Volkswagen с най-голям спад на печалбата от 2009 г.

Германският производител на автомобили обаче се представя много по-добре от повечето си конкуренти

Най-големият автомобилен производител в Европа Volkswagen отчете 19% спад на печалбата през третото тримесечие, като това е най-рязкото влошаване от кризисната 2009 г., съобщи Bloomberg. Спадащото търсене в обхванатата от криза еврозона е довело до намаляване на печалбата преди лихви и данъци до 2.34 млрд. евро от 2.89 млрд. за същия период на миналата година. Благодарение на придобиването на марката Porsche обаче продажбите са скочили с 27% до 48.8 млрд. евро.

"Макар времената да не са леки, само от нас зависи дали ще извървим избрания път. Затова оставаме ангажирани с амбициозните си цели за 2012 г., въпреки силните насрещни ветрове", коментира главният изпълнителен директор Мартин Винтеркорн. Германският концерн не е подминат от силното свиване на европейския автомобилен пазар, но успява да компенсира с растеж в САЩ и Китай.

"Приходите на VW са много добри, а оперативната печалба е в рамките на очакваното. По отношение на продажбите това е най-доброто представяне в сектора в световен мащаб", отбелязва Юрген Пиепер, анализатор в Bankhaus Metzler. След обявяването на резултатите акциите на компанията се оскъпиха с 2.2% до 149.65, но в последствие ограничиха ръста си до 1%. Акциите са се пивишили с общо 29% от началото на годината, като пазарната капитализация на компанията вече достига 65.9 млрд. евро.

Макар печалбата да е спаднала с 1.6% през първите девет месеца на годината, VW не променя прогнозата си, че през 2012 г. ще достигне миналогодишната оперативна печалба от 11.3 млрд. евро., но при повече продадени коли. Компанията е намалила прогнозите си за продажбите на вътрешния пазар за тази година с около 100 хил. автомобила, но същевременно планира да увеличи износа си за Китай до 200 хил. бройки през 2013 г.

Резултатите на компанията контрастират с тези на повечето й европейски конкуренти. В сряда вторият най-голям производител на камиони – шведската компания Volvo, обяви, че спадът на приходите й за последното тримесечие е по-голям от очакваното. Оперативната печалба на компанията се е понижила до 2.9 млрд. шведски крони от 5.8 млрд. за същия период на 2011 г. Повечето анализатори очакваха понижение само до 4.5 млрд. крони. Спадът до голяма степен се дължи на еднократни разходи за преструктуриране.

Още от Капитал