BAE Systems и EADS се отказаха от сливането
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

BAE Systems и EADS се отказаха от сливането

Въпреки огромният потенциал, производителят на Eurofighter Typhoon BAE Systems няма да се слее с производителя на Airbus EADS

BAE Systems и EADS се отказаха от сливането

Лондон, Париж и Берлин не успяха да се споразумеят за създаването на нов гигант в авиационната и отбранителната индустрия

4694 прочитания

Въпреки огромният потенциал, производителят на Eurofighter Typhoon BAE Systems няма да се слее с производителя на Airbus EADS

© Reuters


Европейският авиационен и отбранителен консорциум EADS и британският оръжеен производител BAE (British Aerospace Systems) обявиха, че прекратяват преговорите за сливането си, след като правителствата на Германия, Франция и Великобритания не успяха да се споразумеят за сделката, която щеше да създаде нов гигант в авиационната и отбранителната индустрия.

Британският регулатор беше дал срок на двете компании до 16.00 ч. местно време да се откажат от сделката, да я финализират или да поискат отсрочка. В специално изявление BAE съобщи, че преговорите са прекратени, тъй като е станало ясно, че интересите на трите правителства не могат да бъдат адекватно съгласувани едни с други или с целите, поставени от двете компании.

"Поради това BAE Systems и EADS решиха, че е в най-голям интерес на компаниите и акционерите да прекратим разговорите и да се фокусираме върху съответните си стратегии", заявяват от BAE.

Осъществяването на толкова голяма и сложна трансгранична сделка в сектор, където овен това са намесени толкова политически, икономически и национални съображения при всички положения е изключително сложна задача, отбелязва Reuters. Запознати с преговорите източници на медията отбелязват, че една от причините за провала е съпротивата на германския канцлер Ангела Меркел, която обаче не е обяснила позицията си.

Сливането на двете компании щеше да създаде концерн на стойност 45 млрд. долара с над 220 хил. служители в цял свят. Според изявлението на BAE по време на разговорите двете фирми са успели да се споразумеят по повечето аспекти на сделката, включително търговския, юридическия и управленския, но не са могли да ги представят убедително пред акционерите.

"BAE и EADS са убедени, че сливането щеше да има солидна икономическа логика. То представляваше уникална възможност да се комбинират две силни и успешни компании и да се създаде технологичен лидер и сериозен играч както при авиацията, така и в отбранителния сектор", се казва в изявлението на BAE.

"Очевидно сме разочаровани от това, че не успяхме да постигнем приемливо споразумение. Въпреки това, бизнесът ни остава силен и финансово успешен и гледаме на бъдещето с увереност", коментира изпълнителният директор на британската компания Ян Кинг.

От своя страна ръководителят на EADS Том Ендърс заявява, че производителят на Airbus ще продължи "по пътя си към международен растеж" и акционерите могат да очакват "ръст на печалбите, отлична ликвидност и спазване на програмите при строга отчетност".

Европейският авиационен и отбранителен консорциум EADS и британският оръжеен производител BAE (British Aerospace Systems) обявиха, че прекратяват преговорите за сливането си, след като правителствата на Германия, Франция и Великобритания не успяха да се споразумеят за сделката, която щеше да създаде нов гигант в авиационната и отбранителната индустрия.

Британският регулатор беше дал срок на двете компании до 16.00 ч. местно време да се откажат от сделката, да я финализират или да поискат отсрочка. В специално изявление BAE съобщи, че преговорите са прекратени, тъй като е станало ясно, че интересите на трите правителства не могат да бъдат адекватно съгласувани едни с други или с целите, поставени от двете компании.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    trezven avatar :-|
    Трезвен

    Американците със сигурност са отворили шампанско по случая. Ако европейците не започнем да работим като единна държава, много проекти като този изобщо няма да видят бял свят.

  • 2
    2.5 avatar :-P
    2.5

    Хе, Хе...
    Какво сливане бленуват, когато на острова отиват на референдум за оставане в ЕС?!

  • 3
    delian avatar :-|
    Делян (delian) Делчев

    Имаше много спънки пред тази сделка. Германското правителство не искаше да намали германският дял в компанията, но искаше да бъде частен и всички дялове да бъдат частни. Това влизаше в конфликт с интересите на френското правителство. Британското правителство пък искаше хем компанията да се управлява като частна (тоест френското правителство да излезе извън нея и да не е директен акционер повече), хем обаче да се дадат гаранции, че ще се запазят работните места и пропорционален дял във Великобритания (което означаваше или нарастване на инвестицията от френското правителство, които не искат да го правят, или пък намаляване на германският дял). И драмата си е изцяло политическа и социалистическа.

  • 4
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack

    Никой не вярваше, че ще се случи. Само не се разбра за чий хвърляха толкова време прах в очите на медиите.

  • 5
    malick avatar :-|
    Княз Мишкин

    В консорциума Eurofighter GmbH, EADS имат по- голямо дялово участие от БАЕ, така че не знам защо решихте, че БАЕ го произвежда...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.