Наземните атакуват
Обслужващият бизнес на летище София привлича все повече играчи. Конкуренция се задава дори за "Лукойл"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Летище София. Дамата на гишето за чек-ин любезно ви се усмихва, залепя стикера на куфара ви и той тръгва по предназначение. Дава ви бордната карта и пожелава приятен полет. Минавате проверката, евентуално посещавате един-два магазина и оставяте летището зад гърба си с усещане за място, организирано централно, работещо като часовник и без съмнение - подвластно на решенията на една управа.
Макар и всичко това донякъде да е така, от гледна точка на специализирания бизнес мястото за обслужване на самолети и пътници е една огромна територия, наситена с различни интереси. Колкото по-голямо е летището, толкова по-ожесточени са битките за парите от цялата индустрия, осигуряваща полетите. На аерогарата в София интригата кой да печели от симбиозата си с нея от известно време е особено интересна. И ако от години тече битката кой да получи достъп до наземното обслужване на самолетите, то другата - кой да доставя тоновете керосин, тепърва започва.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
8 коментара
До 2 години летище Бургас ще изпревари по пътникопоток летище София и причината за това е само и единствено в начина на управление: държавното спрямо частното
До коментар [#1] от "cinik":
Двете летища са доста различни като пътникопоток и затова ръста на трафика в едното няма нищо общо с този на другото. В Бургас се разчита 90% на туристите и съответно пътникопотока расте с увеличаването на базата и на броя туристи.
В София пътниците ще растат ако има нови дестинации и по-ниски цени.
[quote#2:"Варненски"]В София пътниците ще растат ако има нови дестинации и по-ниски цени. [/quote]
Прав си, но столичният аеропорт се управлява изключително некадърно.
До коментар [#3] от "Finland":Варненският и бургаският много кадърно и бързо.сега само кучета и шума има какви пътнико потоци какви пет лева Селски мегдани за Европа летя от Костанца и Букурещ .по близо и евтино отколкото от Варна и София
До коментар [#1] от "cinik":
за да се получи твоята прогноза бургаското трябва да си удвои трафика? къде виждаш такива възможонстти? може би си чул за изграждането на нов слънчев бряг или може би ролинг стоунс ще участват в следващите рок фестифали в Бургас?
На Бургаското летище доста ще му трябва да достигне Софийското - извън сезона е мъртвило, но пък в пика в Славейков не можеш да си чуеш приказката.
Софийското ще е със затихващи функции, но не му е дошло още времето.
Няма да е лошо покрай конкуренцията да вземат няколко човека, които да почистват тоалетните помещения, че е голям кошмар. На идване гостите биват посрещани от грешни табелки, а на излитане - от миризма на непочистени тоалетни... За табелите съм писал още през 2008 г. тук: http://www.segabg.com/article.php?issueid=3111& ;sectionid=5&id=0000902 , за тоалетните писа "Капитал" преди 2 години, тук: http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2011/01/14/1 025366_letishteto_mi_zamirisa/
Ще има подобрение в момента в който спрат да отварят куфари на софийското летище. Не знам коя обслужваща фирма трябва да си тръгне, за да се случи това.....
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.