Виж кой рекламира

Големите компании все по-смело увеличават присъствието си на телевизионния екран

Най-големите рекламодатели инвестират по-смело в телевизионна реклама. Това личи от данните за първите девет месеца на годината на Be Media Consultant, която измерва рекламния пазар в България. Мониторингът на компанията сочи, че 50-те компании с най-големи рекламни вложения са увеличили бюджетите си с 27% (при общ брутен ръст на пазара от 19%). 

Изследването на Be Media Consultant се прави на база официалните рекламни тарифи на медиите. От рекламните и медия агенции обаче уточняват, че реалните обеми на инвестициите в телевизионна реклама понякога са с до 50% по-ниски от брутните. Основният проблем при изчисляването на пазара остава това, че по-големият брой излъчени минути телевизионна реклама (на база на които Be Media Consultant прави своите изчисления) невинаги значи повече пари, които дадена компания е платила на телевизионния канал заради предлаганите от медиите отстъпки и бонусни излъчвания, които се превърнаха в закономерност.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове