Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Червена аларма за "Глобул"

Вторият по големина GSM оператор отчете драстичен спад на приходи и печалба точно преди да привлече оферти за покупка

"Ако достатъчно дълго стоиш на брега на реката, рано или късно ще видиш по течението й труповете на враговете си". Афоризмът може и да е верен, но не и ако, стоейки на брега, не правиш нищо. Точно това се случва с "Глобул" - докато останалите два оператора на мобилния пазар в България агресивно навлизат в непознатите им доскоро територии на интернет и телевизиите, променят визиите си и така се борят за по-голям дял в иначе отесняващия и свиващ се сектор, притежаваната от гръцката ОТЕ компания остава в пасивна позиция. 

Затова и финансовите резултати, отчетени от нея за третото тримесечие на годината, са очаквано слаби: спад на приходите и печалбата съответно с 20.9% и 17.3% спрямо същия период на миналата година. Телекомът има постъпления в периода юли - септември от 85.9 млн. евро, докато за същия интервал на 2011 г. те са 108.6 млн. евро. Печалбата бруто пък се свива от 41.1 млн. евро до 34 млн. евро за аналогичния период. Печалбата на "Глобул" се е свивала и преди - например през първите три месеца на 2012 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
43 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bestbuy avatar :-?
    За да останат ХОРА в България.
    • - 2
    • + 117

    "приходи 85.9 млн. евро,.... печалба 34 милиона.."

    Леле....Това означава 40-42%!!! печалба, или аз не правилно чета данните?

    Де всеки бизнес да беше толкова печеливш......

    Нередност?
  • 2
    bz avatar :-|
    bz
    • - 4
    • + 70

    Изобщо не ми е мъчно за Глобул/ОТЕ.
    Като не се развиваш те купуват на безценица и някой друг който може ще развива бизнеса.

    Нередност?
  • 3
    vassilun avatar :-|
    vassilun
    • - 4
    • + 126

    А дано Deutsche Telekom влезе на българския пазар! От това клиентите само могат да спечелят!

    Нередност?
  • 4
    beriya avatar :-|
    beriya
    • - 3
    • + 87

    Случващото им се бих казал е и в резултат на политиката им спрямо своите настоящи и бивши клиенти.

    Нередност?
  • 5
    chip avatar :-|
    chip
    • - 2
    • + 55

    Наистина има пасивност от страна на Глобул към своите клиенти, особено към корпоративните такива. Вече половин година чакам нова оферта (поне така ми беше обещано), ама скоро такава май няма да имам...

    Нередност?
  • 6
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 1
    • + 35

    До коментар [#5] от "geordgeo": Ще се наложи да изчакаме германците....

    Нередност?
  • 7
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 7
    • + 10

    До коментар [#1] от "bestbuy":

    Все пак има значение и колко е капиталът на фирмата.

    Нередност?
  • 8
    nodjinn avatar :-|
    nodjinn
    • - 5
    • + 58

    направих грешката да си взема стационарен телефон от тях. получих безплатен апарат към договора (уау, поне 20 лв).

    след 4 месеца обаче бабчето без да иска го изпусна и го счупи. отивам аз като съвестен клиент, обяснявам, моля да закупя нов.

    обясняват ми, че щом съм го счупил трябва да си купя новия на тройна цена (поискаха ми около 100 лв за нов апарат) и откровено ги запитах дали са с ума си и дали смятат, че ще бъда още техен клиент. ей, така се ядосах ...

    е с такива недомислици - накъде?

    Нередност?
  • 9
    skyfighter avatar :-|
    skyfighter
    • - 1
    • + 24

    Ако основният фактор са новите цени за терминиране, същото ще сполети и другите оператори. Разликата е че другите имат интернет и телевизия. От друга страна падат и разходите щом КРС е сложила нови цени. Печалбата най-вероятно е брутен марж преди оперативни разходи, не е много ясно. Ще е хубаво да има три оператора с пълен набор услуги.

    Нередност?
  • 10
    z_zafirov avatar :-?
    The_Curious
    • - 15
    • + 55

    Аз пък, както и доста познати тотално отрязахме Мтел и преминахме изцяло на Глобул и сме доста доволни в сравнение с преди... та не смятам пасивноста на оператора за основна в случая. Даже не си обяснявам как е възможно Мтел да изгубят толкова клиенти и да отчитат по-добър резултат, та това е компанията с най-трагичен мениджмънт в БГ?! Според мен има нещо около сделката, което оказва вличние. А Мтел, дори с ново лого, идентичност, БОБ бранд... си остават криви и анти-клиентско насочени т.е. който е с ума си ще избяга от тях при липса на обвързваща клауза, А да не би тук да е ключа от палатката? Активноста на МенТел да е набор от обвързващи клаузи с некоректно подадена инфромация, за каквито практики бяха глобени, но очевдино резултата е по-изгоден за постигане спрямо загубата на клиенти?! Ок, обаче и на това рано или късно ще му изтече срока, не могат да лъжат вечно и МенТел ще духат супата.

    Нередност?
Нов коментар