БДЖ продава акции от застрахователя "Алианц"
Това е поредният актив, от който държавата се опитва да увеличи приходите на железниците


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Опитите на БДЖ да получи допълнителни приходи от продажби на активи продължават - дружеството търси купувач за 5.6% от капитала на застрахователна компания "Алианц България". Това стана ясно от обявление на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК), която организира продажбата. Акциите на застрахователя ще се продават чрез конкурс, а минимална цена за тях няма обявена.
"Холдинг БДЖ" смята да се раздели с 202 500 книжа на "Алианц България", с което ще излезе изцяло от застрахователя. Същият брой акции има и "Национална компания Железопътна инфраструктура", но засега те не се обявени за приватизация. Двете държавни дружества са най-големите акционери в застрахователя след мажоритарния "Алианц България холдинг", който държи 78% от капитала.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
8 коментара
Изискванията за купувачи на миноритарен дял ми изглеждат абсурдни и единствената причина може да е - конкретен купувач да може да вземе дела на но-ниска от пазарната цена.
Защо просто не ги пуснат на борсата или на търг с явно наддаване.
Голям майтап, пропуснали са да запишат с коя буква трябва да започва името на купувача и какъв да му е точният адрес :)
На борсата да ги пуснат, не мога да рзбера, како им пречи
Що за поредните държавотворни глупости на администрацията .
Ще поставят на евентуалните купувачите условия за дял от 5.6% ?!!?!?!??
Караниколов и сие чиновници, при такъв дял най - важното и единствено условие е цената, а в случая на БДЖ колкото по бързо по добре .
Излиза, че ако някой предложи много добра цена на закъсалото БДЖ за акциите му в "Алианц", но не отговаря на изискванията (за 10-годишна история, акции в други дружества на стойност 65 милиона лева и приходи от 35 милиона лева), то няма да се класира, така ли?
До коментар [#5] от "franzela":
За съжаление(на данъкоплатците) ,да .
Убеден съм вече , че за да се класираш за държавен чиновник , трябва да не умееш нищо друго .....казано направо да си: природно тъп, безропотно верен на някой висшестоящ и също толкова умен и да си с више образование -за пред "чужденците", тъй като е известно, че образованието ъкъл не дава.
"Кандидат-купувачите за дела на БДЖ трябва да имат акционерно участие от поне 50% в най-малко две застрахователни дружества, едното от които да е с общ лиценз – т.е. да продава масовите автомобилни и имуществени полици. Кандидатът трябва да е работил в тази сфера поне 10 години, а общата стойност на дяловите му участия в други компании да е оценена на поне 65 млн. лв. Общите му приходи от всяко едно от тези участия трябва да бъдат най-малко 35 млн. лв."
Тези "условия" са абсурдни! БДЖ дали отговаря ня такива условия? Нали притежава 5.6%!
Защо не ги пуснат на борсата? Нали искат да стимулират борсовата търговия!
Борсата. Стига глупости.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.