С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 16 ное 2012, 17:23, 8152 прочитания

Мобилизация срещу спада

Специален пратеник от Австрия поема маркетинга на лидера "Мобилтел"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Аз пък миналата седмица бях командировка в България. Знаете ли - там картите pre-paid се продават по будките - между цигарите и презервативите." Такъв коментар е написал един от читателите на беларуско издание под статията, в която в края на 2007 г. то съобщава, че Telekom Austria купува местния мобилен оператор Velkom, а Мартин Липауц поема поста на главен директор по маркетинга. Тогава Липауц идва от България, където се е занимавал пак с маркетинг в притежаваната от австрийския телеком "Мобилтел". Дали сега и в Беларус предплатените карти се продават "между цигарите и презервативите", не е проверено. Но със сигурност телекомите търсят нови и нови чудеса, с които да впечатлят потребителя в борба за парите му. Притиснат от намаляващи приходи и печалби и от загуба на позиции от конкуренцията, на "Мобилтел" не може да му се отрече, че непрекъснато предприема мерки да запази лидерството си.

Един нов стар кадър


Последната такава мярка е кадрова. Към момента висшите мениджъри в компанията са трима: главен технически директор е Хорст Пертъл, главен финансов - Милан Залетел, а главен изпълнителен - Андреас Майерхофер. Маркетингът спада в ресора на последния. От 1 декември обаче в топ мениджмънта ще влезе още една фигура: главен маркетинг директор. Това ще е Мартин Липауц, който ще поеме тази част от ангажиментите на Майерхофер, съобщиха за "Капитал" от пресслужбата на компанията. "Стъпката е в отговор на разширяването на маркетинговите дейности на компанията, след като "Мтел" придоби фиксираните оператори "Мегалан" и "Спектър Нет" и повиши своята клиентска база във фиксирания пазар, прилагайки стратегията на компанията - да бъде повече от мобилен оператор", казаха от пресслужбата на компанията.


Липауц всъщност е работил в "Мобилтел" - до октомври 2007 г. той беше директор "Маркетинг". След това беше прехвърлен от австрийските собственици в новопридобития им оператор в Беларус. Преместването на Липауц идва практически няколко месеца след като в "Мобилтел" - тогава като главен маркетингов директор е назначен Андреас Майерхофер.

Виена не вярва на сълзи

Макар и според пресслужбата на "Мобилтел" идването на още един човек в топ ръководството на компанията да означава, че главният изпълнителен директор "увеличава мениджърския си екип", според други източници промяната е решение на австрийските собственици. "Просто Майерхофер ще бъде облекчен и ще се грижи повече за стратегическото управление на компанията", казват запознати, предпочели анонимност.



Ако оставим настрана "вътрешноведомствената" част на нещата, мярката очевидно е част от поредицата движения, които компанията предприема, за да се бори с негативния тренд в целия сектор, със собствените си влошаващи се финансови резултати (9.3% спад в приходите и 19.3% в печалбата преди данъци, лихви и амортизации за деветмесечието), и да предотврати изтичането на абонати към конкуренцията. Такъв ход беше например ребрандирането на оператора наскоро, което съвпадна и с напускането на мениджъра, отговарящ за магазините. Със същата цел "Мобилтел" пак тази есен сключи сделка със "Сателайт БГ", за да може да включи сателитна телевизия в пакетната услуга към клиентите си. Другата основна линия в корпоративната политика остава оптимизацията: операторът аутсорсна първо голяма част от кол-центъра си, а наскоро - и поддръжката на билинг системата.

С две думи - най-големият телеком очевидно е решен да не даде лесно първенството си на българския пазар. Специално в търговско отношение обаче той вече до такава степен е наситен, че предизвикателството пред Липауц този път ще е доста по-голямо, отколкото преди шест години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 6 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 3436 прочитания

Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса 1 Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса

Националният гаранционен фонд сключи първите споразумения по програмата за споделяне на риска, активни са ЕИФ и държавния Фонд на фондовете

13 окт 2019, 1066 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Глобул" в двойна игра

Собственикът ОТЕ кани купувачи и кредитори за българския телеком

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие