Голямото завръщане на малките автомобили

Един на всеки петима американци избира компактна кола

Малките автомобили отново излизат на мода в САЩ. Автомобилните производители - от Chevrolet и Fiat, до Volkswagen, Toyota и Honda - отчитат най-добрия месец на продажби за последните четири години, а в края на годината пазарният дял на този клас автомобили може да надхвърли 20% - най-високото постижение за последните 20 години, предава Bloomberg.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


34 коментара
  • 1
    trezven avatar :-P
    Трезвен

    Ами започва да им идва акъла в главта. Времената когато реднеците купуваха СЮВи-та и псуваха президента, че видиш ли бензина скочил на над долар за галон са дотук.

    Аз лично се моля цените на петрола да скачат по-бързо, защото само това ще накара Запада да започне да налива пари за развитие на ел. автомобилите.

  • 2
    chievo avatar :-|
    Chievo

    СмЕх в залата.

    Focus и Cruze - малки автомобили? В Европа ги рекламират като семейни коли. Особено Cruze.

  • 3
    dimitar_stoyanov avatar :-|
    DS

    ХА, в Щатите "малки коли" с ФОРД ФОКУС и ШЕВИ КРУЗ.......

  • 4
    georgebul avatar :-|
    georgebul

    До коментар [#1] от "Трезвен":

    Не съм съгласен, че бъдещето принадлежи на ел. автомобилите. Когато електричеството в една страна се добива главно от Тец-ове напрактика вредните газове се изхвърлят от друго място и отново се ползват земни ресурси, а според експеримент на опел с техният електрически автомобил, се посочва, че средно за зареждането на 10 автомобила са необходими средно около 10 ветрогенератора разсположени на различни места (заради вятъра) с диаметър на генератора от около 70 метра (стомана), за да бъдат заредени. Представете си колко много ресурси са това, да не говорим, че съвременните батерии изсползват редки метали и не е възможно всеки човек да има възможност да се сдобие с такава. Французите комбинират ел автомобилите си със специално зареждане от ел енергия произведена изцяло от АЕЦ, но според мен бъдещето на автомобилните горива ще бъде био дизел, произведен от фотобио реактори (от водорасли)

  • 5
    mano avatar :-|
    Svetoslav Pavlov

    Ех тези американци. Кога ще се научат че Форд Фокус не е "малка" кола.
    Малка кола е Форд Фиеста , а още по-малка Форд Ка.

    а то иначе и БМВ 5 изглежда "малка кола" сравнено с Ford T-150 иToyota Tundra

  • 6
    marin avatar :-|
    Марин

    [quote#4:"georgebul"]Не съм съгласен, че бъдещето принадлежи на ел. автомобилите[/quote]Аз смятам, че принадлежи.
    Предимства над обикновения автомобил:
    1. Може ел-мобилът да се зарежда вечер - на по евтина електроенергия.
    2. Производството на енергия (в нашия случай ел-енергия) е по-ефективно, когато се извършва на едно място, а не на много (както е при обикновените автомобили).
    3. Инфраструктурата за пренос на ел. енергия съществува вече.
    4. Електромобилите след започване на масово производство ще станат по-евтини, защото устройството им е много по просто.
    Недостатъци на ел-мобилът:
    5. Сравнително скъпи батерии. Тук е "ключът от бараката" за развитието на ел-мобилите. Навяваме се, че има някакви перспективни разработки на по-евтини батерии.

  • 7
    coffee.bean avatar :-|
    coffee.bean

    Аз не знам доколко малките коли ще получат разпространение в САЩ, доколкото тия големи(дълги) пътища искат хубава возия, иначе след 1000 км ще слезеш като парцал. А малката кола не може да даде такава возия за дълъг път. За градски условия - да.

  • 8
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ

    До коментар [#2] от "Chievo":


    До коментар [#3] от "4140 mitko":


    До коментар [#5] от "mano":

    Елате да им видите Кадилаците и Събърбаните, след това вижте колко тежи средният американец, па тогава пишете! Тук поколенията от 50-те и 60-те са свикнали на бензин по $0,50 - 1,00/галон и двигатели от V6 нагоре. На средния Joe Blow е нужно време за осъзнаване на новите реалности.

  • 9
    trezven avatar :-|
    Трезвен

    До коментар [#6] от "Марин":

    И най-големия +:

    - Можеш да постигнеш почти цялостна енергийна ефективност и да си спестиш 'удоволствието' цялата ти държава и икономика да бъде изнудвана от картели, терористи, диктатори, башибозуци и прочее паплач.

  • 10
    abadobata avatar :-|
    Distributed

    До коментар [#4] от "georgebul":

    [quote#4:"georgebul"]според експеримент на опел с техният електрически автомобил, се посочва, че средно за зареждането на 10 автомобила са необходими средно около 10 ветрогенератора разсположени на различни места (заради вятъра) с диаметър на генератора от около 70 метра (стомана), за да бъдат заредени.[/quote]

    Това звучи доста нереално. Вятърните генератори с диаметър 70 метра, например:

    http://www.enercon.de/en-en/61.htm

    са с два мегавата мощност. Не знам за какви електромобили става дума, ама батериите им събират по 50-60-супермаксимум-80 киловат часа. Я може ли да ми го покажете този експеримент?


    [quote#4:"georgebul"]съвременнте батерии изсползват редки метали и не е възможно всеки човек да има възможност да се сдобие с такава. [/quote]

    Че кой е казал, че няма батерии без редки елементи? Някой е измислил всички батерии ли и е доказал, че не можем да измислим други батерии? Къде?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход