Гепард: Технология на растежа

IT компаниите разчитат предимно на външните пазари

Индустрията на информационните технологии в България усети икономическата криза само през 2009 г. Оттогава секторът върви нагоре - заплатите в него продължават да растат, като същевременно дори се изпитва недостиг на квалифицирани служители. Продажбите на софтуерни продукти и услуги в България нарастват с 6% за 2011 г. спрямо 12% за 2010 г., а повечето участници на пазара очакват възходящата тенденция да се запази и през тази година. Това показват резултатите от годишното изследване "Барометър на българската IT индустрия", представено в началото на октомври от Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ). Голяма част от сектора е ориентирана към външните пазари. Тази тенденция присъства не само при големите, но и при малките и средните компании.

"Доскоро пазарът на IT в България бе силно повлиян от поръчките на държавата", коментира изпълнителният директор на 3DC Здравко Николов. Водената от него компания оглавява класацията на "Гепард" при технологичните фирми. "Сега, според мен за добро, България строи пътища и инфраструктура и харчи далеч по-малко за IT в публичната сфера. Резултатът е дълбока, оздравителна и отрезвителна криза в IT сектора в България." Тя пренасочи усилията на повечето компании навън и поради тази причина повечето технологични участници в класацията "Гепард" на "Капитал Daily" разчитат на чуждестранни клиенти. На вътрешния пазар обаче продължава да доминират поръчките за държавата.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се