С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 13 дек 2012, 23:32, 8314 прочитания

Висока летва за втория частен оператор на порт Бургас

Новият стопанин на контейнерния терминал Бургас-запад трябва да е с поне 750 млн. лв. приходи и активи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кандидатите за частен оператор на терминала за контейнери Бургас-запад ще преминат през доста ситна цедка, а обяснението на държавата е, че портът е успешен и интересът към него е голям.
Участниците трябва да докажат приходи за последните три години в размер на не по-малко от 750 млн. лв., а размерът на балансовата стойност на техните активи не може да е под 750 млн. лв., става ясно от обявлението в Държавен вестник.

За сравнение, приходите на цялото държавно предприятие "Пристанище Бургас" ЕАД за 2011 г. са 34.4 млн. лв., а активите му към края на миналата година възлизат на 32.6 млн. лв. Сумата се сви след отписването на активи за близо 54 млн. лв. заради концесията на стария и новия терминал за насипни товари през 2011 г. Техен оператор в момента е "БМФ Порт Бургас", свързан с бизнесмените Кирил и Георги Домусчиеви. Компания с тяхно участие - "Кей Джи маритайм шипинг", приватизира през 2008 г. Параходство "Български морски флот" за 440 млн. лв.


Най-голямата пристанищна концесия за 2012 г.

Площта на пристанищната територия, отдавана на концесия, е над 640 хил. кв.м, т.е. това е най-голямата процедура в сферата на пристанищата тази година. Концесията е за 35 години, а бъдещият стопанин трябва да направи инвестиции за поне 20 млн. лв., като 9.5 млн. лв. от тях трябва да се вложат през първите седем години. Оферти се приемат до 31 януари 2013 г. Транспортното министерство търси оператори и за портове Никопол, Лом, Русе-запад и център, Тутракан и Видин-юг.

Бъдещият концесионер на терминал Бургас-запад трябва да е пристанищен оператор от поне пет години или да се е занимавал с дейност, сходна с предмета на поръчката за същия период. Допускат се корабособственици, чартьори или мениджъри със собствени, наети и/или преотстъпени кораби. Всеки кандидат трябва да докаже, че за последната финансова година е обработил 3 милиона тона товари.



Обемът е сходен с този на товарите, преминали през всички терминали на държавното предприятие "Пристанище Бургас" ЕАД – 3.55 млн. тона. От тръжната документация за порта става ясно, че разтоварените и натоварените стоки от шестте кейови места на терминал-запад са 1.592 млн. тона. Това са предимно т.нар. генерални товари – метали, контейнери, оборудване и т.н.

Обичайните заподозрени

Изискванията, макар и високи, са по силите на новите частни оператори на терминалите за насипни товари в Бургас. Източници на "Капитал" от бургаското пристанище потвърдиха, че именно Домусчиеви са основните претенденти за концесията на съседния им терминал. Освен това "БМФ Порт Бургас" може да участва в процедурата в обединение с други партньори.

От транспортното министерство обявиха, че критериите се основават на изготвен концесионен анализ и се надяват процедурата да предизвика интерес сред пристанищни оператори от чужбина. Шефът на бургаския порт Диян Димов коментира, че не е запознат с процедурата, но пристанището е успешно, работи на печалба и е нормално да има високи изисквания към концесионерите, както и интерес от частния бизнес. След отдаването и на терминала за контейнери за държавния оператор в Бургас ще остане да оперира единствено терминал Бургас-изток.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 816 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 725 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Грозни като смъртта

Или как проектът за промени в европейската цигарена регулация ще се отрази на българския пазар

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10