Нов играч при мобилните разплащания
"Целум България" стартира услуга за пазаруване през смартфон в края на ноември
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Ако смартфоните все повече навлизат сред абонатите на мобилна комуникация, със сигурност скоро тези абонати ще започнат да използват и повече от функциите им. На това залагат и компаниите, които разработват и внедряват приложения за все по-популярните джаджи. В това число и тези в сегмента за мобилните разплащания. Да се плащат през смартфон различни стоки вече е възможно в България - чрез услуги като мобилния портфейл на "СЕП България", които обаче трудно успяват да се разпространят масово сред търговците и потребителите.
На този пазар сега навлиза нов играч, който прави сериозна заявка за спечелването му. Това е акционерното дружество "Целум България", чиято собственост е поделена между унгарските фирми "Целум Глоубъл Иновациос ес Солгалтато", "Алтус-Консалт" и бъллгарското дъщерно дружество на Корпоративна търговска банка "Велдер консулт" ООД. Българското подразделение съществува от февруари тази година и планира стартиране на услуги в страната в края на ноември. От компанията майка пък казват, че платформата работи вече цяла година на унгарския пазар, радвайки се на добър прием. За изминалите 12 месеца през нея са направени над 12 млн. транзакции от 1.4 млн. потребители.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
Това е добре на гърците да се предложи,те по-умеят да харчат.
М-тел сметките надписват да крадът, остава някой да им довери парични транзакции, които не могат да се проследят внимателно. Същото се отнася и за здравни данни, сигурност. Не може икономика да се развива като оставиш корпорациите да правят каквото си искат. От една страна няма да превят нищо и само ще затъпяват, от друга ще крадът все повече и повече докато им се върне равностойно в бъдеще.
До коментар [#2] от "benevolent978":
Интересна теза. Да беше внимавал в часовете по литература, та да разберем точно какво искаш да кажеш.
Намесени ли са КТБ, по-далеч, моля.
Аз имам три вида разплащания - кеш, брой и на ръка.
Публикувано през m.capital.bg
Аз съм млад и модерен човек, който обича технологиите с добър доход. Моля, някой да ми обясни за какъв к..р ми е тва? Значи аз картата ще трябва първо в телефона да регистрирам... ми не може ли направо с картата си да плащам? Подавам я на продавачката и готово... за битовите сметки ми излизат в онлайн банката и натискам един бутон, няма такси, всичко работи на добро ниво.... Защо трябва си усложнявам живота... приятелите ми разглеждат телефона, приятелките гледат с кой си пиша... и аЗ вътре ще си вкарвам плащания... мога направо с картата, това е безснислено.
Публикувано през m.capital.bg
[quote#7:"lonely_ninja"]Аз съм млад и модерен човек, който обича технологиите с добър доход.[/quote]
Ами, явно не обичаш достатъчно технологиите. :) За това и не те интересува услугата мобилно разплащане - мен лично би ми било удобно, вместо да ходя и да се редя с лелките на опашки или задължително да търся достъп до Интернет, че да си направя електронно разплащане, което все още куца силно, като услуга.
Живеем в един доста мобилен и забързан свят, всяка една такава услуга е полезна.
До коментар [#8] от "monika_":
Опа, леко, бе "напредничавата"!
Значи електронното плащане куца още, ама мобилното ще е бетон?!
СЕП , българския проект за универсален мобилен портфейл, работи за всички потребители НЕЗАВИСИМО от банката, мобилния оператор или производителя на мобилното устройство. Все си мисля, че определено е една крачка напред след електронния вариант на разплащане. Който не го кефи, има избор - да ходи да се реди с лелките от блока пред гишето за вода и ток.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход