Опитите на БДЖ да получи допълнителни приходи от продажби на активи продължават - дружеството търси купувач за 5.6% от капитала на застрахователна компания "Алианц България". Това стана ясно от обявление на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК), която организира продажбата. Акциите на застрахователя ще се продават чрез конкурс, а минимална цена за тях няма обявена.
"Холдинг БДЖ" смята да се раздели с 202 500 книжа на "Алианц България", с което ще излезе изцяло от застрахователя. Същият брой акции има и "Национална компания Железопътна инфраструктура", но засега те не се обявени за приватизация. Двете държавни дружества са най-големите акционери в застрахователя след мажоритарния "Алианц България холдинг", който държи 78% от капитала.
Кой може да участва
Кандидат-купувачите за дела на БДЖ трябва да имат акционерно участие от поне 50% в най-малко две застрахователни дружества, едното от които да е с общ лиценз – т.е. да продава масовите автомобилни и имуществени полици. Кандидатът трябва да е работил в тази сфера поне 10 години, а общата стойност на дяловите му участия в други компании да е оценена на поне 65 млн. лв. Общите му приходи от всяко едно от тези участия трябва да бъдат най-малко 35 млн. лв.
Застрахователните дружества пък трябва да имат минимум 220 млн. лв. събрани премии през всяка от последните две години. Консорциуми и офшорни дружества няма да могат да участват. Документите за участие ще се приемат в АПСК до 40 дни след обнародването на съобщението в Държавен вестник. В днешния брой на Държавен вестник няма публикувана обява. Информационния меморандум за продаваното дружество струва 10 хил. лв., а депозитът за участие е 600 хил. лв.
Застрахователното дружество "Алианц България" има 131 млн. лв. премиен приход за миналата година и 12 млн. лв. печалба. Само от основната му дейност печалбата е 10.6 млн. лв. За първите осем месеца на тази година премиите на компанията са 86.4 млн. лв., което му отрежда 9.9% пазарен дял.
Нов опит за продажба на "БДЖ Товарни превози"
В момента приватизационната агенция организира продажба и на "БДЖ Товарни превози", след като първият опит се провали, както и на "БДЖ-Трансимпекс". За участие в конкурса за "Товарни превози" ще се допускат стратегически кандидати с оборот от по 100 млн. евро за всяка от последните три години. В провалената първа процедура условието беше за четири пъти по-голям оборот. Освен това от кандидатите трябваше да имат лиценз за жп превозвоч от поне 10 години, сега срокът е намален наполовина. При финансовите изискването за управлявани активи е намалено от 1 млрд. евро на 400 млн. евро.
В момента тече подготовката за продажба на 35% от капитала на "Трансимпекс", в което БДЖ участва с апортна вноска от цехове за ремонт, машини и оборудване. Мажоритарният акционер в компанията е "Адлер БГ" с 65% от капитала. Приходите от приватизацията и на двете компании ще постъпят в "Холдинг БДЖ", чрез който държавата държи акциите.
Опитите на БДЖ да получи допълнителни приходи от продажби на активи продължават - дружеството търси купувач за 5.6% от капитала на застрахователна компания "Алианц България". Това стана ясно от обявление на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК), която организира продажбата. Акциите на застрахователя ще се продават чрез конкурс, а минимална цена за тях няма обявена.
"Холдинг БДЖ" смята да се раздели с 202 500 книжа на "Алианц България", с което ще излезе изцяло от застрахователя. Същият брой акции има и "Национална компания Железопътна инфраструктура", но засега те не се обявени за приватизация. Двете държавни дружества са най-големите акционери в застрахователя след мажоритарния "Алианц България холдинг", който държи 78% от капитала.
8 коментара
Изискванията за купувачи на миноритарен дял ми изглеждат абсурдни и единствената причина може да е - конкретен купувач да може да вземе дела на но-ниска от пазарната цена.
Защо просто не ги пуснат на борсата или на търг с явно наддаване.
Голям майтап, пропуснали са да запишат с коя буква трябва да започва името на купувача и какъв да му е точният адрес :)
На борсата да ги пуснат, не мога да рзбера, како им пречи
Що за поредните държавотворни глупости на администрацията .
Ще поставят на евентуалните купувачите условия за дял от 5.6% ?!!?!?!??
Караниколов и сие чиновници, при такъв дял най - важното и единствено условие е цената, а в случая на БДЖ колкото по бързо по добре .
Излиза, че ако някой предложи много добра цена на закъсалото БДЖ за акциите му в "Алианц", но не отговаря на изискванията (за 10-годишна история, акции в други дружества на стойност 65 милиона лева и приходи от 35 милиона лева), то няма да се класира, така ли?
До коментар [#5] от "franzela":
За съжаление(на данъкоплатците) ,да .
Убеден съм вече , че за да се класираш за държавен чиновник , трябва да не умееш нищо друго .....казано направо да си: природно тъп, безропотно верен на някой висшестоящ и също толкова умен и да си с више образование -за пред "чужденците", тъй като е известно, че образованието ъкъл не дава.
"Кандидат-купувачите за дела на БДЖ трябва да имат акционерно участие от поне 50% в най-малко две застрахователни дружества, едното от които да е с общ лиценз – т.е. да продава масовите автомобилни и имуществени полици. Кандидатът трябва да е работил в тази сфера поне 10 години, а общата стойност на дяловите му участия в други компании да е оценена на поне 65 млн. лв. Общите му приходи от всяко едно от тези участия трябва да бъдат най-малко 35 млн. лв."
Тези "условия" са абсурдни! БДЖ дали отговаря ня такива условия? Нали притежава 5.6%!
Защо не ги пуснат на борсата? Нали искат да стимулират борсовата търговия!
Борсата. Стига глупости.