Продажбите на нови автомобили в ЕС продължават да се свиват

През октомври спадът забавя темповете си и е 4.8% на годишна база

Volkswagen остава безспорен лидер в Европа и дори увеличава пазарня си дял до 25.5%.
Volkswagen остава безспорен лидер в Европа и дори увеличава пазарня си дял до 25.5%.    ©  Fabian Bimmer
Volkswagen остава безспорен лидер в Европа и дори увеличава пазарня си дял до 25.5%.
Volkswagen остава безспорен лидер в Европа и дори увеличава пазарня си дял до 25.5%.    ©  Fabian Bimmer

И през октoмври европейският пазар на нови автомобили продължава да се свива, макар и с по-слабо темпо в сравнение с предходните месеци на годината. Това показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA), обявени днес. Общият брой продадени нови автомобили в държавите от Европейския съюз (без Малта) достига малко над 959 хил., което е с 4.8% по-малко в сравнение с октомври година по-рано. Това е и 13-тият пореден месечен спад. От януари до октомври са продадени общо 10.3 млн. автомобила или със 7.3% по-малко спрямо първите 10 месеца на 2011 г.

Пазари

През октомври германският пазар остава относително стабилен и отчита ръст от 0.5%, а този на Великобритания се разраства с 12.1%. Франция, Италия и Испания се представят най-зле, като спадовете, които отбелязват са съответно 7.8%, 12.4% и 21.7%.

За целия период от януари до октомври Великобритания е единственият основен пазар, който отчита ръст - 5%. Данните за Германия показват лек спад от 1.6%, докато в държави като Испания (-11.9%), Франция (-13.3%) и Италия (-19.7%) е отбелязан двуцифрен спад.

Данните на асоциацията за България показват, че през октомври в страната са продадени 1512 нови автомобила, което е с 12.6% по-малко в сравнение с данните от същия месец година по-рано. Общо за десетте месеца на годината продажбите са 15764 или с 2% по-малко на годишна база.

Марки

На корпоративно ниво Volkswagen - включваща марките VW, Audi, Seаt, Skodа - остава безспорен лидер в Европа с близо 244.6 хил. продадени коли или ръст от 1.6% през октомври. Компанията печели и за сметка на конкурентите си като пазарният й дял се увеличава до 25.5%. PSA Peugeot Citroen отчита спад от 5.1%, но запазва пазарния си дял от 12.3%.

Другият френски автомобилостроител Renault отбелязва спад на продажбите от 21.6% до 84 783 единици и свиване на пазарния дял от 8.8%. Следват американските компании Ford със 72 330 продадени коли в Европейския съюз при понижение от 8.3% и General Motors, включваща Opel, Vauxhall и Chevrolet, която има 68 481 продадени автомобила и спад от 14.3%.

Автомобилният производител Fiat е продал 63 256 автомобила (-5,6%), Toyota – 38 442 (+1.1%), а Nissan - 32 197 (+0.2%). Германските лидери при луксозните автомобили BMW и Daimler имат разнопосочни резултати. При първата се наблюдава свиване с 1.7% до 61 107 продадени автомобила, а при втората, която стои и зад марката Mercedes-Benz – ръст от 2.7% до 51 330. 

Още от Капитал