"Мобилтел" с 27% спад на оперативната печалба

Най-големият български GSM оператор отчете силен спад на приходите и печалбата, както за третото тримесечие така и за периода януари - септември

"Мобилтел" предприе мащабна кампания за ребрандиране на компанията през третото тримесечие.
"Мобилтел" предприе мащабна кампания за ребрандиране на компанията през третото тримесечие.
"Мобилтел" предприе мащабна кампания за ребрандиране на компанията през третото тримесечие.    ©  Анелия Николова
"Мобилтел" предприе мащабна кампания за ребрандиране на компанията през третото тримесечие.    ©  Анелия Николова

Трудното време за мобилните оператори продължава. След като през миналата седмица стана ясно, че "Глобул" влошава финансовите си резултати, днес същото показва и отчетът за третото тримесечие на "Мобилтел".

Оперативната печалба на най-големия български мобилен оператор от началото на годината до септември се свива с 27.6% до 40.6 млн. евро спрямо 51.6 млн. евро същия период през предходната 2011 г. Това показва финансовият отчет на компанията-майка Telekom Austria. Приходите на "Мобилтел" за първите девет месеца намаляват от 395.1 млн. евро до 358.1 млн. на годишна база или с 9.3%.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
21 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    petar_333 avatar :-|
    petar_333
    • - 2
    • + 39

    Така става като промяната на мобилтел не е започвала. Използват стари, но успешни практики, няколко нови клишета, традиционно, но задължителна промивка на мозъците първо на служителите, а след това и на клиентите.Резултатът не закъснява!

    Нередност?
  • 2
    hristov87 avatar :-P
    Петър Христов
    • - 4
    • + 41

    "Основната причина за негативните резултати на телекома са засилените регулаторни мерки, които влязоха в сила през лятото на тази година. От 1 юли Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) понижи наполовина на цените за терминиране (цени на едро) на мобилните разговори. Драстично бяха намалени и крайните цени за международните разговори в роуминг в рамките на Европейския съюз.
    Мобилните оператори в България са изправени пред редица предизвикателства. Освен засилените регулации, пазарът е силно конкурентен с проникване от над 150%, намаляват приходите от стандартна и мобилна телефония и се налага да се правят нови инвестиции в диверсифициране на дейността."

    Хич не прави чест на Капитал да пише такива глупости...
    А когато години на ред ни скубеха с едни от най-високите цени ???
    А когато ни заробваха с проклети договори и не можеше човек да се отскубне от тях ??? Аз лично доста препатих от тези М-тел и няма сила на света да ме накара да се върна при тях, въпреки, че нях 12 години техен клиент, нито ми предложиха някакъв подарък, нито ми направиха някаква нова оферта, а само ми надписваха сметките и ме лъжеха в безплатните минути. И когато нямаше 5 месеца сметки ми бяха изпраскали възможно най-високите сметки, които съм правил през годините. А когато отидох да подам жалба за надписване те се държаха грубо и не поискаха да ми намалят и с лев надписаните фактури...

    П.С. така така за всички феодали в България и едно приятно пожелание "другият път двойно надолу..." :)

    Нередност?
  • 3
    euronymous avatar :-|
    Euronymous
    • - 17
    • + 7

    Миналата седмица четох и същия доклад за глобул. Също много занижена оперативна печалба. Не мога само да разбера защо всички плюят мобилтел че , са скубели абонатите си ? Ами отговорът е , нямаха конкуренция за да се сравнят цените с друг оператор. И това е благодарение на българските правителства по това време. Доста е мудна системата в такива случаи , и много завишени изисквания от страна на държавата.


    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 4
    euronymous avatar :-|
    Euronymous
    • - 13
    • + 6

    Миналата седмица четох и същия доклад за глобул. Също много занижена оперативна печалба. Не мога само да разбера защо всички плюят мобилтел че , са скубели абонатите си ? Ами отговорът е , нямаха конкуренция за да се сравнят цените с друг оператор. И това е благодарение на българските правителства по това време. Доста е мудна системата в такива случаи , и много завишени изисквания от страна на държавата.


    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 5
    niki2003 avatar :-|
    niki2003
    • - 3
    • + 33

    Народът много вярно го е казал - Вълкът козината си мени, но нрава не. Не им вярвам, не им вярвам от години вече. Клиент им бях от 2000 та година с няколко номера и стабилно месечно потребление. Всичко пренесох или прекратих поради несериозното отношение към клиента и целта им да го оскубят колкото може повече. Е просто така не става.

    Нередност?
  • 6
    milena_82 avatar :-|
    milena_82
    • - 2
    • + 31

    За съжаление в мобилтел нямат никаква представа за българския клиент. Определено ни мислят за овце, мислейки, че с промяната на едно лого, което се "мрази", с ново, което няма асоциации ще повиши продажбите.

    Нередност?
  • 7
    neron87 avatar :-P
    Neron
    • - 3
    • + 27

    Да са на загуба бе, като надписват сметки и плащаме най-скъпите комуникации в Европа. Така им се пада

    Нередност?
  • 8
    iliyaal avatar :-|
    iliyaal
    • - 4
    • + 29

    Малко им е!

    Ако в страната имаше сериозен регулатор трябваше още при гафа с "новата билинг система" да им отнеме лиценза и аут от пазара!

    Нередност?
  • 9
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 4
    • + 34

    Не е спаднала печалбата ами се е нормализирала. Преди ни деряха като за световно. Даже още ни дерат. Справка - цените в Европа.

    Нередност?
  • 10
    rage_against avatar :-|
    Rage Against
    • - 3
    • + 26

    супер! всеки ден да е така, до победата!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал