С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 12 дек 2012, 23:52, 5603 прочитания

Единственият кандидат за порт Несебър получи концесията

Свързаната с Цветан Василев "Видмар" ще е оператор на пристанищния терминал срещу 23 хил. евро без ДДС годишно

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Единственият кандидат за пристанищен терминал Несебър – "Видмар" ДЗЗД, беше определен за концесионер на правителственото заседание вчера. Дружеството, което се свързва с мажоритарния акционер на Корпоративна търговска банка (КТБ) Цветан Василев, ще бъде оператор на терминала в следващите 35 години. "Офертата на "Видмар", предложението и обвързващото предложение към нея отговарят на изискванията на Закона за концесиите, на правилника за прилагането му, както и на посочените в документацията за участие критерии", се посочва в публикуваното от пресслужбата на правителството съобщение.

Инвестиции


Предложеното от дружеството годишно концесионно плащане е 23 хил. евро без ДДС, като от съобщението не става ясно какъв ще е размерът на променливата част от таксата. За целия срок на концесията компанията се ангажира да инвестира в терминала общо 2.886 млн. лв., от които 854 хил. лв. ще бъдат вложени в обекта през първите 10 години. Заложените от министерството на транспорта изисквания предвиждаха минимален обем на инвестициите от 2.180 млн. лв., от които 680 хил. лв. да бъдат направени за първите 10 години от срока на концесионния договор. В допълнение към посочените в документацията суми "Видмар" ще инвестира в терминала и още 200 хил. лв. в съпътстващите дейности, се посочва в съобщението на правителството. От единия акционер във "Видмар" - "Водстрой 98", коментираха, че са проявили интерес към пристанището в търсене на нови възможности в дългосрочен план, предвид тежката ситуация в строителния бранш.

Инвестициите предвиждат ремонт и рехабилитация на гарата, подобряване на охранителната зона и изграждане на съвременни системи за контролно-пропусквателния режим, тъй като това се явява гранична зона. Ще бъде изградена и паркинг зона за автобуси за обслужване на планирания пътникопоток, както и подобряване на площадковите комуникации, осветление и др. "В дългосрочен план планираме изграждането на по-голяма и съвременна морска гара в контекста на съвременните изисквания, но и с желание от наша страна тя да стане част от неповторимия общ културно-архитектурен ансамбъл на град Несебър.", коментираха още от компанията и допълниха, че терминалът ще бъде разширен с изграждане на трето корабно място.

Според разчетите на новия концесионер през първата година от срока на договора на терминала ще бъдат обслужени 11 417 пътници международно плаване. Предложеният прогнозен средногодишен пътникопоток за първите десет години на концесията е 13 612 пътници.



Необичайно слаб интерес

Процедурата за концесия на пристанищен терминал Несебър беше открита през лятото, като въпреки предимствата на порта само един кандидат прояви интерес към него. През миналата година пристанището беше модернизирано с над 2 млн. лв., като средствата бяха отпуснати от държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура". Всъщност Несебър на практика няма алтернатива като пътническо пристанище на Южното Черноморие, тъй като морската гара в Бургас няма пътнически терминал. Големият брой търговски обекти, както и възможността за акостиране на яхти и круизни кораби също повишават привлекателността на порта.

Виж кой концесионира

Одобрената за концесионер компания се свързва със собственика на Корпоративна банка Цветан Василев. Съдружници с равни дялове от по 50% във "Видмар" са компаниите "Водстрой 98" и "Марков и син". Основен акционер на "Водстрой 98" е Иван Мирински, който придобива 98% от компанията през 2008 г. чрез своята "ПМ контрол" с финансирана с кредит от КТБ сделка. Според финансовия отчет на "Водстрой 98" за 2011 г. компанията има заеми за над 20 млн. лв. от финансовата институция. Дружеството е активен участник в различни инфраструктурни обществени поръчки заедно с приватизирания от него през 2011 г. срещу 12 млн. лв. "Промишлено строителство холдинг".

Бургаската "Марков и син", която държи останалите 50% от капитала на "Видмар", работи в сферата на морското агентиране. От средата на октомври компанията е собственост на софийската "МВМ консултинг", която е еднолично дружество на управителя на "Бояна пропърти мениджмънт" Магдалена Трайкова. От своя страна "Бояна пропърти мениджмънт" пък е изцяло дъщерно дружество на "Инвест мениджмънт", която е част от фамилния "Тръст Василеви" – собственост на Цветан Василев, съпругата му Антоанета и дъщеря им Радосвета. От края на 23 октомври "МВМ консултинг" е придобила и самото "Бояна пропърти мениджмънт" срещу неизвестна сума.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

France Air Management купува "Ес Ай Джи Еър Хендлинг" France Air Management купува "Ес Ай Джи Еър Хендлинг"

Смяната на собствеността на фирмата за отопление и вентилация е част от международна сделка за 222.7 млн. евро

10 дек 2019, 126 прочитания

"Трансметрикс" ще прави софтуер за транспортни компании с еврофинансиране "Трансметрикс" ще прави софтуер за транспортни компании с еврофинансиране

Компанията за логистични решения спечели грант от 3.25 млн. лв. от EIC Accelerator

10 дек 2019, 247 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Полският авиопревозвач LOT иска $ 127 млн. държавна помощ

Интерес от Персийския залив към Czech Airlines

Още от Капитал
Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10