"Софика" откри център за аутсорсинг услуги в Пловдив
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Софика" откри център за аутсорсинг услуги в Пловдив

Бизнесът за аутсорсинг търси нови места за подобни центрове. Досега почти всички бяха съсредоточени в София

"Софика" откри център за аутсорсинг услуги в Пловдив

Компанията ще си сътрудничи с общината и Пловдивския университет при подбора на персонал

Юлиян Арнаудов
8572 прочитания

Бизнесът за аутсорсинг търси нови места за подобни центрове. Досега почти всички бяха съсредоточени в София

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


Българската аутсорсинг компания "Софика" откри нов център за предоставяне на изнесени услуги в Пловдив. До края на януари 2013 г. ще бъдат открити 50 работни места, като дружеството ще започне да търси служители още от декември, а до края на следващата година се очаква броят на заетите в новия център да достигне 150 души, обявиха от компанията. Той ще обслужва компании от сферата на телекомуникациите, финансовия сектор и туризма както в България, така и от Европа. Ще се аутсорсват бизнес процеси или т.нар. BPO (Business Process Outsourcing). Новината беше обявена вчера на съвместна пресконференция на изпълнителния директор на "Софика" Стефан Бумов и на кмета на община Пловдив инж. Иван Тотев.

До момента компанията разполагаше с два офиса – в София и в Скопие, Македония. В тях работят общо 650 души. С новия център "Софика" се стреми да разшири дейността си в страната и региона.

"Новият аутсорсинг център на "Софика" в Пловдив е със стратегическо значение за компанията ни и е важна стъпка от политиката й да създава възможности за устойчиво икономическо развитие на регионите в страната. Пловдив има всичките необходими ресурси за изграждането на такъв център - добре образовани млади хора, владеещи различни езици, университети, добра инфраструктура и достъп до две летища", обяви изпълнителният директор на компанията Стефан Бумов.

Работни места, а не пари

От компанията не коментираха колко точно средства са инвестирани в новия център. "Инвестицията

150

нови работни места ще бъдат открити до края на 2013 г.

 при нас се измерва в открити работни места, защото не купуваме или изграждаме сгради, нямаме производство и не ни трябват специализирани машини", коментира Бумов за "Капитал Daily". Той подчерта, че именно заради тази специфика на бизнеса се правят промени в Закона за инвестициите, в които да се взима предвид и факторът работни места.

При процеса на избора на служители за новия център в Пловдив от "Софика" ще разчитат на съдействието на общината. Освен това компанията си партнира активно с Пловдивския университет "Паисий Хилендарски" за подготовката на кадри.

"Създаването на работни места с висока добавена стойност за младите и талантливи хора е сред нашите най-големи приоритети. Инвестиции като тази позволяват да запазим образованите и квалифицирани хора, завършващи висшите училища в града ни, като по този начин развиваме интелектуалния и научен потенциал на Пловдив", заяви кметът на общината инж. Иван Тотев.

Разширяване извън София

Новината идва точно два дни след като беше учредена Българската аутсорсинг асоциация (БАА). Сред основателите на новата браншова организация е "Софика", а за председател е избран именно Стефан Бумов. В нея членуват още AII Data Processing, Atos, Bulpros и Coca-Cola Hellenic. Допълнително се водят преговори за присъединяването и на други големи компании от сектора като Hewlett-Packard, Siemens и Sutherland Global Services. Една от целите, които си постави новата организация, е именно разнообразяване на районите, в които оперират подобни центрове за аутсорсинг.

За момента те са основно съсредоточени в София, като има само един-два, които са извън столицата. Една от пречките за това е липсата на квалифицирана работна ръка. Според Бумов едва 12% от младежите, които завършват висшето си образование всяка година, разполагат с компетенциите да работят в аутсорсинг индустрията. Затова се налага компаниите от бранша да търсят съдействие от образователните институции при намирането на професионални кадри.

Българската аутсорсинг компания "Софика" откри нов център за предоставяне на изнесени услуги в Пловдив. До края на януари 2013 г. ще бъдат открити 50 работни места, като дружеството ще започне да търси служители още от декември, а до края на следващата година се очаква броят на заетите в новия център да достигне 150 души, обявиха от компанията. Той ще обслужва компании от сферата на телекомуникациите, финансовия сектор и туризма както в България, така и от Европа. Ще се аутсорсват бизнес процеси или т.нар. BPO (Business Process Outsourcing). Новината беше обявена вчера на съвместна пресконференция на изпълнителния директор на "Софика" Стефан Бумов и на кмета на община Пловдив инж. Иван Тотев.

До момента компанията разполагаше с два офиса – в София и в Скопие, Македония. В тях работят общо 650 души. С новия център "Софика" се стреми да разшири дейността си в страната и региона.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    mizae avatar :-P
    αлферац

    Еййй, някой мъдрец се е появил сред тях!!!!
    Отдавна се чудя защо всички кол центрове в София са пълни с пловдивчани, като в Пловдив дори да им плащат с 200 лв по-малко, по същество ще им плащат повече.!!!!

  • 2
    misho73 avatar :-|
    misho73

    Браво, дано върви бизнеса! Да се готвят Варна и Бургас. Какво и е на Стара Загора?

  • 3
    kaizersoze avatar :-|
    kaizersoze

    "Инвестиции като тази позволяват да запазим образованите и квалифицирани хора"

    Приберете им паспортите и ги арестувайте - нема ги запазите с кол център...

  • 4
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Много е модерно напоследък да се говори с думи които не са български, айде кажете ми един човек на 45 ако го питате какво мисли за аутосорсинга какво ще ви каже?

  • 5
    hue avatar :-|
    Николов

    и тоя да го пусна на полето няма да знае да оре...всеки завършил точно за две седмици може да бъде обучен в компетенциите да говори по телефона заучени фрази или копи-пейст по мейла. а сега е обратното - като почнеш работа се надуваш, че си с големи компетенции и въпреки че бизнесът върви персоналът не струва.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 6
    primus avatar :-P
    primus

    тая фирма е кьор фишек. Ако искаме някога да направим нещо трябва да се мисли, но уви.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK