Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Продажбите на нови автомобили в ЕС спадат за 12-ти пореден месец

През септември са продадени малко над 1 млн. коли, което е понижение от 10.8% на годишна база

Френската Renault е сред компаниите, които са силно засегнати от спада – продажбите на автомобилния производител са се сринали с 29.5%.
Френската Renault е сред компаниите, които са силно засегнати от спада – продажбите на автомобилния производител са се сринали с 29.5%.
Френската Renault е сред компаниите, които са силно засегнати от спада – продажбите на автомобилния производител са се сринали с 29.5%.    ©  Stringer/spain
Френската Renault е сред компаниите, които са силно засегнати от спада – продажбите на автомобилния производител са се сринали с 29.5%.    ©  Stringer/spain
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Автомобилната индустрия в Европа продължава да бъде под голям натиск, след като днес стана ясно, че през септември продажбите на нови автомобили в Европейския съюз (ЕС) са спаднали за 12-ти пореден месец. Пласираните коли са намалели с 10.8% спрямо същия месец на миналата година, като това е и най-значителното свиване за последната година, показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA). Продажбите са достигнали почти 1.1 млн. бройки. Общо за деветте месеца от началото на годината са продадени близо 9.4 млн. нови коли, което е със 7.6% по-малко на годишна база. Статистиката обхваща всички държави в ЕС с изключение на Малта, уточняват от ACEA.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo
    • - 2
    • + 8

    Ми намалете цените като не ви вървят продажбите бе, то само ръст нагоре не може, всичко си има граници...

    Нередност?
  • 2
    _scythe_ avatar :-|
    _scythe_
    • - 2
    • + 6

    При намаляло потребление, цените би трябвало да падат. Сега ще се види, кои компании могат да си позволят това.

    Нередност?
  • 3
    ial avatar :-|
    ial
    • - 3
    • + 1

    До коментар [#1] от "geordgeo":

    До коментар [#2] от "_scythe_":

    Наивни коментари. Това не е вафла и като пада пазара да замениш лешниците с фъстъци и свалиш цената.
    Допълнително свалянето на цената ще погуби окначателно френските производители и Фиат, които и сега вървят към фалит.

    Нередност?
  • 4
    trezven avatar :-|
    Трезвен
    • + 16

    До коментар [#3] от "ial":

    А защо да не фалират ако продават по-малко коли бе мама му стара? Защо? Защо? Защо да не фалират банките като са заслужили?

    Всичките тези бизнеси са балони- естествено е да фалират при първото малко сътресение. Не може всички да имаме по 5-6 нови коли, да продаваме старите след 5 години, колкото и да не им се иска на някой.

    Радвам се, че ерата на кредитите си заминава, време е на ерата на пестенето.

    Нередност?
  • 5
    kossev avatar :-|
    kossev

    До коментар [#4] от "Трезвен":

    Браво!

    Нередност?
  • 6
    trezven avatar :-|
    Трезвен
    • + 6

    А всъщност защо да фалират в крайна сметка? В статията се казва, че има спад на печалбите, а не, че никой вече не купува коли. Ще съкратят производството, за да отговарят на нуждите. Ще почнат да правят и по-евтини и икономични коли, ще заделят пари за развитие на ел. автомобили и готово. Нека направят една кола за под 10 000 евро- да видим ще се продава или няма да се продава. Всички класически модели на Волксваген, на Ситроен са все ужасно евтини и прости колички.

    Изключително болно мислене, всеки иска безкраен растеж. Еми ще се напънете.

    Не като представителя на Рено у нас, който искаше да лобира да ограничават старите автомобили, белким с 300 лева заплата ще почнем да купуваме коли за по 20 000 лева.

    Нередност?
  • 7
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    До коментар [#3] от "ial":

    Вафла или не, ако заводите ти генерират яко загуби и има залежала продукция... на колкото и да пуснат част от колите все ще намалят загубите. Важното е да направят продажби.

    Та също като вафли са.. само, че малко по-скъпи и не са за еднократна употреба като вафлите.

    Нередност?
  • 8
    neutralniya avatar :-P
    Ромлянин
    • - 1

    [quote#2:"_scythe_"]При намаляло потребление, цените би трябвало да падат. Сега ще се види, кои компании могат да си позволят това.[/quote]


    Всички компании могат да си позволят Поне 30 % отстъпка.....

    въпросът е дали Ние искаме да им "помогнем"

    ако плащаме сегашните цени - защо да ги намаляват ?

    Нередност?
  • 9
    kalliman avatar :-|
    kalliman

    "(виж файла вляво)"
    А къде е този файл от ляво?

    Нередност?
  • 10
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo
    • + 1

    До коментар [#3] от "ial":

    Не виждам никакъв проблем да фалират ако трябва, нали затова цяла Европа е пазарна икономика, коментарите на Трезвен са ви го казали - не може все нагоре и все да се ламти за големи печалби...

    Нередност?
Нов коментар