Renault продаде дела си във Volvo AB, за да намали дълга си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Renault продаде дела си във Volvo AB, за да намали дълга си

Reuters

Renault продаде дела си във Volvo AB, за да намали дълга си

Френската компания получи от сделката 1.476 млрд. евро

12530 прочитания

Reuters

© Reuters


Френският автомобилостроител Renault продаде дела си в шведската компания за камиони и автобуси Volvo AB срещу 1.476 млрд. евро, съобщиха световните агенции. Компанията е пласирала на институционални инвеститори 138 млн. обикновени акции, представляващи близо 6.5 процента от капитала и 17.2 на сто от правата на глас и вече вече няма никакво участие в шведското предприятие.

Френското правителство, което държи 15.1 на сто от капитала на Renault съобщи, че 45 процента от сумата или 664 млн. евро ще бъдат вложени в укрепване на бизнеса на автомобилостроителя във Франция. От своя страна от компанията посочиха, че средствата ще бъдат използвани приоритетно за по-нататъшното намаляване на дълга на групата и за инвестиции във Франция, Русия и Китай.

Renault беше най-големият акционер в шведската компания през 2001 г., когато едноименната шведска компания си продаде подразделението за камиони.

Подобно на повечето европейски автомобилостроители, Renault пострада от кризата в Европа и в края на октомври обяви, че няма да изпълни планираните продажби през тази година. Дългът на автомобилното производство на групата, който постоянно намалява от 2008 г., когато достигна близо 8 млрд. евро, вече беше едва 818 млн. евро в края на първото полугодие.

Volvo AB произвежда камиони, автобуси, автомобили за търговски цели и строителна техника, както и двигатели и строително оборудване. От 1999 г. е независим от едноименния автомобилостроител, който днес е собственик на китайската компания Geely, след като беше купен от американския автомобилостроител Ford. Той е вторият по големина производител на тежкотоварни камиони след германския Daimler и има бизнес в 20 страни с около 100 000 служители. Групата е собственик на производителя на камиони Renault Trucks, притежаващ четири завода във Франция с общо 14 000 служители.

През 2011 г. оборотът на Volvo AB достигна 34 млрд. евро при нетна печалба от 2 млрд. евро, като допринесе със 136 млн. евро за резултатите на френската компания.

Френският автомобилостроител Renault продаде дела си в шведската компания за камиони и автобуси Volvo AB срещу 1.476 млрд. евро, съобщиха световните агенции. Компанията е пласирала на институционални инвеститори 138 млн. обикновени акции, представляващи близо 6.5 процента от капитала и 17.2 на сто от правата на глас и вече вече няма никакво участие в шведското предприятие.

Френското правителство, което държи 15.1 на сто от капитала на Renault съобщи, че 45 процента от сумата или 664 млн. евро ще бъдат вложени в укрепване на бизнеса на автомобилостроителя във Франция. От своя страна от компанията посочиха, че средствата ще бъдат използвани приоритетно за по-нататъшното намаляване на дълга на групата и за инвестиции във Франция, Русия и Китай.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    maximxx avatar :-P
    Максим

    Ще ме прощават феновете на Рено, но може и да е за доброто на Волво ;)

  • 2
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    "едноименния автомобилостроител, който днес е собственик на китайската компания Geely"

    Хм, я проверете кой на кого е собственик, че малко се излагаме пред чужденците така.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.