Германия купува част от френския дял в EADS
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германия купува част от френския дял в EADS

Reuters

Германия купува част от френския дял в EADS

Париж и Берлин планират да изравнят собствеността си в авиационния консорциум

5019 прочитания

Reuters

© Reuters


Германия планира за купи 3% от френския дял в Европейския авиационен и отбранителен консорциум (EADS), тъй като двете правителства се стремят да изравнят присъствието си в производителя на Airbus, съобщава германския ежедневник Handelsblatt, позовавайки се на правителствени източници. По-рано тази седмица няколко източника на Reuters са потвърдили, че Париж и Берлин обсъждат промяна на корпоративната структура в авиационния консорциум, при която двете страни ще имат дял от по 12%.

В момента контролът над основания през 2000 г. EADS е поделен между германския производител на автомобили Daimler, който държи 22.5%, френското правителство, което има 15% и френската медийна група Lagardere със 7.5% дял. Испания притежава 5.5% от акциите на компанията.

Както Daimler, така и Lagardere са обявили, че искат да продадат или намалят своето участие. От своя страна германското правителство иска да постигне паритет с Франция, като купи част от акциите на Daimler и други германски частни инвеститори. Купуването на 3% от френския дял означава, че правителството ще купи по-малко от акциите на от Daimler, отколкото се очакваше.

Около 7.5% ще бъдат купени от банковия консорциум Dedalus и други акционери, така че правителството ще се нуждае само от 1.5% от акциите на автомобилостроителя. Така Daimler ще е принуден да продава нежеланите акции на свободния пазар.

По-рано през годината EADS водеше преговори за сливане с британският оръжеен производител BAE (British Aerospace Systems), което щеше да създаде нов гигант в авиационната и отбранителната индустрия. В началото на октомври обаче компаниите прекратиха преговорите, след като правителствата на Германия, Франция и Великобритания не успяха да се споразумеят за сделката, а BAE предпочете да не застрашава привилегированото си положение на пазара в САЩ.

Същевременно Airbus спечели голяма поръчка от една от трите най-големи авиокомпании в Китай - China Eastern Airlines. Превозвачът ще закупи 60 пътнически самолета за около 5.4 млрд. долара, които ще бъдат доставени на етапи между 2014 и 2017 г. Според компанията новите самолети ще помогнат да се задоволи нарастващото вътрешно търсене на пътнически полети на къси и средни разстояния.

Сделката подлежи на одобрение от страна на акционерите на авиокомпанията и китайските регулатори.

Германия планира за купи 3% от френския дял в Европейския авиационен и отбранителен консорциум (EADS), тъй като двете правителства се стремят да изравнят присъствието си в производителя на Airbus, съобщава германския ежедневник Handelsblatt, позовавайки се на правителствени източници. По-рано тази седмица няколко източника на Reuters са потвърдили, че Париж и Берлин обсъждат промяна на корпоративната структура в авиационния консорциум, при която двете страни ще имат дял от по 12%.

В момента контролът над основания през 2000 г. EADS е поделен между германския производител на автомобили Daimler, който държи 22.5%, френското правителство, което има 15% и френската медийна група Lagardere със 7.5% дял. Испания притежава 5.5% от акциите на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    orthopaedicsbg avatar :-|
    www.orthopaedics.bg

    Естествено развой на нещата. Сега Германия ще даде още работа на собствената си индустрия . Де да имахме и ние такава или да ни пречат да направим крачка напред


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.