Продажбите на автомобили в Европа на 19-годишно дъно
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на автомобили в Европа на 19-годишно дъно

Renault-Nissan се справя по-зле от конкурентите си въпреки излизането на нвоия модел Clio

Продажбите на автомобили в Европа на 19-годишно дъно

Френските производители затъват значително по-бързо от германските си конкуренти

7306 прочитания

Renault-Nissan се справя по-зле от конкурентите си въпреки излизането на нвоия модел Clio

© Reuters


Продажбите на автомобили в Европа са спаднали с 10% през ноември, с което регистрациите на нови автомобили в региона са спаднали до 19-годишно дъно, съобщи Bloomberg. Регистрациите в 27-те членки на Европейския съюз (ЕС) плюс Швейцария, Норвегия и Исландия са спаднали до 969 918 през изминалия месец от 1.07 млн. за същия период на миналата година, показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители.

Автомобилният сектор е ударен и от влошаването на най-голямата икономика в региона – Германия, където се очаква свиване на БВП през четвъртото тримесечие, а безработицата се покачва вече осем поредни месеца. Продажбите на автомобили в ЕС за единадесетте месеца са спаднали със 7.6% до 11.3 млн. бройки, което е най-ниското ниво от 1993 г. Продажбите на Peugeot в Европа са спаднали с 16% през ноември, а при френския конкурент Renault сривът на продажбите достига 27%.

Лоша 2013г.

"Основният въпрос за сектора не е колко лоша беше 2012 г., а дали има реалистична надежда за подобрение през 2013 г. Не виждаме много причини, поради които обемът на продажбите в ЕС би нараснал следващата година. Това означава, че разликата между експортно ориентираните производители и тези, които разчитат на европейките пазари, ще продължи да се увеличава", коментира Ерих Хаузер, анализатор в Credit Suisse.

Четири от най-големите автомобилни пазара в Европа са се свили през изминалия месец, като доставките в Германия са намалели с 3.5%. Това представлява обръщане на тенденцията от октомври, когато продажбите нараснаха с 0.5 на сто. На германския пазар се реализират около 25% от всички продажби на автомобили в региона. Значително по-голям е спадът в други основни пазари – във Франция достига 19 на сто, а в Италия и Испания – по 20. Изключение от общата тенденция е Великобритания, където през ноември продажбите са нараснали с 11 процента. Това е помогнало на страната да измести Франция като втори най-голям пазар за 11-те месеца на годината.

Асоциацията на производителите прогнозира, че за цялата 2012 г. в региона ще бъдат продадени 12 млн. автомобила – най-малкия брой от 1995 г. Френската Peugeot и италианската Fiat обявиха миналата седмица, че ще съкратят по 1500 работни места в резултат на свития пазар. Продажбите на италианската компания през ноември са се понижили с 13 на сто до 59 152 бройки. Fiat съкращава операциите си в Полша, докато френският производител ще намалява персонала си до 2014 г., като не заменя напускащи и пенсиониращи се служители.

Renault с най-лоши резултати

Най-зле в региона се представя Renault, чиито продажби за ноември са спаднали до 82 885, а износът на марката за Германия е намалял с 15 на сто. "Изненадва ме колко зле се представя Renault спрямо конкуренцията, особено предвид това, че пусна новия си модел Clio 4", отбелязва Ерих Хаузер. Френската компания обяви, че е продала последния си дял от 6.5% във Volvo AB за 1.92 млрд. долара, за да намали дълговете си.

Продажбите на General Motors в Европа са спаднали с 13% до 75 876 автомобила през ноември. Европейското подразделение на щатската фирма Opel обяви, че ще затвори завода си в Бохум до 2016 г. Ford Motor отбелязва свиване на европейските си продажби с 10% до 72 585 бройки. Ford също планира затваряне на три производства във Великобритания и Белгия през следващите три години.

Най-големият европейски производител Volkswagen отчете 2.5% спад на продажбите до 248 690 автомобила. От своя страна, най-големият производител на луксозни автомобили BMW регистрира лек ръст в продажбите от 0.4% до 67 200 бройки. Daimler отчита спад от 0.7%, като свиването с 18 на сто на продажбите на марката Smart не е могло да бъде компенсирано от ръста с 1.5 на сто на продажбите на Mercedes-Benz.

Продажбите на автомобили в Европа са спаднали с 10% през ноември, с което регистрациите на нови автомобили в региона са спаднали до 19-годишно дъно, съобщи Bloomberg. Регистрациите в 27-те членки на Европейския съюз (ЕС) плюс Швейцария, Норвегия и Исландия са спаднали до 969 918 през изминалия месец от 1.07 млн. за същия период на миналата година, показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители.

Автомобилният сектор е ударен и от влошаването на най-голямата икономика в региона – Германия, където се очаква свиване на БВП през четвъртото тримесечие, а безработицата се покачва вече осем поредни месеца. Продажбите на автомобили в ЕС за единадесетте месеца са спаднали със 7.6% до 11.3 млн. бройки, което е най-ниското ниво от 1993 г. Продажбите на Peugeot в Европа са спаднали с 16% през ноември, а при френския конкурент Renault сривът на продажбите достига 27%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    nshopov avatar :-P
    Kobra

    "Продажбите на автомобили в Европа на 19-годишно дъно" - Голям праз!

  • 2
    keipax avatar :-|
    keipax

    Напълно очаквано, то всеки де що се е чудел дали да си купува кола, си я купи по времето на изливаните държавни субсидии за закупуването нови автомобили през 2009.

    Немеца или французина не си сменят колата през 3 години...

  • 3
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch

    До коментар [#2] от "keipax":

    Точно през 3г. сменят колата, защото обикновено тя не е тяхна а на компанията им и като изтече оперативния лизинг(3г най-често) просто взимат нова.

  • 4
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    С управници като Меркозето и брюкселските зелки, 2013 ще е определено по лоша ......

  • 5
    aha avatar :-|
    aha

    До коментар [#1] от "Kobra":
    От къде мислите идва автомобилния парк на България? Пониженото търсене на нови коли води до повишена цена на старите. Когато по-малко коли се продават на вторичния пазар, при равен или увеличèн брой на купувачи, се търси и постига по-висока цена. Това ще доведе до поскъпване на колите, а от там и на услугите в цяла Югоизточна Европа.

  • 6
    smokingpipe avatar :-|
    smokingpipe

    Когато някои само вземат и нищо не добавят , колкото и да е голяма купчината , свършва . Е , дотам не се е стигнало , но източноевропейският скрап свърши .

  • 7
    nshopov avatar :-|
    Kobra

    До коментар [#5] от "aha":

    Това е доста добро съждение. Но се пита в случая дали и търсенето (на употребявани автомобили от югоичточна европа) е също толкова силно, както в предкризисните години. И като цяло не мисля че пониженото търсене на автомобили би трябвало да вещае драма. Особено в Европа.

  • 8
    busy2 avatar :-|
    Dr.Jotker

    като не могат френските производители да пробият в Китай, Китай ще пробие във Франция :) . Виж, немците са друга бира!

  • 9
    tsyrvulan avatar :-P
    tsyrvulan

    До коментар [#3] от "hellwitch":

    Брей, всички автомобили фирмени ли са по Европата?

  • 10
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    Предполагам, че още дори преди навлизането на корейците е имало свръх производствен капацитет за автомобили по света. А последните години, както и китайците започнаха да бълват бройки, вече е повече от ясно, че ще има изпаднали от клона. Все пак това не е мандра!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.