Продажбите на нови автомобили в ЕС спадат за 12-ти пореден месец
През септември са продадени малко над 1 млн. коли, което е понижение от 10.8% на годишна база


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Автомобилната индустрия в Европа продължава да бъде под голям натиск, след като днес стана ясно, че през септември продажбите на нови автомобили в Европейския съюз (ЕС) са спаднали за 12-ти пореден месец. Пласираните коли са намалели с 10.8% спрямо същия месец на миналата година, като това е и най-значителното свиване за последната година, показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA). Продажбите са достигнали почти 1.1 млн. бройки. Общо за деветте месеца от началото на годината са продадени близо 9.4 млн. нови коли, което е със 7.6% по-малко на годишна база. Статистиката обхваща всички държави в ЕС с изключение на Малта, уточняват от ACEA.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
11 коментара
Ми намалете цените като не ви вървят продажбите бе, то само ръст нагоре не може, всичко си има граници...
При намаляло потребление, цените би трябвало да падат. Сега ще се види, кои компании могат да си позволят това.
До коментар [#1] от "geordgeo":
До коментар [#2] от "_scythe_":
Наивни коментари. Това не е вафла и като пада пазара да замениш лешниците с фъстъци и свалиш цената.
Допълнително свалянето на цената ще погуби окначателно френските производители и Фиат, които и сега вървят към фалит.
До коментар [#3] от "ial":
А защо да не фалират ако продават по-малко коли бе мама му стара? Защо? Защо? Защо да не фалират банките като са заслужили?
Всичките тези бизнеси са балони- естествено е да фалират при първото малко сътресение. Не може всички да имаме по 5-6 нови коли, да продаваме старите след 5 години, колкото и да не им се иска на някой.
Радвам се, че ерата на кредитите си заминава, време е на ерата на пестенето.
До коментар [#4] от "Трезвен":
Браво!
А всъщност защо да фалират в крайна сметка? В статията се казва, че има спад на печалбите, а не, че никой вече не купува коли. Ще съкратят производството, за да отговарят на нуждите. Ще почнат да правят и по-евтини и икономични коли, ще заделят пари за развитие на ел. автомобили и готово. Нека направят една кола за под 10 000 евро- да видим ще се продава или няма да се продава. Всички класически модели на Волксваген, на Ситроен са все ужасно евтини и прости колички.
Изключително болно мислене, всеки иска безкраен растеж. Еми ще се напънете.
Не като представителя на Рено у нас, който искаше да лобира да ограничават старите автомобили, белким с 300 лева заплата ще почнем да купуваме коли за по 20 000 лева.
До коментар [#3] от "ial":
Вафла или не, ако заводите ти генерират яко загуби и има залежала продукция... на колкото и да пуснат част от колите все ще намалят загубите. Важното е да направят продажби.
Та също като вафли са.. само, че малко по-скъпи и не са за еднократна употреба като вафлите.
[quote#2:"_scythe_"]При намаляло потребление, цените би трябвало да падат. Сега ще се види, кои компании могат да си позволят това.[/quote]
Всички компании могат да си позволят Поне 30 % отстъпка.....
въпросът е дали Ние искаме да им "помогнем"
ако плащаме сегашните цени - защо да ги намаляват ?
"(виж файла вляво)"
А къде е този файл от ляво?
До коментар [#3] от "ial":
Не виждам никакъв проблем да фалират ако трябва, нали затова цяла Европа е пазарна икономика, коментарите на Трезвен са ви го казали - не може все нагоре и все да се ламти за големи печалби...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.