Процедурата за изграждане на пътнически терминал на пристанище Бургас е прекратена. Това става ясно от решение на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", публикувано на сайта на Агенцията по обществени поръчки. Индикативната стойност на проекта е 3.3 млн. лв., а международната гара трябва да приема круизни плавания в Черно и Средиземно море. За целта корабните места от 1-о до 4-о ще спрат да обслужват товарни кораби, като пристанищният оператор "Пристанище Бургас" ще трябва да разчисти терена за строителството. Всичко е част от проекта "Зона за обществен достъп", или т.нар. "Супер Бургас", който от години е в застой.
Причините
Оферти подават три кандидата. Два от тях обаче не отговарят на зададените условия, а третият е предложил цена, по-висока от индикативната стойност, става ясно от решението за прекратяване на процедурата. Все още не е ясно дали ще бъде обявена нова и дали, ако това стане, ще има корекция на изискванията към кандидатите. Сега те трябваше да докажат минимален общ оборот за предходните три години в размер на 9.9 млн. лв., от който минимум 3.3 млн. лв. - от строителство на обществено значими сгради.
Не че е фатално, но
Според изпълнителния директор на "Пристанище Бургас" Деян Димов забавянето на процедурата няма да е проблем и пътнически терминал ще има на 5 октомври 2013 г. Тогава трябва да акостира Celebrity Constellation - голям круизен кораб на международната компания Royal Caribbean. Договорено е още един пасажерски кораб да пристигне на 13 октомври, а през 2014 към днешна дата има договорени още три посещения. Липсата на терминал не означава, че пътниците не могат да бъдат обработени, обяснява Димов, като на 29 октомври на пристанище Бургас акостира пасажерски кораб с около 480 души на борда. Посещенията на пътници на терминала в Бургас обаче са по-скоро инцидентни, тъй като няма терминал. Към момента пасажерските кораби по Южното Черноморие акостират в Несебър, където портът е част от държавното бургаско дружество. За 2011 г. там са регистрирани 39 посещения на пасажерски кораби. Проблемът обаче е, че то не може да посреща големи плавални съдове. Междувременно тече процедура по отдаването и на пристанището в Несебър на концесия. Така двата терминала на практика ще бъдат конкуренти.
Процедурата за изграждане на пътнически терминал на пристанище Бургас е прекратена. Това става ясно от решение на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", публикувано на сайта на Агенцията по обществени поръчки. Индикативната стойност на проекта е 3.3 млн. лв., а международната гара трябва да приема круизни плавания в Черно и Средиземно море. За целта корабните места от 1-о до 4-о ще спрат да обслужват товарни кораби, като пристанищният оператор "Пристанище Бургас" ще трябва да разчисти терена за строителството. Всичко е част от проекта "Зона за обществен достъп", или т.нар. "Супер Бургас", който от години е в застой.
1 коментар
http://www.aop.bg/case2.php?mode=show_doc&doc_ id=512350&newver=2
Е бързо са решили проблема чрез Договаряне без обявление !!! Само с един кандидат !!!
Може би са намерили правилната законова вратичка, но определено не смятам, че за такъв сериозен обект трябва да се стига до такава процедура !!!
И Техномаш - та те една сграда от този тип не са построили !?