Китайски мотор за Брезник
Чуждият концерн започва производство на електрически автобуси в пернишкия град и планира технопарк
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
"Голяма нова сграда - няма как да я пропуснете." Описанието, с което двамата мъже на централната улица на Брезник ни упътват към новия завод за производство на електрически автобуси, дава почти пълна представа какво означава проект от такъв мащаб за града. Град, град, но улиците в пет вечерта са пусти, ако не броим двамината заговорили се съседи. Град, но да се чуди човек къде са всъщност всичките тези 3500 души население по официални данни. И ако ги има - къде ли работят: в замръзналия под снега център не се забелязват признаци на индустриално оживление. И почти сигурно можем да предположим, че основна тема за разговори на местните хора е къде отидоха "предприятията".
Това обаче скоро може да се промени: не за всички, но за някаква част от хората в Брезник или околността. Така поне обещават от "Авто груп моторс" - фирмата, която след два месеца планира да произведе първия електрически автобус с надпис "Made in Bulgaria" именно тук. Следващата стъпка е още по-амбициозна: изграждане на цял технологичен парк. Макар и не в Брезник, но пак в България.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
54 коментара
Прекрасно... Супер новина.
Бъфет е като морски фар за сериозните инвеститори. Това ще повлече още компании към България.
На талази ще се стичат!
Публикувано през m.capital.bg
А електрически Гоуфове кога? :-)
Ще вземе да изскочи зайче от това храстче... Първо коли, сега и автобуси. :)
Чудесна новина.
А още по- добрата новина е, че се планира изграждане на технопарк и още производства. Аз също мисля, че товае само началото на китайската инвазия... За добро или лошо България се оформя като вход към Европа за китайските компании...
Гледах на скоро беше, едно предаване по телевизия Arte, за китайските инвестиции в Африка. За сега местните хора били доволни от това, което се случвало там. Сръвнявали с други инвеститори от САЩ и ЕС, които освен да изпомпвали ресурсите друго не правили. Докато китайците така си правели инвестиционните планове, че построеното да останело и за след края на концесиите. Бяха построили пътища, пристанища, жилищни сгради...
Дано не е само за замазване на очите и дано, и в България се развиват по този начин техните инвестиции.
[quote#4:"dink07"]Ще вземе да изскочи зайче от това храстче... Първо коли, сега и автобуси. :) [/quote]
Ти остави, ами току виж и влакове започнем да произвеждаме и след има няма 15 години - спасим БДЖ ? :)
Браво, последните две седмици повече добри новини чета откогато и да било :) или поне така си мисля, може просто да съм станал по-черноглед и това да ми прави по-голямо впечатление.
Единственото лошо, че пак ще се режат едни ленти от едни хора и пак ще се пишат по други медии едни глупости за Крали Марко, но не това е важното сега:)
Новината звучи добре.
Само че се питам, защо китайци. Защо ни подминаха ВСИЧКИ европейски, американски, японски и корейски автомобилни фирми. И дойдоха китайците. Дали защото сме толкова хубави, работливи и умни, или защото не ни познават добре, или нещо друго.
До коментар [#9] от "timtim":
Точно така: "НЕЩО ДРУГО" е първопричината.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.