С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 4 дек 2012, 19:37, 9601 прочитания

Готови за втори рунд финансиране

Фондовете за стартиращ бизнес по JEREMIE представят първите си избраници и напредват с втората селекция на проекти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След първата предприемаческа вълна от лятото на 2012 г. дойде ред за резултати. Двата фонда Eleven и LAUNCHub със средства по евроинициатива JEREMIE вече трескаво работят върху втората селекция от стартиращи бизнеси, чието развитие ще подкрепят чрез финансиране (като придобиват дялове в избраните компании). В същото време те представят и резултатите от първия подбор на проекти, проведен през лятото на тази година.

С това колелото, което трябва да задвижи новата предприемаческа среда на България, вече се завъртя. Оттук нататък инерцията му ще зависи не само от проектите, които ще откриват двата фонда, а и от успеха на подкрепените бизнеси след намесата на финансовите инвеститори. Със сигурност обаче началният тласък вече е налице. Eleven и LAUNCHub разполагат с общо 21 млн. евро капитал, с който могат да финансират няколко стотин проекта до 2015 г.


На втора предавка
В края на миналата седмица единадестте екипа, подбрани в първия рунд от Eleven, направиха първата си публична изява пред широк кръг от публика -  инвеститори, ментори и всеки, интересуващ се от предприемачество. Някои от тях вече са спечелили първи клиент, други все още търсят пазарно доказване на идеята си. Важното е, че работата кипи трескаво.

Отделно от това мениджърите на фонда са в процес на оценка на втората вълна от кандидатури, които получиха по време на отворения през октомври прозорец за кандидатстване. Скоро те ще обявят новите екипи, които да влязат под общия покрив на фонда (всички избрани предприемачи работят заедно в един офис) и да започнат работа по реализацията на идеите си.

Междувременно и LAUNCHub започна втория си подбор на предприемачески идеи. Срокът е до 6 януари 2013 г., като този път в процеса на оценяване на проектите, които да бъдат финансирани, екипът на фонда ще изисква от кандидатите да наблегнат още на старта на това кои са ключовите хора в екипа им, без които проектът не може да се реализира, и колко отдадени са тези хора на него. Друг основен въпрос още в началната фаза на селекция ще е доколко екипите осъзнават какво означава да получат минималните 30 хил. евро и за какво те могат да им послужат. Това коментира Тодор Брешков, един от основните мениджъри в LAUNCHub, по време на представянето на първите шест компании, получили seed финансиране (за вече стартирали проекти) от фонда.



За разлика от Eleven обаче, който е фонд с 12 млн. евро и фокус основно върху финансирането на бизнеси на фаза акселерация, т.е. съвсем начална фаза, LAUNCHub има капитал от 9 млн. евро и основна част от него е по-скоро за компании, чийто бизнес модел вече има някаква форма на валидация, т.е. са една крачка напред в развитието си. Съответно по-голяма част от задачата на LAUNCHub е за финансиране на фаза seed, а останалата е за акселераторска програма, за която да избира екипи на два-три пъти годишно. По линия на акселерацията в момента фондът развива осем компании.

Seed финансирането обаче е и със значително по-висок инвестиционен праг от страна на фонда - до 200 хил. евро на проект. Това не пречи фондът да помага на предприемачите да намират допълнително финансиране от различни инвеститори, които проявят интерес към компаниите.  В същото време дялова инвестиция до 200 хил. евро е сериозна оценка за всяка стартираща компания, а изборът на подходящите за нея е още по-сложен.

Първите големи печеливши
Първите избраници, които са получили от LAUNCHub зелена светлина за инвестиция от 200 хил. евро, са шест. Това са Coherent Labs, DeskGod, Imagga, iMediaShare, Rankur и StorPool (виж карето). Всяка от тях е българска компания и вече има собствен продукт и първи клиент. Те работят основно на чуждите пазари и със средствата на фонда ще целят основно повече маркетинг и намиране на нови пазари и клиенти.

Подробни разкази на всеки от финансираните проекти очаквайте всяка събота в "Капитал".

Първите големи избраници на LAUNCHub
Coherent Labs разработва софтуер, който може да спестява между 30 и 50% от времето и ресурса на разработчиците на компютърни игри, нужни за визуализацията на потребителският им интерфейс. Компанията вече е пуснала първата версия на своя продукт и над 120 фирми го ползват.

DeskGod разработва софтуер, насочен към малки компании, развиващи бизнес онлайн. Продуктът на дружеството включва различни уебинструменти за маркетинг и продажби, с които всеки малък бизнес може по-лесно да обслужва клиентите си. Екипът на компанията работи върху проекта вече три години, като първият им клиент е предприемач от Пловдив.

Imagga разработва технологии и продукти, които позволяват по-ефективна организация на големи колекции от снимки както за крайния потребител, така и за бизнеси и организации, които трябва да менажират стотици хиляди снимки. Продуктите й позволяват оптимизирането на снимковите бази с прецизното изваждане на информация за цветове, композиция, обекти и концепции, представени в изображението. Към момента компанията има както бизнес клиенти, прилагащи технологичните й решения, така и крайни потребители, използващи публично достъпните й услуги и инструменти.

iMedia Share предлага мобилно приложение, което позволява на iPhone и Android потребителите дистанционно да управляват телевизорите от ново поколение и да възпроизвеждат на тях видеосъдържание от интернет, без за това да е необходим допълнителен хардуер или кабели. До момента приложението е инсталирано над 3 млн. пъти. Сред партньорите на iMediaShare са компании като Sony, MTel, Deutsche Welle & Vimeo.

Rankur предлага инструмент за управление на онлайн репутация в социални медии, цифрови медии, блогове и сайтове за споделяне на мнения. В основата на Rankur стои технология за извличане на мнения и твърдения от текст в реално време. Продуктът на компанията е достъпен на пазара от януари 2012 г. и вече се ползва от рекламни и PR агенции на банки, големи компании, политици и музикални групи в Европа, Северна и Южна Америка, Арабския полуостров.

StorPool предлага софтуерно бизнес решение за съхранение на данни, което позволява на бизнеса да оптимизира разходите си в това направление и същевременно да увеличи производителността на вече закупения "складиращ" хардуер. Продуктът на компания е подходящ за фирми, които работят с големи обеми данни. Със StorPool клиентът може да използва стандартни компоненти вместо скъп специализиран хардуер и да разширява системата си за съхранение на данни в съответствие с нуждите си.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Летище София" увеличава приходите си с над 10% 2 "Летище София" увеличава приходите си с над 10%

Значително се влошават резултатите на аеропорта в Пловдив за деветмесечието

13 ное 2019, 788 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 636 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Carrefour отваря още четири магазина до края на годината

Френската верига влиза и с хипермаркет в Стара Загора

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10