Полският авиопревозвач LOT иска $ 127 млн. държавна помощ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Полският авиопревозвач LOT иска $ 127 млн. държавна помощ

Reuters

Полският авиопревозвач LOT иска $ 127 млн. държавна помощ

Интерес от Персийския залив към Czech Airlines

Христо Съйнов
3953 прочитания

Reuters

© Reuters


Полската авиокомпания LOT е подала молба за 400 млн. злоти (127 млн. долара) незабавна финансова инжекция, която обаче ще е само първи транш от държавната помощ. Това се казва в съобщение на полското министерство на финансите, цитирано от Reuters.

Без алтернатива

През последите няколко години контролираната от държавата авиокомпания е била губеща заради нарастващите разходи за гориво и загуба на пазарен дял от нискотарифни конкуренти като Ryanair.

Варшава, която пряко или косвено контролира 93 на сто от LOT, се провали в опитите си да намери стратегически инвеститор, който да помогне на националния авиопревозвач да се изправи на крака. Само преди три месеца бяха прекратени окончателно преговорите с турските авиолинии, които се отказаха от подобна инвестиция.

Финансовото министерство засега не иска да съобщи общата сума, която LOT е поискало като държавна помощ.

Говорителят на LOT заяви: "Мога само да кажа, че в авиокомпанията ще се направи дълбоко преструктуриране, но повече ще знаем след срещата със синдикатите"

Чехите може и да успеят

В същото време Qatar Airways обяви, че проявява интерес към приватизацията на чешкия авиопревозвач  Czech Airlines (CSA), но все още не е взела окончателно решение дали ще участва. Това заяви главният изпълнителен директор на авиокомпанията от Персийския залив Акбар Ал Бакер.

Чешкото правителство още миналата седмица заяви, че е получило запитвания за процедурата на приватизацията от Qatar Airways и южнокорейската Korean Air. Тогава беше съобщено още, че решение за приватизацията може да се вземе най-рано през април догодина.

Qatar Airways е в надпревара за придобивания с базираната в Абу Даби Etihad Airways, като само през тази година Qatar Airways е закупила дялове в четири авиокомпании, включително в Air Berlin и Virgin Australia.

Това обаче не е първият опит на чешкото правителство да приватизира Czech Airlines. През 2009 г. след провала за експанзия на авиокомпанията беше обявена първата процедура, но единственият участник беше чешката авиокомпания Travel Service, която отказа да купи авиокомпанията без правителството да осигури капиталова инжекция.

Това принуди Czech Airlines да намалят своята флота и дестинациите, до които летят, за да избегнат фалита. За миналата година компанията е на загуба от 241 млн. крони (12.5 млн. долара).

Полската авиокомпания LOT е подала молба за 400 млн. злоти (127 млн. долара) незабавна финансова инжекция, която обаче ще е само първи транш от държавната помощ. Това се казва в съобщение на полското министерство на финансите, цитирано от Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    johnniewalker avatar :-|
    johnniewalker

    Всички, които плачат за "Балкан" да прочетат статията и да кажат дали мислят, че "Балкан" щеше да има друга съдба ако още съществуваше. Съдбата на безкрайна дупка за бюджета.

  • 2
    vladimirkanev avatar :-|
    Yoda

    Катар са купили дял от ерберлин? Моля, проверявайте си фактите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.