С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 16 ное 2012, 17:23, 8202 прочитания

Мобилизация срещу спада

Специален пратеник от Австрия поема маркетинга на лидера "Мобилтел"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Аз пък миналата седмица бях командировка в България. Знаете ли - там картите pre-paid се продават по будките - между цигарите и презервативите." Такъв коментар е написал един от читателите на беларуско издание под статията, в която в края на 2007 г. то съобщава, че Telekom Austria купува местния мобилен оператор Velkom, а Мартин Липауц поема поста на главен директор по маркетинга. Тогава Липауц идва от България, където се е занимавал пак с маркетинг в притежаваната от австрийския телеком "Мобилтел". Дали сега и в Беларус предплатените карти се продават "между цигарите и презервативите", не е проверено. Но със сигурност телекомите търсят нови и нови чудеса, с които да впечатлят потребителя в борба за парите му. Притиснат от намаляващи приходи и печалби и от загуба на позиции от конкуренцията, на "Мобилтел" не може да му се отрече, че непрекъснато предприема мерки да запази лидерството си.

Един нов стар кадър


Последната такава мярка е кадрова. Към момента висшите мениджъри в компанията са трима: главен технически директор е Хорст Пертъл, главен финансов - Милан Залетел, а главен изпълнителен - Андреас Майерхофер. Маркетингът спада в ресора на последния. От 1 декември обаче в топ мениджмънта ще влезе още една фигура: главен маркетинг директор. Това ще е Мартин Липауц, който ще поеме тази част от ангажиментите на Майерхофер, съобщиха за "Капитал" от пресслужбата на компанията. "Стъпката е в отговор на разширяването на маркетинговите дейности на компанията, след като "Мтел" придоби фиксираните оператори "Мегалан" и "Спектър Нет" и повиши своята клиентска база във фиксирания пазар, прилагайки стратегията на компанията - да бъде повече от мобилен оператор", казаха от пресслужбата на компанията.


Липауц всъщност е работил в "Мобилтел" - до октомври 2007 г. той беше директор "Маркетинг". След това беше прехвърлен от австрийските собственици в новопридобития им оператор в Беларус. Преместването на Липауц идва практически няколко месеца след като в "Мобилтел" - тогава като главен маркетингов директор е назначен Андреас Майерхофер.

Виена не вярва на сълзи

Макар и според пресслужбата на "Мобилтел" идването на още един човек в топ ръководството на компанията да означава, че главният изпълнителен директор "увеличава мениджърския си екип", според други източници промяната е решение на австрийските собственици. "Просто Майерхофер ще бъде облекчен и ще се грижи повече за стратегическото управление на компанията", казват запознати, предпочели анонимност.



Ако оставим настрана "вътрешноведомствената" част на нещата, мярката очевидно е част от поредицата движения, които компанията предприема, за да се бори с негативния тренд в целия сектор, със собствените си влошаващи се финансови резултати (9.3% спад в приходите и 19.3% в печалбата преди данъци, лихви и амортизации за деветмесечието), и да предотврати изтичането на абонати към конкуренцията. Такъв ход беше например ребрандирането на оператора наскоро, което съвпадна и с напускането на мениджъра, отговарящ за магазините. Със същата цел "Мобилтел" пак тази есен сключи сделка със "Сателайт БГ", за да може да включи сателитна телевизия в пакетната услуга към клиентите си. Другата основна линия в корпоративната политика остава оптимизацията: операторът аутсорсна първо голяма част от кол-центъра си, а наскоро - и поддръжката на билинг системата.

С две думи - най-големият телеком очевидно е решен да не даде лесно първенството си на българския пазар. Специално в търговско отношение обаче той вече до такава степен е наситен, че предизвикателството пред Липауц този път ще е доста по-голямо, отколкото преди шест години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба

Макар и труден, шивашкият бизнес в България се справя добре и има добри показатели

29 яну 2020, 164 прочитания

Apple с нов връх на акциите след впечатляващи резултати Apple с нов връх на акциите след впечатляващи резултати

Продажбите на новия iPhone и услугите са помогнали за отличното представяне през последното тримесечие

29 яну 2020, 142 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Глобул" в двойна игра

Собственикът ОТЕ кани купувачи и кредитори за българския телеком

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10