Корпоративни новини: 13 декември
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Корпоративни новини: 13 декември

Reuters

Корпоративни новини: 13 декември

"Аурубис България" запазва производството въпреки кризата; Система на българска компания ще пази летищата в Япония от птици; Единният банков надзор в еврозоната ще действа от 2014 г.; Dell окончателно напуска пазара на смартфони

Кирил Кирчев
3771 прочитания

Reuters

© Reuters


БЪЛГАРИЯ

"Аурубис България" запазва производството въпреки кризата

Приходите на най-големия производител на мед в Европа - германската Aurubis Group, са нараснали с 3% за финансовата 2011/2012 г., която приключи в края на септември, и са достигнали 13.8 млрд. евро. Това става ясно от публикувания годишен отчет на групата, която е собственик на завода в Пирдоп "Аурубис България". Консолидираната нетна печалба на групата е 363.4 млн. евро. По международните финансови стандарти нетната печалба на "Аурубис България" е в размер на 139.8 млн. евро. В Пирдоп преработката е останала на миналогодишното ниво от 1 млн. тона концентрат, въпреки плановото прекъсване на работата за 23 дни през септември. Производството на медни катоди се е увеличило до 227 хил. тона в сравнение с 221 млн. тона за предходната година.

Система на българска компания ще пази летищата в Япония от птици

Българската високотехнологична компания "Волаком" ще изнася за Япония система, която засича и прогонва птиците от пистите на летищата, съобщиха от Министерството на икономиката и енергетиката. 

"Волаком" разполага с патент за технологията за 146 държави. Тя e купена за ползване на летище "John F Kennedy" в Ню Йорк и през март ще започне монтирането на апаратурата. Износът ще става чрез японската Daiichi Jitsuhyo Co (DJK), която е дистрибутор на високотехнологични изделия в областите електроника и IT, пластмаси, автомобили и метали, лекарствени продукти, авиационна техника и индустриални машини. За да се задоволи търсенето от японския пазар, ще бъдат направени допълнителни инвестиции в нови мощности в размер на 70 млн. евро и ще бъдат разкрити 80 нови високоплатени работни места за български инженери и проектанти. Разговорите между българската и японската компания са проведени днес в Токио в присъствието на  министър Делян Добрев. Утре там ще се състои инвестиционен форум за България.

Все повече компании създават сайт, за да подобрят бизнеса си

Все повече компании в България имат достъп до интернет, поддържат уебсайт или уебстраница, за да се развиват по-добре. Това показват резултатите от изследване на Националния статистически институт (НСИ) за използването на информационно-комуникационни технологии (ИКТ) и е-търговия в предприятията. През януари 2012 г. делът на предприятията, които имат достъп до интернет, достига до 87.4%, или с 0.5 процентни пункта повече в сравнение с предходната година. Значително се подобряват видът и скоростта на използваната връзка - 76.2 на сто използват фиксирана широколентова връзка, което е със 7.7 пр. п повече в сравнение с 2011 г., а почти половината - 48.8 процента, поддържат своя уебстраница или уебсайт.

СВЯТ

Единният банков надзор в еврозоната ще действа от 2014 г.

Министрите на финансите на Европейския съюз (ЕС) постигнаха съгласие за единен банков надзор в еврозоната, който да започне да действа от 1 март 2014 г., предадоха световните агенции. Създаването на общ надзор на банките в еврозоната, който е поверен на Европейската централна банка (ЕЦБ), е първият етап от банковия съюз, който европейските лидери искат да учредят за избягване на нови кризи. Министрите на финансите постигнаха компромис по спорните от няколко месеци точки - обхвата на прекия надзор на ЕЦБ, съгласуването между общоевропейския банков орган, който засяга 27-те страни от ЕС и ЕЦБ, която се занимава само със 17-те страни от еврозоната и начина за разделяне на двете функции на ЕЦБ (валутна политика на еврозоната и надзор, който ще засяга и страни извън еврозоната).

Dell окончателно напуска пазара на смартфони

Американският PC производител Dell се оттегля от пазара на смартфони. Компанията дори не планира да се завръща към сегмента, съобщи сп. Forbes. Новината беше потвърдена и от Джеф Кларк, президент на отдела за компютърни решения за крайни клиенти на компанията. Кларк допълва, че този сегмент се нуждае от много инвестиции, за да бъде успешен. Dell преустанови продажбата на мобилни телефони в САЩ по-рано тази година, но продължи да ги предлага в Китай. Сега компанията прекратява напълно тази си дейност и ще преразгледа подкрепата си за Android.

Renault продаде дела си във Volvo AB, за да намали дълга си

Френският автомобилостроител Renault продаде дела си в шведската компания за камиони и автобуси Volvo AB срещу 1.476 млрд. евро, съобщиха световните агенции. Компанията е пласирала на институционални инвеститори 138 млн. обикновени акции, представляващи близо 6.5 процента от капитала и 17.2 на сто от правата на глас и вече вече няма никакво участие в шведското предприятие. Френското правителство, което държи 15.1 на сто от капитала на Renault съобщи, че 45 процента от сумата или 664 млн. евро ще бъдат вложени в укрепване на бизнеса на автомобилостроителя във Франция. От своя страна от компанията посочиха, че средствата ще бъдат използвани приоритетно за по-нататъшното намаляване на дълга на групата и за инвестиции във Франция, Русия и Китай.

Полският авиопревозвач LOT иска $ 127 млн. държавна помощ

Полската авиокомпания LOT е подала молба за 400 млн. злоти (127 млн. долара) незабавна финансова инжекция, която обаче ще е само първи транш от държавната помощ. Това се казва в съобщение на полското министерство на финансите, цитирано от Reuters. Варшава, която пряко или косвено контролира 93 на сто от LOT, се провали в опитите си да намери стратегически инвеститор, който да помогне на националния авиопревозвач да се изправи на крака. Само преди три месеца бяха прекратени окончателно преговорите с турските авиолинии, които се отказаха от подобна инвестиция. Финансовото министерство засега не иска да съобщи общата сума, която LOT е поискало като държавна помощ.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK