Още пристанища търсят частни оператори

Министерски съвет откри процедура за концесиониране на терминала за контейнери в Бургас и на фериботния терминал в Никопол

Бъдещият концесионер в Бургас ще трябва да направи инвестиции за поне 20 млн. лв.
Бъдещият концесионер в Бургас ще трябва да направи инвестиции за поне 20 млн. лв.    ©  Красимир Юскеселиев
Бъдещият концесионер в Бургас ще трябва да направи инвестиции за поне 20 млн. лв.
Бъдещият концесионер в Бургас ще трябва да направи инвестиции за поне 20 млн. лв.    ©  Красимир Юскеселиев

Правителството прие решения за откриване на процедури за предоставяне на концесия на фериботния терминал в Никопол и на терминала за контейнери Бургас – запад, където има шест кейови места. Двата договора ще бъдат за срок от 35 години. "Целта им е да привлекат сериозен, финансово стабилен частен инвеститор, който да поеме управлението и поддържането в експлоатационна годност на обекта чрез предоставяне на пристанищните услуги и извършване на съпътстващите дейности на терминалите", се казва в съобщението на правителствената пресслужба.

Бъдещият концесионер в Бургас ще трябва да направи инвестиции за поне 20 млн. лв., като 9.5 млн. лв. от тях трябва да се вложат през първите седем години от срока на концесията. В Никопол инвестициите са значително по-малко – 25 хил. лв. без ДДС.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се