Гепард: Храни и напитки - Свити продажби, по-евтини продукти

Потреблението на храни се свива средно с 5-10% в различните сектори

Ако хранително-вкусовият бранш е приеман за сравнително стабилен по време на криза, това определено не се отнася за малкия бизнес в него. Просто защото малки промени в пазара могат да причинят сериозни размествания сред по-дребните играчи. А в случая търговията на дребно с храни и напитки се свива. Поне според последните данни на националната статистика, която отчита втори пореден месец на спад (през септември той е 1.5 на сто спрямо август).

От една страна, низходящата тенденция е логична на фона на реализиралите се прогнози, че по-високите цени на зърното по световните пазари ще доведат до поскъпване на основните храни. Увеличиха се и цените на фуражите, енергоносителите, горивата, транспорта. В крайна сметка хранителните продукти скочиха средно с 5-10% в различните сектори.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се