Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 ное 2012, 12:13, 3118 прочитания

Discovery купува дял в Eurosport

Чрез сделката компанията ще подсили позициите си на френския пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Discovery Communications планира да инвестира няколкостотин милиона долара в миноритарен пакет от спортната мрежа Eurosport, която е собственост на френската медийна компания TF1 Group, съобщи Wall Street Journal. Discovery е потвърдила, че влязла в преговори за сформиране на стратегическо партньорство с TF1 заедно с инвестицията, но засега не разкрива никакви финансови подробности. Освен спортния канал, френската компания притежава една от основните телевизионни мрежи в страната.

Сделката може да помогне на Discovery да навлезе в нови чуждестранни пазари, като прокара и собствените си канали заедно с мрежата на Eurosport и платените телевизионни услуги на TF1. Eurosport има три отделни канала, които се излъчват в 59 страни. Много от програмите по научнопопулярните канали на Discovery са ориентирани основно към мъжката аудитория, което се отнася и за Eurosport. Партньорството също така може да осигури на Discovery по-добри позиции в преговорите със сателитните и кабелни оператори.


Discovery води по-агресивна политика от повечето щатски медийни при разширяването си в чужбина, но рядко е прибягвала до толкова съществени сделки. Обикновено компанията се договаря с местни платени телевизионни мрежи за излъчване на програмите й. Около 34% от печалбите на Discovery преди данъци идват от чуждите пазари, което е най-големият процент сред медийните компании в САЩ.

Въпреки силното международно разпространение, позициите Discovery на френския пазар все още са слаби. Там компанията разпространява само два канала, докато в други страни достигат десет. Пакетирането на продуктите с офертите на TF1 вероятно ще убеди френските оператори да предлагат повече съдържание на Discovery. Сделката ще спомогне и за подобряване на позициите в развиващи се пазари като Полша и Русия, където Eurosport има силно присъствие. Според източниците на Wall Street Journal се обмисля и съвместно създаване на програми с френската мрежа, макар Discovery да няма планове за създаване на спортно съдържание.

От друга страна, паричната инжекция ще помогне на TF1 да разшири дейността си, която страда от резкия спад на рекламните разходи и преориентирането на потребителите към онлайн съдържание. Макар основният канал на TF1 да остава най-гледаният във Франция, зрителите му са започнали да намаляват през последната година. Приходите от реклама на канала са се понижили с 5.9% до 713 млн. евро през първото полугодие. Компанията се опитва да компенсира с инвестиции в нови канали и онлайн услуги, благодарение на което общите приходи са се покачили с 1.8% до 1.3 млрд. евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили "Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили

Шуменският производител е подал инвестиционно предложение в екоинспекцията

9 апр 2020, 719 прочитания

Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни

Собственикът на веригата за детски играчки пред "Капитал"

9 апр 2020, 970 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Toyota изтегля 2.77 млн. автомобила заради проблем с волана

Мярката засегя 9 модела, сред които Corolla и второто поколение Prius

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10