България трябва да се маркетира повече
Председателят на Българската аутсорсинг асоциация Стефан Бумов пред "Капитал Daily"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Как може бъде засилвана и насочена аутсорсинг индустрията повече към износ и с какво ще помогне новата браншова организация в постигането на тази цел?
- Компаниите от пазара тук не можем да бъдем конкуренти помежду си. Бизнесът е повече, отколкото ние можем да го адресираме, и по-скоро трябва да обединим усилия, за да направим дестинацията по-атрактивна. Защото има добра пазарна среда, но липсва чуваемост навън, че България е добра за правене на аутсорсинг бизнес. В този смисъл асоциацията може да бъде много полезна. От друга страна, това е в основата на аутсорсинга като бизнес модел изобщо: изнасянето на процеси или услуги в среда, където има по-добро качество и обща среда – финансова, социална и т.н. Това е експортно ориентирана индустрия сама по себе си. Независимо че и на нашия пазар има много клиенти, които използват подобен тип услуги, или т.нар. оншор – в държавата на ползване, а не офшор, които са извън държавата на ползване. Този пазар е лимитиран и в този смисъл подобни агресивни планове за отваряне на нови работни места трудно биха се осъществили само на базата на нуждите на местните компании. Чрез популяризиране на индустрията ще се разбие и негативният имидж – какви заплати даваме, че ниско било платено, че не сме могли да докараме хората и т.н., което е абсолютен мит. Това ни пречи също така, тоест в тази вътрешна комуникация държавата, общините и министерството на образованието биха могли да помогнат за популяризиране на сектора сред младите хора.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Ако обединените аутсорнинг сили искат да останат конкурентоспособни в по-дългосрочен период, трябва моментално да излезнат от настоящия модел, в който те са централен елемент и който представлява: "студент в София - остава в София - намира си работа в София - купува си жилище за 900 евро/кв.м. в периферията на града - тегли ипотечен заем с мес. вноска 1000 лева - купува си кола (и жена му също) да ходят на работа на другия диагонал на града - купува се 3-та и 4-та резервна семейна кола (защото ако 1 се развали, един от съпрузите няма как да иде на работа) - децата се записват на частна детска градина за 700 лева на дете (в общинските отдавна няма места)"...... Как завършва схемата? Завършва с това, че за едно семейство с 2 деца още на 10-то число са му фръкнали 2500 лева и за служителя остава само едно - да се нареди при шефа и да иска по-висока заплата, в името на софийския екзистенц-минимум. Ако в София се натъпкат още 100-150 хиляди души, разходите за живот в града ще се удвоят и утроят...
Аутсорсингът не е индустрия, но е бизнес. Всеки бизнес, който открива работни места е добре дошъл. Аутсорсингът се развива в България на основата на добрата комуникационна инфраструктура, сравнително доброто владеене на чужди езици и ниската цена на труда. Това е добре, но трябва да се мисли в перспектива, защото цената на труда в България ще расте непрекъснато и единственото ни предимство би могло да бъде доброто образование, което за съжаление запада с бързи темпове. Нивото на образование в една страна е най-важно! По-важно е от армия, дори от здравеопазване, защото един образован човек винаги ще намери начин да се справи с всякакъв проблем.
За мен това е една изключително положителна новина,защото потвърждава положително развитие на страната ни!Но също съм съгласна с пост 2,че развитието на образованието е най-важното за всяка една страна и там трябва да бъдат насочени нашите усилия за реформа!
Аутсорсингът е тънък лед. Той разнася едни работни места по света, и ги паркира временно, където е най-евтино. Лошото е, че го прави бързо и без предупреждение — вдигнат ли се малко разходите (или някъде другаде огладнеят повече, или си оправят трафика) и ...чао.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.