Какво става с билинга на "Мтел"?
Телекомът поверява на израелска компания поддръжката на системата си за таксуване
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Подозрение, предубеденост и малка доза притеснение - обикновено това е смесицата чувства, с които гражданинът Х отваря плика с месечна си сметка за каквото и да било: ток, парно, телефон. Съзнанието, че отчитането на разговорите, електричеството или килокалориите от радиатора е поверено на компютърна система, не помага особено: програмите им са написани от хора, а през цялото време докато работят, до тях пак имат достъп хора. Недоверието към машините, съчетано с традиционната българска подозрителност и вроденото нежелание на човека да се разделя с финикийски знаци, превръщат комуналните доставчици в злодеи по презумпция. Колкото и да си харесвате мобилния оператор, една грешка във фактурата може да ви прогони с писъци от него. Както топлофикациите, така и GSM операторите едва ли някога ще спечелят пълното доверие на клиентите си. Но това, което те могат да направят по въпроса, е да минимализират шансовете за грешка. Колкото по-сигурна техническа и софтуерна система и поддръжка гарантират, толкова по-стабилен пазар ще имат.
Това е една от причините (освен, разбира се, пестенето на пари) "Мтел" да предприеме нова стъпка за оптимизация на системата, която се грижи за отчитането на сметките: една от дейностите в самото сърце на компанията. От началото на следващата година поддръжката на билинга (заедно с още близо 40 системи) ще бъде поверена на външната компания Amdocs. Формата - все по-популярният аутсорсинг.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
42 коментара
Те от МТел и да махнат отчитането изобщо и да ми предложат да плащам колкото смятам за справедливо - пак ще имам съмнения в тях, че ме лъжат.
Аутсорсинга на собствен персонал е най-отвратителния начин компаниите да се оттърват от всякаква отговорност за собствените си работници и служители.
Това е възможно най-демотивиращия начин за наемане на работна ръка.
Социалните придобивки отиват моментално в канала, условията на труд стават непредвидими, продължителността на трудовите договори зависи само от "...в рамките на три години да се постигне орязване на разходите на компанията с между 15 и 30%".... За чия сметка е ясно!
А синдикатите спинкат зимен сън!
Очевидно - вече 2 пъти сме надминали Индия!
Да ни е честит аутсорсинга!
Докато бях абонат на М-тел имах между 700 и 1000 минути на месец. Сега съм паднал на 300 до 600 във Вива.... Предполагам че е някаква случайност.....
Брех, стигнахме до там ние да аутсорсваме...
Не беше ли тази израелската фирма, дето дублираше сметките на абонатите цяла година.И благодарение на тях Мтел загуби десетки милиони левове,десетки хиляди абонати, и неизчислим лош имидж.Да им повериш на тези израелците целият си билинг,с пълната идея,че те пак ще го аутсорснат към индийците е малоумна работа.Или огромна корупционна схема.Или и двете.
махайте се от мтел, винаги са били разбойници
"Целта е да бъдем по-бързи, по-ефективни и да предлагаме по-качествена услуга"
Абонат съм на мтел от години. След фиаското миналта година с промените, които направиха в билинг системата си мислех да ги сменя. След изтичане на договора си ще го направя. Причината е повече от проста, гораната не са това което цитират ИЗОБЩО. нАПРАВИХ ГРЕШКАТА ДА СИ ВЗЕМА АПАРАТ НА ЛИЗИНГ. Преди сключване на договора попиташ изрично обслужващия ме персонал мога ли да предлащам на вноски по 6 месеца лизинга си, отговорът да не се притеснявайте. И да то е така мога, но когато предплатиш от оператора ми пускат фактура с 7мата лизингова вноска в следващия месец, което за мен е абсурдно. Ако се абстрахираме от ДУМАТА ЛИЗИНГ (това е вид услуга), което ми беше натяквано неколкократно, аз им казвам защо да ви плащам нещо, което съм предплатил с 6 вноски напред отговора е това е лизнг. Добре де ако си предплатя ток, вода не е ли същото, а не господине това е лизинг. Добре върнете ми парите, а господине издаден е касов бон. Направете сторно или издаите кредитно нареждане. За незапознатие това е ежедневна рутинта операция на всики по-голям квартален склад например. От цялата операция си извадих извода, че мтел закона за счетоводство не ги ЛОВИ. Тогава реших да пиша в Мтел жалба като и на комисията по фиансов надзор. Дори не ме удостоиха с отговор, щото им писах по електровата поща.
Явно, е че живеем в АБСУРДИСТАН, ТО ЗАТОВА РЕШИХ СЛЕД КАТО МИ ИЗТЕЧЕ ДОГОВОРА ПРОСТО ДА ГИ СМЕНЯ.
МТел - никога повече!
Оооо, Мтел и техния билинг. Не знам какво трябва да направят, за да го издигнат в очите ми. Имах толкова проблеми последните години заради тях, че прсто не ми се говори. Това включваше: 2 седмици без СИМ карта, защото не можела да се активира (това не съм сигурен дали е от билинг-а или цялостен срив в системата); няколко дни семейството ми нямаше телефони, защото касиерка е взела грешна сум при заплащане на месечната такса. Не ни се извиниха, даже не вдигаха телефоните, но накрая проявиха върховното снизхождение да не ни искат лихва за парите, които не сме платили по тяхна вина!; върхът беше, когато преди няколко месеца приятелката ми получи писмо от съдия изпълнител, че има два дни да плати 150лв. на Мтел. Тя никога не им е била абонат...
Аз съм на прима :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.