Praktiker залага да се върне към растеж с онлайн-продажби
Веригата "направи си сам" пуска 10 хил. продукта в електронен магазин


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Германската верига "направи си сам" Praktiker откри онлайн магазин в опит да стабилизира продажбите си на българския пазар. Платформата за търговия в интернет бе представена от управителя на "Практикер" Райнер Витка. Очакванията са чрез новия канал за продажби веригата да увеличи пазарното си покритие, да стигне по-близо до потребителите и да спре спада на приходите си от предни години.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Няма да ви се получи, за съжаление.
Пичове, къде е сайтът? :)
http://praktiker-online.bg/
Гола вода са.
Very unlikely...
Публикувано през m.capital.bg
Ако с магазин, направен с решение за 440 лв. (толкова струва Summer Cart), очакват да правят продажби за 2 милиона годишно, или са много наивни, или "звездите им го говорят".
Ако някой от Практикер чете коментарите по статията - ето ви един безплатен съвет. Product page ви е плачевен, не дава практически никаква информация за продукта. Подредбата изобщо не е съобразена с начина, по който потребителите "сканират" една страница.
И да ви разсея илюзиите - в Унгария Практикер правят милионни онлайн продажби, защото 50% от сделките се сключват по един доста странен начин - потребителят натиска "Купи" в сайта, след което отива на място в магазина, и там си плаща и взима продукта. Дали това се брои за електронна търговия - преценете сами, но те си го включват в оборота за онлайн продажби. Така че 2% е доста имагинерна цифра.
Все пак ви желая успех.
До коментар [#5] от "Chievo":
Напълно съм съгласен с вас, само искам да коментирам че технологичното решение и/или платформа зад магазина рядко има съществено значение за ефекттивността.
Има маса примери на електронни магазини с примитивни технологии като перл скриптове извиквани през си-ги-аи които са ултра-успешни. Има и много магазини с безумно скъпи ес-ер-ем системи които са пълен провал.
До коментар [#6] от "m17":
Техническото решение не може да направи разликата между малък и среден онлайн магазин - тук сте прав. Но може да направи разликата между среден и голям онлайн магазин. Само вижте Амазон.
И понеже Практикер са си поставили високи цели - с по 6 нули отзад, явно се целят да станат голям играч. Такива обороти на българския онлайн пазар правят не повече от 3-4 търговеца / платформи. Ако просто искат да не изпускат модата да имат онлайн магазин - тогава ОК, съмър карт е подходящ. Но за високи цели.......
Има няколко фирми за които се сещам с такива продажби, главно веригите за бяла и черна техника. Всеки ден голям бус разнася стока за няколко десетки хиляди лева. Практикер могат да правят 2 милиона годишно, но не и с този аматьорски сайт. Подредбата е супер зле, ако търся електрожен трябва да го напиша в търсачката, защото не знам някоя умна глава къде го е сложила. Отделно информацията за електрожена е много бедна, не пише произход и т.н. Ето вижте: en-budget-bwt1504.html
http://praktiker-online.bg/product/87262/elektrozh
А сега вижте как трябва да изглежда за да е лесно за този който ще го купи:
http://www.argo-market.com/Products/Details/1281
Единственото хубаво е че има възможност да се плати с карта при поръчка онлайн, но няма да се учудя ако не работи.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.