на новите участъци от магистрала "Тракия". Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти на трите участника в процедурата. Обединението печели търга с най-ниска цена за текуща и зимна поддръжка на 116-те километра между Стара Загора и Карнобат – 3.378 млн. лв. без ДДС. Това прави малко над 1200 лв. на километър месечно. Прогнозната стойност на поръчката беше 5 млн. лв., или средно на месец близо 1800 лева на километър, също без ДДС.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
21 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    volrath avatar :-P
    volrath
    • - 2
    • + 22

    Е, че кой друг?

    Нередност?
  • 5
    chyene avatar :-?
    chyene
    • - 7
    • + 25

    А защо не се създадат държавни компании за поддръжка, поне на магистралите и първокласните пътища, а се дават държавни пари на частни лица, вместо тези пари да остават за държавата?! Както скоро жандармерията беше освободена като "пазач" на площадката на АЕЦ Белене, и хоп - "случайно" след това обявена обществена поръчка за 1 500 000 за фирма за охранителна дейност на площадката... http://www.nek.bg/cgi (21.09.2012г.) Някакви пълни безумия... Този Закон за обществените поръчки взе тотално да обръща плоскостта на раздаване на публичните средства. Вече куцо и сакато навсякъде го ползва като мост за преминаване и наливане на държавни/общински пари в частни портфейли. Обществените поръчки би трябвало да се възлагат там, където държавата няма възможност и ресурс да върши сама определена дейност, а там където има възможност сама да се справи обществена поръчка не следва да се обявява. Но както законодателно така и реално - закона е направен за почти всички сфери да се възлагат поръчки на частни лица, а в реалната икономика държавата нарочно се опропастява за да няма възможност и ресурс да се конкурира с частните фирми или единственият й изход е да възлагат поръчки на частни лица, тъй като самата тя не може да се справи. Скоро много добро впечатление ми направи, и даже се радвам - има вече практика общински фирми за строителство, чиито капитал е 100% собственост на дадената община, да участва в обществени поръчки и да ги печели. Дано за в бъдеще и държавата си направи такива 100% държавни фирми, за да може парите да остават в държавата и общините, а не в частни ръце и да отива за яхти, майбаси и тнн простотии.

    Нередност?
  • 6
    thetheacher avatar :-|
    The.Teacher
    • - 10
    • + 13

    [quote#5:"chyene"]Дано за в бъдеще и държавата си направи такива 100% държавни фирми, за да може парите да остават в държавата и общините, а не в частни ръце и да отива за яхти, майбаси и тнн простотии. [/quote]

    Парите е по-добре да отиват в частни фирми, отколкото в държавни такива, вервай ми. Защото има минимална вероятност въпросните частни фирми да създадат някое и друго работно място. Докато за държавните и общинските служители - нищо друго не ги интересува освен кражбата. Плюс това 99 процента от държавните и общинските фирми са на ръба на фалита. Или по-скоро поради липса на адекватно законодателство не са обявени служебно във фалит заради размера на дълговете им.

    Иначе за магистралите - НЯМА ЛИ КОЙ ДА НАПИШЕ, ЧЕ НОВИТЕ ОТСЕЧКИ НА МАГИСТРАЛАТА СА НА ВЪЛНИ И ДРУСАТ КАТО СЕЛСКИ ПЪТ. Най-добрата, доколкото може да се каже отсечка е на Актор, но и тя е неравна и на вълни. Фикция е 140 км. по тях, просто поради неравността и. Колкото пъти минавам не мога да видя някой да кара с повече от 100-120 точно поради тази причина. Е ако автомобила е за 200 000 лв. може и да не се усеща.

    Нередност?
  • 7
    chyene avatar :-P
    chyene
    • - 2
    • + 8


    [quote#6:"The.Teacher"]Парите е по-добре да отиват в частни фирми, отколкото в държавни такива, вервай ми.[/quote]

    :-D Няма да коментираме надутите цени за определени услуги или строителства на частните фирми. Нещо което може да се свърши за 100 000 лева примерно се оферира от фирмата, че ще струва 2 или 3 пъти повече. Това си е чиста и най-нагла форма на кражба от страна на частната фирма от публичните финанси. Както и това "1 800 лева" на месеца за почистване на магистрала. Най-вероятно сигурно реалната стойност е 900-1000 лева на месец, но нали парите ги дава държавата, айде нищо няма да й стане още малко да надуем. Да не говорим, че съвсем законно в Закона за обществените поръчки има изрична забрана ако някой оферира с 20% по-ниска цена да бъде деликатно отстранен от възможност в наддаването. Как така някой ще ни подбива цените и няма да ланем ей така големите пари за нищо работа (:

    Нередност?
  • 8
    thetheacher avatar :-|
    The.Teacher
    • - 1
    • + 11

    @chyene

    Еми така е. Няма значение дали е частна или държавна, щом целта е да се открадне от бюджета. Общо взето чиновниците и в двата случая си получават тяхното. Въпросът е, че частните фирми не тежат на общината или държавата и дори и да имат огромни дългове си е техен проблем. Но както и да го въртим, щом манталитетът е такъв да се мисли първо колко комисионна ще вземе този, който отпуска парите и тогава да се види всъщност какъв е проекта, ими ли нужда точно от него, как да се изпълни най-качествено, така ще е. Търговете и обществените поръчки продължават да са 99 процента нагласени и с предизвестен победител. Скоро гледах обществена поръчка за компютри за някакав център. Еми изискванията бяха копи-пейст от рекламните брошури на определена фирма, но името на фирмата е махнато. И ако пейстнеш изискванията в интернет то веднага попадаш на въпросната фирма :-) Да не говорим за поръчката за автомобили на народното събрание, която детайлно се разнищи от Капитал.
    Завишаване в цените на поръчките има най-малко 30 процента, поне така беше при тройната коялиция и всички го знаеха - за да спечелиш поръчка носиш предварително 30 процента на определения човек. Нищо не се е променило, манталитета пък хич.

    Нередност?
  • 9
    rkirov avatar :-|
    rkirov
    • + 7

    В близкото минало имаше една фирма "МОСТСТРОЙ" . Ако сегашните управляващи или направляващи ( защото през последните 22 години нашите политици само направляват държавните пари) не помнят да се информират - как въпросната фирма ощети държавата.
    Какво да кажа освен - ЛУД УМОРА НЯМА

    Нередност?
  • 10
    stonedridah1 avatar :-|
    stonedridah1
    • - 14
    • + 3

    аз пък стигнах от караулката в София до края на новата магистрална отсечка за 1 час и 57 минути.

    по новите участъци всичко е ОК (все още), а ако ти си усещал вълни, проблема е в теб. карах със 180-200 без никакви грижи.

    кви 100 км/час бълнувате не ми е ясно

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал