Renault-Nissan поема контрола върху производителя на "Лада"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Renault-Nissan поема контрола върху производителя на "Лада"

AP

Renault-Nissan поема контрола върху производителя на "Лада"

Сделката с "АвтоВАЗ" за 750 млн. долара ще бъде подписана следващата седмица

Христо Съйнов
18331 прочитания

AP

© AP


Френската автомобилна компания Renault и японският й партньор Nissan ще платят $750 млн., за да получат ефективен контрол върху производителя на "Лада" - ОАО "АвтоВАЗ". Сделката ще бъде подписана следващата седмица, твърдят два източника на Reuters.

Още през месец май бяха договорени параметрите по сделката, но се чакаше одобрението на руските власти. Според споразумението Renault-Nissan ще купи дела на инвестиционната банка "Тройка диалог" (20.5%) в "АвтоВАЗ" и така ще увеличи участието си от сегашните 25%. След това ще направи джойнт-венчър с държавната "Ростехнологии", която притежава 28.98% от "АвтоВАЗ". В това съвместно предприятие Renault-Nissan ще държи 67.13 на сто, а останалите акции ще бъдат на "Ростехнологии". От своя страна новият джойнт-венчър ще контролира почти 74.5% от "АвтоВАЗ".

От $750 млн. долара 300 млн. ще трябва да осигури Renault, а Nissan ще плати останалите 450 млн. Инвестициите ще бъдат извършени поетапно до 2014 г. Френската автомобилна компания притежава 43.4% от Nissan, който от своя страна държи 15 на сто от Renault.

Към края на годината компанията "АвтоВАЗ" планира да е продала около 530 хил. автомобила "Лада", като за 10-те месеца само в Русия са купени 450 хил. броя. Автомобили с марката "Лада" се сглобяват и в заводите на GM-Avtovaz в Украйна, Казахстан и Египет.

GM и "АвтоВАЗ" създадоха джойнт-венчър през 1999 г., в рамките на който в момента се произвежда икономичният високопроходим автомобил Chevrolet Niva. Плановете са производството им да бъде увеличено от сегашните 70 хил. до 120 хил. броя годишно.

Тази пролет "АвтоВАЗ" произведе 27-милионния автомобил, а тази есен компанията започна да прави и първите руски електромобили ELLADA (на базата на "Лада Калина"). Към края на тази година се очаква "АвтоВАЗ" да започне производството и на коли с марката Nissan.

Международните автомобилни концерни инвестират усилено в Русия очаквайки силен растеж, тъй като покупателната сила на средната класа в страната нараства.

Френската автомобилна компания Renault и японският й партньор Nissan ще платят $750 млн., за да получат ефективен контрол върху производителя на "Лада" - ОАО "АвтоВАЗ". Сделката ще бъде подписана следващата седмица, твърдят два източника на Reuters.

Още през месец май бяха договорени параметрите по сделката, но се чакаше одобрението на руските власти. Според споразумението Renault-Nissan ще купи дела на инвестиционната банка "Тройка диалог" (20.5%) в "АвтоВАЗ" и така ще увеличи участието си от сегашните 25%. След това ще направи джойнт-венчър с държавната "Ростехнологии", която притежава 28.98% от "АвтоВАЗ". В това съвместно предприятие Renault-Nissan ще държи 67.13 на сто, а останалите акции ще бъдат на "Ростехнологии". От своя страна новият джойнт-венчър ще контролира почти 74.5% от "АвтоВАЗ".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

19 коментара
  • 1
    atropin avatar :-|
    atropin

    Top gear top tip - avoid!

  • 2
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Учудва ме количеството на произведените автомобили - малко са за това огромно предприятие, явно организацията на труда е от едно време...

  • 3
    hypopotam avatar :-|
    Хипчо

    Браво - така се прави!

  • 4
    blockblock avatar :-|
    block

    Абе да видим дали ще успеят да изкарат някакъв продукт от тези заводи. Не смея да кажа "кола" за да не им е уроки. Пу, пу. Но ако стане пак същото като бабата от Тула дето се опитвала да сглоби самовар а пък то само автомати излизали.... Пробвахме да направим Рено или Нисан но от този завод само Лада излиза хахахах.

  • 5
    rainbou1 avatar :-P
    rainbou1

    Рускини бее (нямам предвид колата) :)

  • 6
    pruch avatar :-P
    pruch

    Лада-Калина,Лада-Калина... аз гласувам за Калината.

  • 7
    2.5 avatar :-P
    2.5

    До коментар [#5] от "rainbou1":

    Специално манекенката от снимката по-горе е в унисон с автомобила. Краката и са като гръцки колони. Предполагам, че с новия собственик нещата ще се променят в посока по-анорексичен тип...
    :-)

  • 8
    zag52 avatar :-|
    zag52

    Руснаците лека полека дърпат напред.Никой не прави инвестиции ако не очаква повишение на покупателната възможност и пазари.А колкото за броя продадени коли,при такава конкуренция и това е много.Там оперират фирми като Тойота,БМВ,Киа РЕНО,и др.

  • 9
    sfsf avatar :-|
    sfsf

    До коментар [#7] от "2.5":

    Ееее чак да са й дебели краката...? Супер са си!

    Колкото до сделката - мисля, че е добра и за двете страни. Лада ще дръпнат малко като Дачия, а Рено ще успеят да не фалират, все пак в момента се държат главно благодарение на Дачия. За успеха на евтините марки говори засиленото говорене на Фолксваген в последно време, че е крайно време и те да навлезнат в тази ниша :)

  • 10
    simo87 avatar :-|
    simo87

    До коментар [#2] от "geordgeo":

    Не, просто нямат поръчки, защото моделите им са непривлекателни. Лада произвеждаше по над 1 млн. коли годишно преди кризата, но сега в Русия се произвеждат много автомобили от западни марки и затова производството на Лади спадна, а Автоваз съкратиха доста работници.
    Дано Рено-Нисан да модернизират гамата на Лада, да модернизират и поточните линии и да възродят производството. Сигурен съм, че руснаците ще предпочетат да и купят родна Лада с добро качество и на добра цена, вместо чужда кола със сходни характеристики, пък макар и сглобена в Русия.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.