С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 ное 2012, 17:53, 3370 прочитания

Още пристанища търсят частни оператори

Министерски съвет откри процедура за концесиониране на терминала за контейнери в Бургас и на фериботния терминал в Никопол

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Правителството прие решения за откриване на процедури за предоставяне на концесия на фериботния терминал в Никопол и на терминала за контейнери Бургас – запад, където има шест кейови места. Двата договора ще бъдат за срок от 35 години. "Целта им е да привлекат сериозен, финансово стабилен частен инвеститор, който да поеме управлението и поддържането в експлоатационна годност на обекта чрез предоставяне на пристанищните услуги и извършване на съпътстващите дейности на терминалите", се казва в съобщението на правителствената пресслужба.

Бъдещият концесионер в Бургас ще трябва да направи инвестиции за поне 20 млн. лв., като 9.5 млн. лв. от тях трябва да се вложат през първите седем години от срока на концесията. В Никопол инвестициите са значително по-малко – 25 хил. лв. без ДДС.


Втори частен в Бургас

Това няма да е първият частен играч на бургаското пристанище. Миналата година Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията отдаде на концесисия, отново за срок от 35 години, двата терминала за насипни товари (стария и новия) на Параходство "Български морски флот". В замяна на това компанията се задължи да изплаща заемите на пристанището и да инвестира над 100 млн. евро. Параходството беше приватизирано на 70% през 2008 г. от германско-българския консорциум "Кей Джи маритайм шипинг" за 440 млн. лв. Представител на обединението от българска страна е Кирил Домусчиев.

След отдаването и на терминала за контейнери, за държавния оператор в Бургас ще остане да оперира единствено терминал Бургас – изток (14 кейови места), където се обработват предимно генерални товари (метали, дървесина, машини и т.н.). Там имаше планове да бъде построен пътнически терминал, който да заеме от първо до четвърто кейово място, но процедурата за строителството му беше прекратена наскоро от "Пристанищна инфраструктура", тъй като единственият допуснат кандидат е предложил по-висока от индикативната цена. Все още не е ясно дали процедурата по намирането на строител ще бъде подновена.



Още концесии

Двете бъдещи концесии в Никопол и Бургас са само малка част от процедурите по намиране на частни оператори, които текат в момента в транспортното министерство. Вече има по една подадена оферта за пътническия терминал в Несебър (част от пристанище Бургас), за терминал Русе-запад, който се намира до корабостроителницата и за пристанище Лом, както и три оферти за терминал Видин-юг. Там компанията победител ще трябва да съжителства с Параходство "Българско речно плаване", което оперира ферибота и другия терминал - Видин – север. В момента министерството е в етап разглеждане на инвестиционните предложения, като победителите ще станат ясни най-късно в началото на следващата година.

Скоро изтича и срокът за подаване на офертите за малкото пристанище в Тутракан, което също беше пуснато на концесия. В ход е и процедурата за намиране на концесионер на пътническия терминал в Русе – Русе – център.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Инсталация за горене на RDF отпадъци се планира в Малко Търново Инсталация за горене на RDF отпадъци се планира в Малко Търново

Проектът е за малка централа с мощност 2 МВт, но тъй като попада в Странджа, буди притеснение у хората

20 окт 2019, 921 прочитания

Американската Global Foundries придобива половината екип на "Смартком" Американската Global Foundries придобива половината екип на "Смартком"

Компанията взима при себе си отдел от 125 души, работещ в сектора на нано чиповете

20 окт 2019, 985 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Апетит за бизнес има, специалисти - не

В региона на Стара Загора индустрията расте, но заради дефицита на инженери се обмисля създаването на технически университет

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10