Новият брой:
Служебната президентска република

Продажба на поправителен

Във втория опит за приватизация на "БДЖ - Товарни превози" вероятно ще участват повече кандидати. Най-новият потенциален купувач е американски

При  първия търг държавата силно ограничи кандидатите и само една компания прояви интерес
При  първия търг държавата силно ограничи кандидатите и само една компания прояви интерес
При първия търг държавата силно ограничи кандидатите и само една компания прояви интерес    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
При първия търг държавата силно ограничи кандидатите и само една компания прояви интерес    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Няколко месеца след като държавата се провали в първия си опит да продаде "БДЖ - Товарни превози", сега тя отива на поправителен. Предишният конкурс беше спрян през юли, тъй като имаше само един кандидат заради силно завишените условия, а процедурата породи редица съмнения за нейната безпристрастност и прозрачност. От Агенцията за приватизация в петък обявиха началото на нова продажба, като очакванията са, че сега ще има повече желаещи по няколко причини. Първо, цената, която държавата се надява да получи, е значително по-ниска. И второ, летвата за кандидатите също е свалена. А по неофициална информация освен чешка и румънска компания вече интерес проявява и нов кандидат - американският фонд International Rail Partners.

Почти без пари


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    xmm avatar :-P
    xmm
    • - 2
    • + 4

    Ами...ще следим поправителния....

    Нередност?
  • 2
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 15
    • + 6

    Кражба на поправителен! Заради разсипването от управленските крадци и на БДЖ, сега ми се налага да си купувам кола (досега често ползвах БДЖ, за да събирам пари за основаване на личен бизнес).

    Нередност?
  • 3
    kihano avatar :-|
    kihano
    • - 13
    • + 14

    Приватизацията е престъпление!

    Нередност?
  • 4
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 7
    • + 4

    И защо трябва да е приватизация? А не например концесия?

    Нередност?
  • 5
    t_ avatar :-|
    t_
    • - 2
    • + 5

    А дълговете какво ще ги правим, ако е концесия?

    Нередност?
  • 6
    telqk avatar :-|
    telqk
    • + 6

    До коментар [#5] от "t_":
    Ами това което се прави в НЕК и Булгар газ - печалбата се приватизира а загуби и дългове се национализират.

    Нередност?
  • 7
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 5
    • + 4

    Мантрата приватизиран ж.п. транспорт, определено няма да проработи... Не работи в САЩ, ще работи в България, оти?
    Само ще разсипят и това звено на БДЖ....
    Глупостите започнаха с разделянето на БДЖ..... преди 12 години.....
    Ама лостоваци, толкова им акъла!!!

    Нередност?
  • 8
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • + 1

    До коментар [#5] от "t_":

    Ами сега какво ги правим? И как ще се гарантира, че ще бъдат изплатени? И няма всичко да отиде за скрап? Има ли статистика, колко от приватизираните предприятия работят? Да не излезе от 100 приватизирани, само 3-4 ри да работят?

    Нередност?
  • 9
    gost22 avatar :-|
    gost22
    • - 3
    • + 2

    [quote#8:"mick"]Ами сега какво ги правим? И как ще се гарантира, че ще бъдат изплатени?[/quote]
    Поне няма да има още, нови дългове за плащане. А за ЖП-транспорта не се притеснявайте — първите ЖП линии в България са били частни, и са си плащали сами дълговете.

    Нередност?
  • 10
    traveler1 avatar :-|
    traveler1
    • + 3

    [quote#9:"gost22"]А за ЖП-транспорта не се притеснявайте — първите ЖП линии в България са били частни, и са си плащали сами дълговете.

    Докладване на модератор

    [/quote]
    Така е, но в същото това време държавата се е чудела как да се отърве от частните превозвачи, поради ред изнудвания и неудобства, които са създавали при превоза на пътници и товари, та се е стигналбо до бунт на клиентите, който подшишкван от Стамболов е довел до скоропостижно одържавяване. Историята е спирала, и всичко ново е добре забравеното старо!

    Нередност?
Нов коментар