Собственикът на bTV отчете рязък спад на печалбата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на bTV отчете рязък спад на печалбата

Собственикът на bTV отчете рязък спад на печалбата

Central European Media Enterprises не очаква скорошно подобрение на рекламния пазар в региона

7561 прочитания

© Асен Тонев


Медийната група, собственик на bTV - Central European Media Enterprises (CME), отчете спад на оперативната печалба преди обезценка и амортизация (OIBDA) от 60.6% до 3.508 млн. долара през третото тримесечие на тази година. Този резултат е значително по-слаб от очакванията на анализаторите, които прогнозираха печалба от 8.2 млн. долара, което щеше да е по-близо до резултата за същия период на 2011 г. - 8.9 млн. долара. За деветте месеца от началото на годината печалбата е спаднала до 64.6 млн. долара от 85.8 млн. за същия период на 2011 г. Компанията отдава влошените резултати на спадащите бюджети за реклама в развиващите се европейски страни, където е основната й дейност. Компанията понижава прогнозата си за годишната печалба и остава "силно предпазлива" в очакванията си за четвъртото тримесечие, тъй като не очаква подобрение на рекламния пазар.

Регионално присъствие

Освен в България базираната на Бермудските острови CME притежава медии в Чехия, Румъния, Хърватия, Словакия и Словения. Според отчета на компанията нетните приходи от дейността й в България през изминалото тримесечие са спаднали до 14.836 млн. долара от 17.360 млн. за същия период на миналата година. Същевременно оперативната печалба за периода е нараснала до 1.035 млн. долара от 715 хил. за миналата година. Подобрение на печалбата има също така в Словения и Словакия, а на останалите пазари има спад. За деветте месеца до септември оперативната печалба на bTV е спаднала до 3.393 млн. долара от 5.215 млн. за същите месеци на 2011 г.

Без подобрение

"Резултатите за третото тримесечие и перспективите за цялата 2012 г. показват, че пазарите ни не се възстановяват. Разходите за реклама през втората половина на годината не отговарят на предишните ни очаквания", коментира президентът и главен изпълнителен директор на CME Адриан Сърбу. "Постигнахме успехи по отношение на капиталовата ни структура и падежирането на дълговете, но не успяхме да постигнем целите си за продажбите и свободния капитал", добавя той. Заради влошените условия CME намалява прогнозата си за оперативната печалба за цялата 2012 г. от 160 млн. долара до 130-140 млн. долара. "Изправени пред новите предизвикателства, ние се фокусираме в запазване на водещата си позиция, докато въвеждаме агресивни мерки за намаляване на разходите и подобряване на ликвидността", заявява Сърбу.

През юли компанията успя да намали дълговете си чрез сделка с щатската компания Time Warner, която увеличи дела си в CME до 49.9%. През третото тримесечие на годината нетните приходи на CME са спаднали до 140.1 млн. долара от 165.5 млн. за същия период на 2011 г. Оперативната загуба е нараснала до 18.4 млн. от 12.9 млн. долара, но нетната загуба се е подобрила до 49.6 млн. долара от 82.2 млн. за миналата година.

Медийната група, собственик на bTV - Central European Media Enterprises (CME), отчете спад на оперативната печалба преди обезценка и амортизация (OIBDA) от 60.6% до 3.508 млн. долара през третото тримесечие на тази година. Този резултат е значително по-слаб от очакванията на анализаторите, които прогнозираха печалба от 8.2 млн. долара, което щеше да е по-близо до резултата за същия период на 2011 г. - 8.9 млн. долара. За деветте месеца от началото на годината печалбата е спаднала до 64.6 млн. долара от 85.8 млн. за същия период на 2011 г. Компанията отдава влошените резултати на спадащите бюджети за реклама в развиващите се европейски страни, където е основната й дейност. Компанията понижава прогнозата си за годишната печалба и остава "силно предпазлива" в очакванията си за четвъртото тримесечие, тъй като не очаква подобрение на рекламния пазар.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

18 коментара
  • 1
    sg_aquarius avatar :-|
    sg_aquarius

    Интересното е дали им е спаднал и рейтингът, да не се оправдават само с намалените разходи за реклама. :)

  • 2
    debutant avatar :-|
    debutant

    Чудесни новини

  • 3
    bz avatar :-|
    bz

    Плод и зеленчука нещо не му върви на щатния служител на ДС Гергов.

  • 4
    borabora54 avatar :-P
    borabora54

    Това са направо оптимистични резултати, на фона на тъпизмите, които неспирно продължава да цвъка... Ала не са само те, а и другите... Какво значи "новините се излъчват с подкрепата на...", или "времето стига до вас благодарение на..." Един вид, ако няма реклама, ни в клин ни в ръкав, няма да има новини и прогноза за времето... Българските телевизии са просто отчайващо аматьорски.

  • 5
    mimsi avatar :-|
    mimsi

    До коментар [#1] от "sg_aquarius":

    В България със сигурност :)

  • 6
    peppial avatar :-P
    peppial

    Ами след няколко издънки вече и новините никой не гледа :)

  • 7
    jokataa avatar :-P
    Brickleberry

    Пък и като се вземе под внимание, че телевизията на-ДуПиСе им отхапа живо месо със закупуването за "патриотичния" "Златния век", вече са една стъпка назад и при *хитовите* сериали. Седя си отстрани и гледам сеир, с надеждата да си нанесат максимален брой удари, които да ги пратят за дълго време на по-задни позиций. Точно както очертаващия се екшън на политическата сцена: тиквата vs. кунева.
    Нокдауните и в двата случая едва ли ще са толкова сериозни колкото ми се иска, но това не ми пречи да се надявам. :)

  • 8
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев

    Нормално!
    Колко още ще тормозите зрителите си с дебили като С.Трифонов?

  • 9
    hristov87 avatar :-|
    Петър Христов

    "Резултатите за третото тримесечие и перспективите за цялата 2012 г. показват, че пазарите ни не се възстановяват. Разходите за реклама през втората половина на годината не отговарят на предишните ни очаквания", коментира президентът и главен изпълнителен директор на CME Адриан Сърбу

    ха естествено Блатечки е минал и през вашия хладилник... и ви е изял доста сериозно количество продукти... хаха

    п.с ето Ви Феърплей !!!

  • 10
    jordangv avatar :-P
    Jordan

    Супер!
    Усетиха май вече че никой не гледа тази боза.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK