"Албена" с 57% ръст на печалбата, но с по-малко нощувки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Албена" с 57% ръст на печалбата, но с по-малко нощувки

"Албена" с 57% ръст на печалбата, но с по-малко нощувки

Приходите от нощувки се увеличават с 14 на сто

Христо Съйнов
3020 прочитания

© Анелия Николова


Най-голямата хотелиерска компания "Албена" отчете ръст на печалбата за първите девет месеца на тази година. Положителният финансов резултат се е повишил с 57% до 21 млн. лв. спрямо същия период на предходната 2011 г., показва финансовият отчет на дружеството, публикуван ан фондовата борса. В същото време общите приходи на дружеството се увеличават с 4 на сто (като се изключат тези на "Приморско клуб" от 2011 г. за съпоставимост, защото той беше отделен ноември 2011 г.).

Реализираните нощувки са с 8 процента по-малко, докато средният приход от една нощувка се е увеличил с 14% и достига 50.25 лв. От ръководството обясняват, че през сезон 2012 са били направени значителни промени в ценовата политика и управлението на заетостта, които са довели до увеличение на средния приход от една нощувка. Били са намалени сроковете за ползване на отстъпки и са били увеличени цените за нощувки в хотелите от първа линия. Освен това е бил удължен и главният сезон.

Тези мерки и намаляването на разходите са довели до добрите резултати за дружеството. Общо разходите на "Албена" за деветте месеца са спаднали с 9% до 53 млн. лв. на годишна база (с изключване на ММЦ "Приморско" от 2011 г.) Намалени са разходите с 9 на сто на една нощувка, както и тези за персонал.

Най-добре е на руския пазар

Резултатите показват, че най-голям е ръстът на нощивки от руски гости - руски туристи, които са реализирали 64 хил. нощувки (19% увеличение), следват on-line резервациите с 18 хил. нощувки (36% ръст спрямо 2011 г.). Останалите пазари отчитат по-малко нощувки спрямо 2011 г.

Преди седмица за пръв път отчет публикува и "Приморско клуб", управляващ курорта, по-известен като Международния младежки център (ММЦ). То е част от "Албена" АД, но в края на 2011 г. се отдели от активите й и стана нейно дъщерно дружество.

"Приморско клуб" отчете 3.7 млн. лв. приходи от продажби за първия си сезон като отделно дружество. Печалбата за периода е 522 хил. лв. Комплексът се намира на няколко километра южно от Приморско на площ от 1000 дка.

"Албена" е отделила през 2012 г. и 3.5 млн. лв. инвестициите, е които се включват изграждане на административна и складова база за "Еко агро" в местността Момчил община Балчик, внасяне на капитала на "Перпетуум мобиле БГ" и др.

Най-голямата хотелиерска компания "Албена" отчете ръст на печалбата за първите девет месеца на тази година. Положителният финансов резултат се е повишил с 57% до 21 млн. лв. спрямо същия период на предходната 2011 г., показва финансовият отчет на дружеството, публикуван ан фондовата борса. В същото време общите приходи на дружеството се увеличават с 4 на сто (като се изключат тези на "Приморско клуб" от 2011 г. за съпоставимост, защото той беше отделен ноември 2011 г.).

Реализираните нощувки са с 8 процента по-малко, докато средният приход от една нощувка се е увеличил с 14% и достига 50.25 лв. От ръководството обясняват, че през сезон 2012 са били направени значителни промени в ценовата политика и управлението на заетостта, които са довели до увеличение на средния приход от една нощувка. Били са намалени сроковете за ползване на отстъпки и са били увеличени цените за нощувки в хотелите от първа линия. Освен това е бил удължен и главният сезон.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK