Новият брой: Накъде след вота
Close

Hyundai и Kia подвеждали клиентите с нерелно нисък разход на гориво

Южнокорейските компании се извиниха веднага, но още не е ясен размерът на обезщетенията

Южнокорейските автомобилни производители Hyundai и Kia обявиха че ще изплатят обезщетения на своите клиенти заради подвеждаща информация за нереално ниския разход на гориво за някои от марките. Така в опит да потушат скандала, който петни репутацията им и за да запазят лоялността към марката, двете компании ще бъдат принудени да направят извънредни, при това не малки разходи през следващите месеци, след десетилетие на непрекъснат успех в Съединените щати, съобщиха световните агенции.

Акциите на южнокорейските производители на автомобили, които особено наблягаха на горивната ефективност при последните си маркетингови кампании, паднаха с по около 7% в понеделник на азиатските пазари, защото инвеститорите имат опасения как компаниите ще се справят с последиците от скандала и то най-вече на пазара в Северна Америка. Само Hyundai загуби $ 3.1 млрд. от пазарната си стойност за няколко часа.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    anu avatar :-P
    Ronald Reagan
    • - 1
    • + 12

    От известно време наблюдавам автомобилния пазар по отношение на рекламите. Разхода, които твърдят производителите, че автомобилите им имат направо освобождават колите от земното притегляне :)))) ! Мисля, че констатацията важи и за европейските производители.

    Нередност?
  • 2
    dimhristov avatar :-|
    dreamer
    • + 3

    До коментар [#1] от "кЬрава пчеличка":

    и аз така мисля

    Нередност?
  • 3
    gsolo64 avatar :-|
    gsolo64
    • - 5
    • + 3

    Интересно защо само на тези марки са им организирали анти-рекламна кампания и защо точно в САЩ. Да не би да има общо със загубите на американските производители на родния им пазар. По принцип всички данни за разход са набрани в (почти) лабораторни условия и досега аз лично не съм чул хора да са успели да повторят обещания разход на която и да е кола в реални условия... Да не забравяме, че рекламните преходи за икономично каране се правят с гуми напомпани на над 3 атмосфери и с максимум 60км/ч

    Нередност?
  • 4
    m17 avatar :-|
    m17
    • + 10

    До коментар [#1] от "кЬрава пчеличка":

    Наблюденията на една кьорава пчеличка едва ли са меродавни :). В ЕЦ си има съвсем конкретни стандарти как се мери разход. И всичко коли които се рекламират и продават в европа го спазват.
    А специално за Хюндай мога да ви уверя че дадените стойности са верни защото поне аз ги постигам без някакви особени мерки за икономия.

    Нередност?
  • 5
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • - 2
    • + 6

    До коментар [#4] от "m17":

    А мормотът завива шоколада във фолио, нали?

    Нередност?
  • 6
    rael avatar :-|
    Rael
    • - 3
    • + 4

    Американската държава слага прът в краката на корейците, тъй като успехът им на US пазара е потресаващ. Същото направиха миналата година с Тойота, заради измисленото самоускоряване. Преди години са го направили с Фолксваген. Изобщо, който чуждестранен производител успява на американския пазар повече от позволеното, се оказва в проблеми.
    Просто автомобилната индустрия е твърде важна за US икономиката.
    Не трябва да забравяме, че подобни практики използва и ЕС, ограничавайки и оскъпявайки с мита вноса на коли от Азия и Америка, както и прилагайки избирателно safety тестовете.

    Нередност?
  • 7
    m17 avatar :-P
    m17
    • + 6

    До коментар [#5] от "krasi_kara":

    Дали мармот или машина завива шоколада не мога да се изкажа но за консумацията на моя хюндай мога. Постигам и градското и извънградското съвсем спокойно, всъщност само на магистрала надвишавам но то и разхода е даден при 90км/час. Преди карах едно рено, там дори редовно бях под разхода по книжка. Май французите го бяха мерили с някой местен джигит :).

    Нередност?
  • 8
    aussie avatar :-P
    aussie
    • - 1
    • + 3

    Аз не виждам нищо лошо в това. Време е малко да ги озаптят че са се взели много на сериозно. Аз лично корейска кола в близките 20 години най-малко няма да си купя.
    Причини:
    1. цената им е еднаква с останалите
    2. качеството все още е доста далеч назад
    3. в краш тестовете не са по-добри от другите
    4. дизайна досега поне беше скапан (последните са ок)
    5. защо да поддържам корейска икономика а не ЕС икономиката например
    6. когато запишат победа в рали шампионат може и да ме спечелят за един тест драйв :)

    Нередност?
  • 9
    genchev7660 avatar :-|
    genchev7660
    • + 1

    До коментар [#8] от "aussie":

    Нередност?
  • 10
    m17 avatar :-P
    m17
    • - 2
    • + 3

    До коментар [#8] от "aussie":

    Аз пък си взех корейска кола точно поради причините които сте изброили и конкретно:
    1.Цената за съизмерим клас и комплектация е минимум 20% под директните конкуренти (шкода,рено,опел,форд ) и поне 30% под пежо,фолцваген
    2. корейците дават 5/7/10 години гаранция, опел дава 2, фолцваген 3. Кои са по качествени според вас ?.
    3. Актуалните модели на всички марки в този клас покриват 5 от 5 звезди.
    4. Дизаина е въпрос на гледна точка. За мен е ок.
    5. Всички масови модели се произвеждат в европа - чехия, словакия, словения.
    6. Аз съм обикновен шофьор а не състезател, грам не ме интересуват рали шампионатите. А и какво доказват те - някакви наточени коли се трошат по света е и ?!?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал