По-високи разходи и инвестиции свиха печалбата на "Алкомет"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

По-високи разходи и инвестиции свиха печалбата на "Алкомет"

Капитал

По-високи разходи и инвестиции свиха печалбата на "Алкомет"

Дружеството продължава да увеличава продажбите си на вътрешния пазар и през третото тримесечие на годината

Христо Съйнов
5012 прочитания

Капитал

© Цветелина Белутова


Финансовите резултати на производителя на алуминиеви изделия "Алкомет" - Шумен, се влошават, като нетните приходи от продажби на продукция през първите девет месеца на годината са спаднали на годишна база с 8.3 на сто, до 191 млн. лв. Това показва финансовият отчет на предприятието, публикуван на фондовата борса.

Това се дължи на поевтиняването на цената на основната суровина (алуминия) и от там на цената на готовата продукция (средната продажна цена за периода намалява с 8%). От предприятието коментираха пред "Капитал Daily", че търговците на алуминий увеличават премиите си, за да компенсират спада в цената, което удря печалбата на българското дружество.

Отделно "Алкомет" увеличава средствата за инвестиционната си програма.

Всичко това, заедно с по-бавно спадащите разходи, е довело до спад на печалбата на годишна база с 54% -  до 2.96 млн. лв.

Общите разходи за дейността за първото деветмесечие на 2012 г. спадт 4.7% спрямо същия период на миналаат година. Логично и разходите на материали намаляват с 10% (те представляват 83% от общите за дейността), като тук основен фактор е разходът за метал, представляващ 90% от този за материали.

Дългосрочната задлъжнялост расте заради инвестициите, но разходите за лихви намаляват с 26%, основно поради по-изгодните условия за кредитиране. И през този отчетен период значението на външните пазари за "Алкомет" остава от решаващо значение, като те представляват 90.61% от общия обем, а износът е насочен към 20 страни. В България обаче се усеща раздвижване и за първите девет месеца компанията отчита 14% ръст в продажбите, докато в износа има спад от 1.3%.

Директорът за връзки с инвеститорите в предприятието Иван Динев, каза че дружеството работи почти същите обеми като през последните години. "Миналата година за деветмесечието бяхме произвели 40.3 хил. тона, а сега имаме 40 хил. тона продукция".

"Алкомет" откри нови мощности за увеличаване на валцовото производство с 30%, като досега са наети 27, души но се очаква в следващите месеци те да станат 36. "Това се налага заради по-високото търсене на нашата продукция, защото досега увеличавахме производството с подобряване на дисциплината и рандемана, но всичко си има граници. През 2014 и 2015 г. ще увеличим и пресовото производство", добави Динев.

Компанията полага усилия до края на годината фокусът в продажбите да бъде изместен от стандартните продукти към такива със специфично предназначение, основно в областта на пресовото производство. "Това ще позволи на дружеството да запази позициите си на европейските и другите пазари и същевременно да подобри положителния баланс от дейността си, тъй като тези пазарни сегменти са по принцип по-слабо податливи на сътресения и се отличават с по-ниска конкуренция", се казва в междинния отчет.

Финансовите резултати на производителя на алуминиеви изделия "Алкомет" - Шумен, се влошават, като нетните приходи от продажби на продукция през първите девет месеца на годината са спаднали на годишна база с 8.3 на сто, до 191 млн. лв. Това показва финансовият отчет на предприятието, публикуван на фондовата борса.

Това се дължи на поевтиняването на цената на основната суровина (алуминия) и от там на цената на готовата продукция (средната продажна цена за периода намалява с 8%). От предприятието коментираха пред "Капитал Daily", че търговците на алуминий увеличават премиите си, за да компенсират спада в цената, което удря печалбата на българското дружество.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK