Концесионерът на летищата "Варна и "Бургас" отчете изненадващо висока печалба
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Концесионерът на летищата "Варна и "Бургас" отчете изненадващо висока печалба

Reuters

Концесионерът на летищата "Варна и "Бургас" отчете изненадващо висока печалба

Забавените инвестиции в черноморските летища понижават приходите на германската Fraport

4496 прочитания

Reuters

© Reuters


Германският летищен оператор Fraport, който е концесионер на летищата във Варна и Бургас, отчете по-добри финансови резултати от очакваното за третото тримесечие, съобщи Reuters. Подобрението се дължи основно на увеличения пътникопоток на летището във Франкфурт. Печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизация за трите месеца до септември е нараснала с 30% до 317 млн. евро на годишна база, показва отчетът на компанията. Това надминава средните прогнози на анализаторите за печалба от 307 млн. евро.

Забавени инвестиции

Fraport обаче намалява прогнозата си за приходите за цялата 2012 г., които няма да надхвърлят 2.5 млрд. евро, както се очакваше преди. Компанията изтъква като основна причина забавените инвестиции в българските летища във Варна и Бургас, както и летището в перуанската столица Лима. "Според счетоводните стандарти на Fraport инвестициите в концесии се отчитат като продажби. Тъй като компанията се нуждае от повече време, за да осъществи инвестициите на стойност десетки милиони евро в трите летища, ще отчете по-ниски приходи от предвиденото", обясняват от фирмата.

Германската компания държи 60% от концесиите на двете черноморски летища. Според отчета за първите девет месеца на годината пътниците на летището в Бургас са се увеличили със 7.5% до 2.3 млн. Този ръст се обяснява както с по-големия брой пътници от Русия и Великобритания, така и с отклоняването на пътници от варненското летище, което е било затворено за ремонт до края на февруари. Макар през летния сезон (юли-септември) варненското летище да отчита ръст от 5.4%, за деветте месеца пътниците са спаднали с 1.2% до 1.1 млн. И двете летища отчитат голям спад на превозените товари, като в Бургас той достига 54.9%, а във Варна – 28%.

Ръст във Франкфурт

Fraport запазва прогнозите си за печалбите през 2012 г., макар да е изправена пред протести във Франкфурт заради увеличения трафик на летището. Компанията ще трябва да отдели повече средства от планираното за намаляване на шумовото замърсяване, което може да се отрази на печалбите, отбелязва Reuters.

Пътниците на летището във Франкфурт са се увеличили с 3.3% до 44.1 млн. за деветте месеца до септември. Същевременно при товарите се наблюдава спад на обемите от 8.1%, който се дължи на забавената икономическа активност в еврозоната, като се очаква допълнително влошаване заради забраната за нощни полети, наложена в края на октомври.

Германският летищен оператор Fraport, който е концесионер на летищата във Варна и Бургас, отчете по-добри финансови резултати от очакваното за третото тримесечие, съобщи Reuters. Подобрението се дължи основно на увеличения пътникопоток на летището във Франкфурт. Печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизация за трите месеца до септември е нараснала с 30% до 317 млн. евро на годишна база, показва отчетът на компанията. Това надминава средните прогнози на анализаторите за печалба от 307 млн. евро.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    bestbuy avatar :-P

    Изненадващо за държавата...
    За него едва ли - защото навсякъде по света този бизнес е печеливш, ако не е в корумшпирани държавни ръце.

  • 2
    mitko11 avatar :-|
    mitko11

    Фрапорт Туин Стар Ерпорт мениджмънт е собственост на немския летищен оператор Фрапорт АГ и на фирмата Еърпорт Сървисиз България. Последната е еднолично акционерно дружество, 100% собственост на Химимипорт. Химимпорт е притежаван от варненската групировка ТИМ...............

  • 3
    santa_claus avatar :-|
    Santa_Claus

    Германската компания държи 60% , ТИМ - 40%

  • 4
    kadiyata avatar :-P
    Белият Негър

    До коментар [#2] от "mitko11":

    Е, и?
    ТИМ са Българска групировка,и правят пари в България.
    Какво лошо има в това,напротив похвално е.
    Това че не се харесва на някой си,много важно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK