Голямото завръщане на малките автомобили

Един на всеки петима американци избира компактна кола

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Малките автомобили отново излизат на мода в САЩ. Автомобилните производители - от Chevrolet и Fiat, до Volkswagen, Toyota и Honda - отчитат най-добрия месец на продажби за последните четири години, а в края на годината пазарният дял на този клас автомобили може да надхвърли 20% - най-високото постижение за последните 20 години, предава Bloomberg.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

34 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    trezven avatar :-P
    Трезвен
    • - 9
    • + 27

    Ами започва да им идва акъла в главта. Времената когато реднеците купуваха СЮВи-та и псуваха президента, че видиш ли бензина скочил на над долар за галон са дотук.

    Аз лично се моля цените на петрола да скачат по-бързо, защото само това ще накара Запада да започне да налива пари за развитие на ел. автомобилите.

    Нередност?
  • 2
    chievo avatar :-|
    Chievo
    • + 30

    СмЕх в залата.

    Focus и Cruze - малки автомобили? В Европа ги рекламират като семейни коли. Особено Cruze.

    Нередност?
  • 3
    dimitar_stoyanov avatar :-|
    DS
    • + 29

    ХА, в Щатите "малки коли" с ФОРД ФОКУС и ШЕВИ КРУЗ.......

    Нередност?
  • 4
    georgebul avatar :-|
    georgebul
    • - 14
    • + 12

    До коментар [#1] от "Трезвен":

    Не съм съгласен, че бъдещето принадлежи на ел. автомобилите. Когато електричеството в една страна се добива главно от Тец-ове напрактика вредните газове се изхвърлят от друго място и отново се ползват земни ресурси, а според експеримент на опел с техният електрически автомобил, се посочва, че средно за зареждането на 10 автомобила са необходими средно около 10 ветрогенератора разсположени на различни места (заради вятъра) с диаметър на генератора от около 70 метра (стомана), за да бъдат заредени. Представете си колко много ресурси са това, да не говорим, че съвременните батерии изсползват редки метали и не е възможно всеки човек да има възможност да се сдобие с такава. Французите комбинират ел автомобилите си със специално зареждане от ел енергия произведена изцяло от АЕЦ, но според мен бъдещето на автомобилните горива ще бъде био дизел, произведен от фотобио реактори (от водорасли)

    Нередност?
  • 5
    mano avatar :-|
    Svetoslav Pavlov
    • + 30

    Ех тези американци. Кога ще се научат че Форд Фокус не е "малка" кола.
    Малка кола е Форд Фиеста , а още по-малка Форд Ка.

    а то иначе и БМВ 5 изглежда "малка кола" сравнено с Ford T-150 иToyota Tundra

    Нередност?
  • 6
    marin avatar :-|
    Марин
    • - 4
    • + 12

    [quote#4:"georgebul"]Не съм съгласен, че бъдещето принадлежи на ел. автомобилите[/quote]Аз смятам, че принадлежи.
    Предимства над обикновения автомобил:
    1. Може ел-мобилът да се зарежда вечер - на по евтина електроенергия.
    2. Производството на енергия (в нашия случай ел-енергия) е по-ефективно, когато се извършва на едно място, а не на много (както е при обикновените автомобили).
    3. Инфраструктурата за пренос на ел. енергия съществува вече.
    4. Електромобилите след започване на масово производство ще станат по-евтини, защото устройството им е много по просто.
    Недостатъци на ел-мобилът:
    5. Сравнително скъпи батерии. Тук е "ключът от бараката" за развитието на ел-мобилите. Навяваме се, че има някакви перспективни разработки на по-евтини батерии.

    Нередност?
  • 7
    coffee.bean avatar :-|
    coffee.bean
    • - 3
    • + 13

    Аз не знам доколко малките коли ще получат разпространение в САЩ, доколкото тия големи(дълги) пътища искат хубава возия, иначе след 1000 км ще слезеш като парцал. А малката кола не може да даде такава возия за дълъг път. За градски условия - да.

    Нередност?
  • 8
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ
    • + 21

    До коментар [#2] от "Chievo":


    До коментар [#3] от "4140 mitko":


    До коментар [#5] от "mano":

    Елате да им видите Кадилаците и Събърбаните, след това вижте колко тежи средният американец, па тогава пишете! Тук поколенията от 50-те и 60-те са свикнали на бензин по $0,50 - 1,00/галон и двигатели от V6 нагоре. На средния Joe Blow е нужно време за осъзнаване на новите реалности.

    Нередност?
  • 9
    trezven avatar :-|
    Трезвен
    • - 1
    • + 14

    До коментар [#6] от "Марин":

    И най-големия +:

    - Можеш да постигнеш почти цялостна енергийна ефективност и да си спестиш 'удоволствието' цялата ти държава и икономика да бъде изнудвана от картели, терористи, диктатори, башибозуци и прочее паплач.

    Нередност?
  • 10
    abadobata avatar :-|
    Distributed
    • - 2
    • + 9

    До коментар [#4] от "georgebul":

    [quote#4:"georgebul"]според експеримент на опел с техният електрически автомобил, се посочва, че средно за зареждането на 10 автомобила са необходими средно около 10 ветрогенератора разсположени на различни места (заради вятъра) с диаметър на генератора от около 70 метра (стомана), за да бъдат заредени.[/quote]

    Това звучи доста нереално. Вятърните генератори с диаметър 70 метра, например:

    http://www.enercon.de/en-en/61.htm

    са с два мегавата мощност. Не знам за какви електромобили става дума, ама батериите им събират по 50-60-супермаксимум-80 киловат часа. Я може ли да ми го покажете този експеримент?


    [quote#4:"georgebul"]съвременнте батерии изсползват редки метали и не е възможно всеки човек да има възможност да се сдобие с такава. [/quote]

    Че кой е казал, че няма батерии без редки елементи? Някой е измислил всички батерии ли и е доказал, че не можем да измислим други батерии? Къде?

    Нередност?
Нов коментар