С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 19 дек 2012, 19:56, 10528 прочитания

Дунавска комбинация - ТЕЦ плюс пристанище

ТЕЦ "Свилоза" взима на концесия терминал "Видин-юг"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
ТЕЦ "Свилоза" взима пристанищен терминал Видин–юг на концесия за следващите 35 години. Това беше решено от Министерския съвет.

Офертата на дружеството предвижда в двете кейови места да бъдат инвестирани малко над 7 млн. лв., като 5.6 млн. лв. от тях трябва да се вложат през първите 10 години на договора. Фиксираната част от годишното концесионно плащане ще е 7100 евро без ДДС.
Предложението на ТЕЦ "Свилоза" надвишава малко минималните изисквания за инвестиции, заложени от транспортното министерство (6.1 млн. лв. за целия период и 5 млн. лв. за първите 10 години).


До 2003 г. ТЕЦ "Свилоза" беше част от едноименния производителя на целулоза, собственост на Красимир Дачев. Към края на август 2012 г. в списъка на акционерите на ТЕЦ "Свилоза" фигурират фирма със седалище в Хонконг и компания с адрес на управление в Делауер, като и двете имат български пълномощници.

Според два независими източника собствениците на ТЕЦ "Свилаза" са свързани с акционерите във "Видахим", където също има ТЕЦ на въглища. "Капитал Daily" не успя да се свърже с един от директорите на свищовската централа Константин Николов, който да коментира връзката и да разкаже за плановете за пристанището.

Второ на сметката
Кандидатите за терминала бяха три - ТЕЦ "Свилоза", "Видахим" и Параходство "Българско речно плаване" (БРП), част от групата "Химимпорт", като БРП управлява останалата карго част от пристанище Видин – Видин–север и фериботния терминал.



Терминалът Видин–юг се използва за разтоварването на въглища. За първите десет години прогнозираният средногодишен товарооборот, предложен от концесионера, е 227 800 тона. Предвижда се през първата година от срока на концесията на терминала да бъдат обработени 210 000 тона товари.

Обектът във Видин на практика е втори за ТЕЦ "Свилоза". Компанията все още разполага с терминал за въглища в Свищов, въпреки че част от него в края на 2009 г. беше продадена на "Стомана индъстри", част от гръцкия индустриален концерн "Виохалко", след като производителят на стомана не успя да се пребори с БРП за пристанището във Видин-север след странно съдебно решение. 

По реката

Освен Видин–юг още редица държавни терминали по реката чакат да се сдобият с нови стопани. Най-напред са процедурите за Лом и Русе–запад, където до момента има по една подадена оферта. Кандидатът за Лом по информация на "Капитал" е "Порт инвест" - наскоро учредено дружество, което е 100% собственост на БРП, част от групата "Химимпорт".

Според няколко независими източника интерес към Русе–запад има корабостроителницата, която се намира там. "Корабостроителница Русе" се вързва с Корпоративна търговска банка.

На Тутракан нищо ново

Междувременно по информация на "Капитал" за терминала в Тутракан, който също беше предложен на концесия, не е имало нито една подадена оферта до края на срока, обявен от транспортното министерство, като оттам са взели решение срокът за събиране на инвестиционните предложения да бъде удължен.

Не така стои въпросът с летището в Горна Оряховица. За концесионирането му за пореден път не се намери нито един кандидат и процедурата беше прекратена от Министерския съвет.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваканционните имоти се завръщат на картата с добри инвестиции Ваканционните имоти се завръщат на картата с добри инвестиции

Гарантирана доходност, атрактивни цени и възможността за семейна ваканция в домашен уют са сред основните фактори, които движат пазара

14 дек 2019, 574 прочитания

Халите 2020: Ресторанти, барове и фермерски храни 2 Халите 2020: Ресторанти, барове и фермерски храни

Motto и Spaghetti Kitchen, Manzo, Forno Cipollini, La Bottega, Mediterraneo, 33 Гастронавти, By The Way, Memento и др. са сред обектите, с които собствениците на сегашния пазар преговарят

13 дек 2019, 1781 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
По-лесен достъп

В последния момент администрацията подготвя нови правила за ускоряване на ОП "Конкурентоспособност"

Още от Капитал
Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10