Собственикът на Zara с 27% ръст на печалбата

Експанзията в Азия е извела испанската компания Inditex до по-добри резултати

Reuters
Reuters    ©  Reuters
Reuters
Reuters    ©  Reuters

Собственикът на известната марка Zara - испанската Inditex, успя да пребори негативните ефекти от свитите разходи в Европа и отчете 27% ръст на чистата печалба за деветте месеца на годината. Положителният финансов резултат от 1.65 млрд. евро се дължи на доброто представяне на бързо развиващите се пазари и гъвкавостта при въвеждането на моделите облекло, предаде Reuters.

Най-големият ритейлър в света отчита ръст от 25 процена на годишна база на печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) - до 2.78 млрд. евро. Приходите от продажби са се увеличили със 17 на сто, до 11.360 млрд. евро.  Компанията откри редица магазини в бързо развиващите се пазари като Китай с основната цел да намали зависимостта си от Испания, където потреблението се свива заради втората рецесия за последните три години.

Резултатите на компанията съвпадат с очакванията на анализаторите, които бяха за печалба от 1.65 млрд. евро и продажби за 11.330 млрд. евро.

Групата, в чието портфолио са модни марки като Zara, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius и Pull&Bear, присъства и на българския пазар от пролетта на 2010 г. Испанската компания, която няма дългове, преминава много по-успешно от своите конкуренти през глобалната криза. Тя успешно съчетава доставките от страни с по-ниски цени на труда като Португалия и Мароко, което компенсира ръста в заплащането на труда в Азия, отбелязва агенцията.

Акциите на компанията се търгуват се търгуват при 23 P/E (съотношение цена към печалба на акция), докато показателят при конкурентите H & M е 19, а на GAP - 12.

Още от Капитал