Продажбите на автомобили във Франция достигнаха 15-годишно дъно
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на автомобили във Франция достигнаха 15-годишно дъно

Продажбите на Renault на нови автомобилни са се понижили с 33.5 процента през ноември, докато тези на местния съперник Peugeot Citroen са спаднали с 22.9%.

Продажбите на автомобили във Франция достигнаха 15-годишно дъно

Най-лошо се представят Renault, Peugeot Citroen, Nissan и американските General Motors и Ford

Христо Съйнов
5708 прочитания

Продажбите на Renault на нови автомобилни са се понижили с 33.5 процента през ноември, докато тези на местния съперник Peugeot Citroen са спаднали с 22.9%.

© Reuters


Френският автомобилен пазар е на път да запише най-лошото си представяне от 15 години насам през 2012 г., след като за ноември беше отчетен 19.2% спад на регистрираните нови автомобили. Организацията на автомобилостроителите във Франция - CCFA (Comité des Constructeurs Français d'Automobiles) завиши прогнозата си за понижението на френския автомобилен пазар до около 14%, след като по-рано очакваше намаление от близо 12 на сто.

"Ако нашата прогноза се сбъдне, вероятността за което е голяма, пазарът ще отчете под 1.9 млн. продажби на превозни средства за 2012 г., което ни връща към 1997 г., последния път когато сме имали толкова нисък резулат", заяви председателя на CCFA Патрик Блейн пред репортери в Париж.

Лидери на негативната класация по спад на продажбите са френската Renault и японският му партньор Nissan, както и американският производител General Motors, показват данните на CCFA.

Автомобилопроизводители са изправени пред продължителен спад на европейския автомобилен пазар на фона на дълговата криза в еврозоната и мерките, които правителствата приемат за строги икономии, в опит да я разрешат.

Регистрациите на нови коли във Франция паднаха до 144 694 през миналия месец, което означава, че от началото на годината понижението е 13.8%, заявиха от браншовата организация. Продажбите на Renault на нови автомобилни са се сринали с 33.5 процента през ноември, докато тези на местния съперник Peugeot Citroen са спаднали с 22.9 на сто.

Новорегистрираните коли от марката на Nissan са намалели с 29.4% на годишна база през ноември, докато спадовете при американските автомобилни производители General Motors и Ford са съответно 25.8 и 21.4%.

Кризата обаче е добре използвана от германските производители на леки коли. Те увеличават пазарния си дял чрез отпускане на по-ниско лихвени заеми и лизинги, особено на луксозните марки. Групата на BMW увеличава продажбите си с 4.2% през ноември, Daimler Mercedes - с 18.5%, а Audi на Volkswagen отчита по-скромен ръст от 1 на сто.

Най-голям ръст на френския пазар бележи южнокорейската Hyundai (20.5%), но това се дължи и на ниската начална база.

Френският автомобилен пазар е на път да запише най-лошото си представяне от 15 години насам през 2012 г., след като за ноември беше отчетен 19.2% спад на регистрираните нови автомобили. Организацията на автомобилостроителите във Франция - CCFA (Comité des Constructeurs Français d'Automobiles) завиши прогнозата си за понижението на френския автомобилен пазар до около 14%, след като по-рано очакваше намаление от близо 12 на сто.

"Ако нашата прогноза се сбъдне, вероятността за което е голяма, пазарът ще отчете под 1.9 млн. продажби на превозни средства за 2012 г., което ни връща към 1997 г., последния път когато сме имали толкова нисък резулат", заяви председателя на CCFA Патрик Блейн пред репортери в Париж.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    mi4o avatar :-P
    mi4o

    В статията липсват данни за Лада ????
    Моля да се провери!

  • 2
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ

    Германците показват, че може, тоест проблемът не е толкова в намаления пазарен потенциал, колкото в преодоляването на конкурентите. Франсетата ги бива най-много да реват и да се оплакват, като типични южноевропейци.

  • 3
    vlasevmen avatar :-|
    vlasevmen

    Тъкмо разглеждам коли за продажба в Австрия.Ами нито една френска не мога да харесам.Да вземат да си оправят вътрешния дизайн на колите.Напоследък с тези изтипосани в средата табла ,направо ме отвращават.

  • 4
    slon avatar :-|
    slon

    До коментар [#2] от "КЛЮЧАРЪ":

    За разлика от нас българите...

  • 6
    longanlon avatar :-|
    Longanlon

    Да направят данъците 90% ако искат, и пак да реват, че няма потребление... еле пък на коли.

  • 7
    2.5 avatar :-P
    2.5

    Напоследък франсетата не могат да направят разпознаваем модел. Двигателите им(особено CR Diesel на Peugeot) са супер - дори не можеш да разбереш, че не са бензинови. Не може да се каже същото за външния вид. Особено, след като решиха да (Peugeot), че могат да се справят не по-зле от Pininfarina.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.