Собственикът на Zara с 27% ръст на печалбата

Reuters

Собственикът на Zara с 27% ръст на печалбата

Експанзията в Азия е извела испанската компания Inditex до по-добри резултати

5204 прочитания

Reuters

© Reuters


Собственикът на известната марка Zara - испанската Inditex, успя да пребори негативните ефекти от свитите разходи в Европа и отчете 27% ръст на чистата печалба за деветте месеца на годината. Положителният финансов резултат от 1.65 млрд. евро се дължи на доброто представяне на бързо развиващите се пазари и гъвкавостта при въвеждането на моделите облекло, предаде Reuters.

Най-големият ритейлър в света отчита ръст от 25 процена на годишна база на печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) - до 2.78 млрд. евро. Приходите от продажби са се увеличили със 17 на сто, до 11.360 млрд. евро.  Компанията откри редица магазини в бързо развиващите се пазари като Китай с основната цел да намали зависимостта си от Испания, където потреблението се свива заради втората рецесия за последните три години.

Резултатите на компанията съвпадат с очакванията на анализаторите, които бяха за печалба от 1.65 млрд. евро и продажби за 11.330 млрд. евро.

Групата, в чието портфолио са модни марки като Zara, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius и Pull&Bear, присъства и на българския пазар от пролетта на 2010 г. Испанската компания, която няма дългове, преминава много по-успешно от своите конкуренти през глобалната криза. Тя успешно съчетава доставките от страни с по-ниски цени на труда като Португалия и Мароко, което компенсира ръста в заплащането на труда в Азия, отбелязва агенцията.

Акциите на компанията се търгуват се търгуват при 23 P/E (съотношение цена към печалба на акция), докато показателят при конкурентите H & M е 19, а на GAP - 12.

Собственикът на известната марка Zara - испанската Inditex, успя да пребори негативните ефекти от свитите разходи в Европа и отчете 27% ръст на чистата печалба за деветте месеца на годината. Положителният финансов резултат от 1.65 млрд. евро се дължи на доброто представяне на бързо развиващите се пазари и гъвкавостта при въвеждането на моделите облекло, предаде Reuters.

Най-големият ритейлър в света отчита ръст от 25 процена на годишна база на печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) - до 2.78 млрд. евро. Приходите от продажби са се увеличили със 17 на сто, до 11.360 млрд. евро.  Компанията откри редица магазини в бързо развиващите се пазари като Китай с основната цел да намали зависимостта си от Испания, където потреблението се свива заради втората рецесия за последните три години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


6 коментара
  • 1
    milena_82 avatar :-|
    milena_82

    Това са марките, които наистина промениха разбиранията за обличане на поколения.

  • 2
    niki2003 avatar :-|
    niki2003

    От Зара аз специално съм много доволна.Имат изключително често зареждане на магазините,което гарантира на клиентите един непрекъснат избор от най-последната мода. Самата смяна на модели обаче често кара клиентите подсъзнателно да бързат с покупката. Те знаят, че ако сега харесат дреха и не я купят, след една седмица може въобще да не я намерят повече.

  • 3
    petar_333 avatar :-|
    petar_333

    Азия е огромен пазар,нормално е да има ръст на печалбата!

  • 4
    izabell avatar :-|
    izabell

    Тая Зара не е една друга Зара за която си мислите;)

  • 5
    zloradi avatar :-|
    Radi Cholova

    Не зная какво продават Зара в чужбина, но тук стоката им е под всякаква

    Публикувано през m.capital.bg

  • 6
    zloradi avatar :-|
    Radi Cholova

    Не зная какво продават Зара в чужбина, но тук стоката им е под всякаква критика. Висящи конци, набрани шевове. Сякаш ми пробутват бракувана стока.

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал