Глобалният лидер от "Красна поляна"

Младата българска компания "Волаком" впряга усилията на няколко български производителя, за да произведе уникален продукт

Ако искаме да повишаваме стандарта на живот, трябва да създаваме иновативни компании, които да произвеждат стоки и услуги с висока добавена стойност, смята Кирил Петков, изпълнителен директор на "Волаком"
Ако искаме да повишаваме стандарта на живот, трябва да създаваме иновативни компании, които да произвеждат стоки и услуги с висока добавена стойност, смята Кирил Петков, изпълнителен директор на "Волаком"
Ако искаме да повишаваме стандарта на живот, трябва да създаваме иновативни компании, които да произвеждат стоки и услуги с висока добавена стойност, смята Кирил Петков, изпълнителен директор на "Волаком"    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Ако искаме да повишаваме стандарта на живот, трябва да създаваме иновативни компании, които да произвеждат стоки и услуги с висока добавена стойност, смята Кирил Петков, изпълнителен директор на "Волаком"    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

Иновации, иновации, иновации. На тях все повече се надява всяка страна, за да може икономиката да расте устойчиво дългосрочно. Въпросът е може ли въобще България да ги произведе и какви точно да са те, така че да родят истински конкурентен в глобален мащаб продукт. Оказва се, че е възможно, като рецептата е не в открит сблъсък с гигантите, а в мултидисциплинарни нишови проекти. Такъв поне е опитът на младата българска компания "Волаком" (Volacom), представила бизнес модела си по време на конференцията Next Year's Business Plan, организирана от "Капитал".

Изхождайки от мантрата, че за да подобри страната стандарта си на живот, й е нужно да изнася добавена стойност, екипът на "Волаком" започва да проучва възможностите за създаването й. "Според нас, ако искаме да повишаваме стандарта на живот, трябва да създаваме иновативни компании, които да произвеждат стоки и услуги с висока добавена стойност", заяви Кирил Петков, изпълнителен директор на "Волаком". Но за да се продават продукти на глобален пазар, те трябва да са конкурентни на всички играчи в световен мащаб, включително и на лидерите в различни области. Затова според предприемача конкурентоспособност на подобно ниво изисква две неща: вече функциониращ клъстър, който да създава среда, и фокус в мултидисциплинарни иновации, т.е. които карат различни индустрии, които досега не са си "говорили", да си проговорят.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове