С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 ное 2012, 17:53, 3426 прочитания

Още пристанища търсят частни оператори

Министерски съвет откри процедура за концесиониране на терминала за контейнери в Бургас и на фериботния терминал в Никопол

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Правителството прие решения за откриване на процедури за предоставяне на концесия на фериботния терминал в Никопол и на терминала за контейнери Бургас – запад, където има шест кейови места. Двата договора ще бъдат за срок от 35 години. "Целта им е да привлекат сериозен, финансово стабилен частен инвеститор, който да поеме управлението и поддържането в експлоатационна годност на обекта чрез предоставяне на пристанищните услуги и извършване на съпътстващите дейности на терминалите", се казва в съобщението на правителствената пресслужба.

Бъдещият концесионер в Бургас ще трябва да направи инвестиции за поне 20 млн. лв., като 9.5 млн. лв. от тях трябва да се вложат през първите седем години от срока на концесията. В Никопол инвестициите са значително по-малко – 25 хил. лв. без ДДС.


Втори частен в Бургас

Това няма да е първият частен играч на бургаското пристанище. Миналата година Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията отдаде на концесисия, отново за срок от 35 години, двата терминала за насипни товари (стария и новия) на Параходство "Български морски флот". В замяна на това компанията се задължи да изплаща заемите на пристанището и да инвестира над 100 млн. евро. Параходството беше приватизирано на 70% през 2008 г. от германско-българския консорциум "Кей Джи маритайм шипинг" за 440 млн. лв. Представител на обединението от българска страна е Кирил Домусчиев.

След отдаването и на терминала за контейнери, за държавния оператор в Бургас ще остане да оперира единствено терминал Бургас – изток (14 кейови места), където се обработват предимно генерални товари (метали, дървесина, машини и т.н.). Там имаше планове да бъде построен пътнически терминал, който да заеме от първо до четвърто кейово място, но процедурата за строителството му беше прекратена наскоро от "Пристанищна инфраструктура", тъй като единственият допуснат кандидат е предложил по-висока от индикативната цена. Все още не е ясно дали процедурата по намирането на строител ще бъде подновена.



Още концесии

Двете бъдещи концесии в Никопол и Бургас са само малка част от процедурите по намиране на частни оператори, които текат в момента в транспортното министерство. Вече има по една подадена оферта за пътническия терминал в Несебър (част от пристанище Бургас), за терминал Русе-запад, който се намира до корабостроителницата и за пристанище Лом, както и три оферти за терминал Видин-юг. Там компанията победител ще трябва да съжителства с Параходство "Българско речно плаване", което оперира ферибота и другия терминал - Видин – север. В момента министерството е в етап разглеждане на инвестиционните предложения, като победителите ще станат ясни най-късно в началото на следващата година.

Скоро изтича и срокът за подаване на офертите за малкото пристанище в Тутракан, което също беше пуснато на концесия. В ход е и процедурата за намиране на концесионер на пътническия терминал в Русе – Русе – център.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 782 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона 2 Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 1064 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Апетит за бизнес има, специалисти - не

В региона на Стара Загора индустрията расте, но заради дефицита на инженери се обмисля създаването на технически университет

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10