Продажбите на автомобили в Европа на 19-годишно дъно

Френските производители затъват значително по-бързо от германските си конкуренти

Renault-Nissan се справя по-зле от конкурентите си въпреки излизането на нвоия модел Clio
Renault-Nissan се справя по-зле от конкурентите си въпреки излизането на нвоия модел Clio
Renault-Nissan се справя по-зле от конкурентите си въпреки излизането на нвоия модел Clio    ©  Reuters
Renault-Nissan се справя по-зле от конкурентите си въпреки излизането на нвоия модел Clio    ©  Reuters

Продажбите на автомобили в Европа са спаднали с 10% през ноември, с което регистрациите на нови автомобили в региона са спаднали до 19-годишно дъно, съобщи Bloomberg. Регистрациите в 27-те членки на Европейския съюз (ЕС) плюс Швейцария, Норвегия и Исландия са спаднали до 969 918 през изминалия месец от 1.07 млн. за същия период на миналата година, показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители.

Автомобилният сектор е ударен и от влошаването на най-голямата икономика в региона – Германия, където се очаква свиване на БВП през четвъртото тримесечие, а безработицата се покачва вече осем поредни месеца. Продажбите на автомобили в ЕС за единадесетте месеца са спаднали със 7.6% до 11.3 млн. бройки, което е най-ниското ниво от 1993 г. Продажбите на Peugeot в Европа са спаднали с 16% през ноември, а при френския конкурент Renault сривът на продажбите достига 27%.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nshopov avatar :-P
    Kobra
    • - 16
    • + 10

    "Продажбите на автомобили в Европа на 19-годишно дъно" - Голям праз!

    Нередност?
  • 2
    keipax avatar :-|
    keipax
    • - 10
    • + 7

    Напълно очаквано, то всеки де що се е чудел дали да си купува кола, си я купи по времето на изливаните държавни субсидии за закупуването нови автомобили през 2009.

    Немеца или французина не си сменят колата през 3 години...

    Нередност?
  • 3
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch
    • - 7
    • + 11

    До коментар [#2] от "keipax":

    Точно през 3г. сменят колата, защото обикновено тя не е тяхна а на компанията им и като изтече оперативния лизинг(3г най-често) просто взимат нова.

    Нередност?
  • 4
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 21
    • + 2

    С управници като Меркозето и брюкселските зелки, 2013 ще е определено по лоша ......

    Нередност?
  • 5
    aha avatar :-|
    aha
    • - 1
    • + 12

    До коментар [#1] от "Kobra":
    От къде мислите идва автомобилния парк на България? Пониженото търсене на нови коли води до повишена цена на старите. Когато по-малко коли се продават на вторичния пазар, при равен или увеличèн брой на купувачи, се търси и постига по-висока цена. Това ще доведе до поскъпване на колите, а от там и на услугите в цяла Югоизточна Европа.

    Нередност?
  • 6
    smokingpipe avatar :-|
    smokingpipe
    • - 2
    • + 3

    Когато някои само вземат и нищо не добавят , колкото и да е голяма купчината , свършва . Е , дотам не се е стигнало , но източноевропейският скрап свърши .

    Нередност?
  • 7
    nshopov avatar :-|
    Kobra
    • + 6

    До коментар [#5] от "aha":

    Това е доста добро съждение. Но се пита в случая дали и търсенето (на употребявани автомобили от югоичточна европа) е също толкова силно, както в предкризисните години. И като цяло не мисля че пониженото търсене на автомобили би трябвало да вещае драма. Особено в Европа.

    Нередност?
  • 8
    busy2 avatar :-|
    Dr.Jotker
    • - 3
    • + 4

    като не могат френските производители да пробият в Китай, Китай ще пробие във Франция :) . Виж, немците са друга бира!

    Нередност?
  • 9
    tsyrvulan avatar :-P
    tsyrvulan
    • + 6

    До коментар [#3] от "hellwitch":

    Брей, всички автомобили фирмени ли са по Европата?

    Нередност?
  • 10
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    Предполагам, че още дори преди навлизането на корейците е имало свръх производствен капацитет за автомобили по света. А последните години, както и китайците започнаха да бълват бройки, вече е повече от ясно, че ще има изпаднали от клона. Все пак това не е мандра!

    Нередност?
Нов коментар