Тихо! Концесионираме

Цветан Василев и "Химимпорт" са основните кандидати за предложените от държавата пристанища

През 2011 г. пътническите кораби, преминали през пристанище Несебър, са 39
През 2011 г. пътническите кораби, преминали през пристанище Несебър, са 39
През 2011 г. пътническите кораби, преминали през пристанище Несебър, са 39    ©  Анелия Николова
През 2011 г. пътническите кораби, преминали през пристанище Несебър, са 39    ©  Анелия Николова

След известно затишие концесионирането на пристанища отново кипи с пълна пара, но безшумно за публиката. Намирането на частни компании, които да инвестират в държавните пристанища и да поемат управлението им, е част от концесионната стратегия на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Единствената концесия, отдадена по времето на това правителство до момента, е на двата терминала за насипни товари (стар и нов на пристанище Бургас), която беше спечелена от Параходство "Български морски флот". То се задължи да изплаща заемите на пристанището, както и да инвестира над 100 млн. евро. От август тази година обаче откритите процедури за концесия от страна на Министерския съвет зачестиха.

Офертите за три дунавски пристанища - Лом, Русе-запад и Видин-юг, както и за това в Несебър вече са отворени и към момента се разглеждат от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Надпревара между кандидати се очертава единствено при Видин, където офертите са три. За останалите претендентите са по един.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
64 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    purple_rain avatar :-|
    purple_rain
    • - 16
    • + 48

    Ясно е,че няма с какво българските пристанища да бъдат атрактивни за чуждестранните инвеститори,за по-големите Варна и Бургас изтървахме момента преди години да инвестираме или да ги концесионираме,за да могат да бъдат конкурентни на Констанца или Солун,но сега сме много изостанали.А за по-малките или части от тях е добре,че изобщо има интерес,защото като държавни стават все по-зле,няма товари и пътници,няма работни места,няма и инвестиции в тях.Ако има кой да инвестира в тях и да ги развива ще е по-добре за всички и това важи и за останалата част от инфраструктурата за която нито държавата може да се грижи,нито я концесионира,за да има инвестиции и развитие в нея.

    Нередност?
  • 2
    albenka_1976 avatar :-|
    albenka_1976
    • - 14
    • + 53

    атора, как така хем са зле и никой не спира, хем почти за нищо не стават, хем после казваш, че става става въпрос за обекти от огромно икономическо и обществено значение.Това твоето е доста объркано. сякаш се заяждаш като малко дете. Лично аз видях това лято на Несебър да акостира - и то доста далеч лайнерът "Кралица Елизабет", като доста малко хора слязоха на брега, където бяха извозвани с лодки. Истината е, че всичко по Черноморието е супер зле. и не е реновирано с години.

    Нередност?
  • 3
    albenka_1976 avatar :-|
    albenka_1976
    • - 12
    • + 20

    та нищо друго не видях тогава голямо да спира. истината е, че просто могат да спрат, а може и да не спрат, на път от Средиземноморието за Истанбул.

    Нередност?
  • 4
    diva_guska avatar :-|
    Корнелия Денчева
    • - 14
    • + 22

    Трудно някой би решил да инвестира в пристанища , които не са никак доходоносни , а и инвестициите , които трябва да се направят са наистина огромни.

    Нередност?
  • 7
    cvetagalchova avatar :-|
    cvetagalchova
    • - 13
    • + 23

    Вижте, в интерес на истината аз не знам какъв е точно проблема в тази ситуация и какво е това заглавие "Тихо! Концесионираме"? Държавата печели милиони левове от тези пристанища, без дори да ги продава, това си е един вид наем, много по-добре от продажбата. Дори тук пак имаме договорка от държавата към концесионерите за инвестиции. Това е като да наемеш квартира и да купиш хладилник, който после не можеш да си вземеш като напускаш квартирата. Значи хем не го купуваш пристанището, хем правиш задължителни инвестиции. От тази гледна точка трябва да се радваме, че дори има кандидати за повечето пристанища. Голяма част от тях дори не знам, че същестуват. Разбирам, ако става въпрос за някои голями пристанища, през които годишно да минават стотици хиляди кораби, пък то...

    Нередност?
  • Корнелия Денчева
    • - 36
    • + 21

    До коментар [#6] от "Камен Узунов":

    Ще те помоля съвсем учтиво да не публикуваш името ми , защото нямаш това право !!!! Не ме интересуват глупавите ти извадки и твоите плоски разсъждения кой какъв е ! Аз имам право да пиша в този сайт точно толкова , колкото и ти !Не мога да разбера защо говориш само за КТБ , след като във статията става въпрос за още много фирми !!!

    Нередност?
  • 9
    fighty avatar :-|
    fighty
    • - 13
    • + 16

    Ако бяха толкова печеливши тези пристанища, колкото ги представяте, то със сигурност властимащите щяха да ги запазят за себе си или поне интересът от страна на бъдещите концесионери щеше да е доста по-голям. Концесиите са просто един добър вариант за ефективно поддържане, модернизация и развитие на тези държавни активи. Плюс това ще се осигури заетост за местното население и ще подпомогнат развитието на бизнеса.

    Нередност?
  • 10
    villiger avatar :-|

    Благодаря за изчерпателната статия ! :)

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал