Мобилизация срещу спада

Специален пратеник от Австрия поема маркетинга на лидера "Мобилтел"

"Аз пък миналата седмица бях командировка в България. Знаете ли - там картите pre-paid се продават по будките - между цигарите и презервативите." Такъв коментар е написал един от читателите на беларуско издание под статията, в която в края на 2007 г. то съобщава, че Telekom Austria купува местния мобилен оператор Velkom, а Мартин Липауц поема поста на главен директор по маркетинга. Тогава Липауц идва от България, където се е занимавал пак с маркетинг в притежаваната от австрийския телеком "Мобилтел". Дали сега и в Беларус предплатените карти се продават "между цигарите и презервативите", не е проверено. Но със сигурност телекомите търсят нови и нови чудеса, с които да впечатлят потребителя в борба за парите му. Притиснат от намаляващи приходи и печалби и от загуба на позиции от конкуренцията, на "Мобилтел" не може да му се отрече, че непрекъснато предприема мерки да запази лидерството си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
22 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    hristov87 avatar :-|
    Петър Христов
    • - 11
    • + 25

    Капитал, защо нищо не споменавате за "BoB". Това е поредната глупост на "Висшите мениджъри" и ако си мислят, че това ще ги върне в играта много се лъжат... здравата се усра.а за да могат да минат с такава левашка маневра !!! Бастуни !

    Нередност?
  • 2
    timeziko avatar :-|
    timeziko
    • - 8
    • + 38

    Новият стар М-тел загуби много миналите години..Загуби доверието!
    Казвам го като дългогодишен техен абонат..Сега с радост свободен и при други оператори. И Обама да стане техен мениджър, резултата ще е съшият.

    Нередност?
  • 3
    epoc avatar :-|
    epoc
    • - 5
    • + 49

    Един много хубав маркетинг, който така и не разбрах как да изключа, е по време на среща през деня да ми звънне 3-4 цифрен номер и мазен записан глас за ми каже "Здравей, ти започна ли да играеш в най-новата ни игра..........". Друг още по-мазен маркетинг е, когато си отишъл да си платиш сметката и системата дори в офисите им е блокирала за пореден път (а съм отишъл на крака, защото нито през е-pay, нито през банкомат работи), е нахална служителка да се опитва въпреки четирите не-та да ти натика в ръцете брошура с новите им услуги.

    Та сменяйте мениджмънта, давайте....Половината фирма трябва да изритате, за да почмат да се връщат клиентите...

    Нередност?
  • 4
    hristov87 avatar :-|
    Петър Христов
    • - 6
    • + 13

    До коментар [#3] от "epoc":

    нееее не правете тази грешка... ако не искате пак да станете крепостни роби на М-тел !!!

    Нередност?
  • 5
    baihui42 avatar :-P
    baihui42
    • + 49

    Аз на мястото на Майерхофер нямаше да се притеснявам вече толкова за пазарния дял и приходите, защото така или иначе дните му в Мобилтел / Телеком Аустрия са преброени. По-притеснителното в случая е, че бившите мениджъри на Мобилтел малко или много се оказаха негодни и неспособни да виреят в други компании. Бившите CEO-та на Телеком Аустрия (Борис Немшич) и на Мобилтел (Йозеф Винацер) бяха изхвърлени като кучета от новите им компании. Бившото CTO на Мобилтел (Александър Кухар) беше понижен до някакво локално директорче, след като си го прибраха от България.

    Бившия вече CFO Петър Петров отиде във Виваком заедно с част от приближените си хора. Останалите служители в Мобилтел са крайно демотивирани и очакват следващите съкращения или да бъдат прехвърлени към някоя от компаниите подизпълнителки след много години вярна служба.

    Човека който провали миграцията на билинг системата Алекс Щок беше изпратен да вилнее в Мегалан, в резултат на което и те значително понижиха качеството и се демотивираха.

    За загубеното доверие на клиентите въобще няма да говоря... Положението никак не изглежда розово...

    Нередност?
  • 6
    gospodin avatar :-|
    Г-н D
    • - 5
    • + 50

    МТел се отнасяха години наред високомерно и пренебрежително към абонатите си, които възприемаха като крепостни селяни. Сега нещата се промениха и абонатите - тези, които хранят компанията - напускат МТел. Не че в останалите оператори не е същото - просто не искат да продължават да плащат на наглеци, които ги унижаваха.
    Наистина, и Господ да им дойде за най-главен маркетинг директор, доверието е загубено. МТел ще продължава да се свива и препродава от телеком на телеком.

    Нередност?
  • 7
    kristianb avatar :-|
    kristianb
    • - 4
    • + 10

    Пременил се Илия ...

    Нередност?
  • 8
    daks avatar :-|
    ДАКС
    • - 5
    • + 43

    До коментар [#5] от "baihui42":

    Наистина жалко за Мегалан. Беше страхотно функционираща компания поне в очите на клиентите. Отвътре не знам как е било. Но след като МТел ги купиха, нещата се промениха и Мегалан вече не е това, което беше. Един безжичен рутер не могат да закачат за компа ми и едва ли не ме караха да си сменя операционната система или направо компа, задето смотания рутер, който ми натресоха не може да се върже с компа. Направо ме изкараха мен виновен, задето компа ми не рамоти с рутера им. Те доставяли интернет до рутера. Нататък проблема си бил мой. Направо не повярвах. А компа ми се връзва със всякакви други мрежи и рутери, само не и боклука на Мтел Мегалан. Направо им завих на Ментел да си събират рутера и партакешите със все договора, защото хич не ме касае до къде им стига интернета, след като очевидно не достига до моя компютър при това без аз даимам вина за това. Просто наглост до безкрай.

    Нередност?
  • 9
    koki_ot_bars avatar :-?
    koki_ot_bars
    • + 39

    Изглежда нито в България, нито в Австрия знаят истинската причина за "отличния" маркетинг. Ами просто последните няколко години се плащаше за меркетинг на фирма "Барс", която е на съпругата на Майерхофер....

    Нередност?
  • 10
    jj avatar :-|
    J.J.
    • - 2
    • + 20

    Мобилните оператори навсякъде са едни от най-мразените компании, главно защото имат гарантиран оглипол, който не може да бъде променен много-много от пазара. Мтел, обаче, надминаха всякакви граници в това, ще се изучава в учебниците като пример за лош мениджмънт.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал