// K2: Бизнесът / Компании
Дунавска комбинация - ТЕЦ плюс пристанище
ТЕЦ "Свилоза" взима на концесия терминал "Видин-юг"
Офертата на дружеството предвижда в двете кейови места да бъдат инвестирани малко над 7 млн. лв., като 5.6 млн. лв. от тях трябва да се вложат през първите 10 години на договора. Фиксираната част от годишното концесионно плащане ще е 7100 евро без ДДС.
Предложението на ТЕЦ "Свилоза" надвишава малко минималните изисквания за инвестиции, заложени от транспортното министерство (6.1 млн. лв. за целия период и 5 млн. лв. за първите 10 години).
Според два независими източника собствениците на ТЕЦ "Свилаза" са свързани с акционерите във "Видахим", където също има ТЕЦ на въглища. "Капитал Daily" не успя да се свърже с един от директорите на свищовската централа Константин Николов, който да коментира връзката и да разкаже за плановете за пристанището.
Второ на сметката
Кандидатите за терминала бяха три - ТЕЦ "Свилоза", "Видахим" и Параходство "Българско речно плаване" (БРП), част от групата "Химимпорт", като БРП управлява останалата карго част от пристанище Видин – Видин–север и фериботния терминал.
Терминалът Видин–юг се използва за разтоварването на въглища. За първите десет години прогнозираният средногодишен товарооборот, предложен от концесионера, е 227 800 тона. Предвижда се през първата година от срока на концесията на терминала да бъдат обработени 210 000 тона товари.
Обектът във Видин на практика е втори за ТЕЦ "Свилоза". Компанията все още разполага с терминал за въглища в Свищов, въпреки че част от него в края на 2009 г. беше продадена на "Стомана индъстри", част от гръцкия индустриален концерн "Виохалко", след като производителят на стомана не успя да се пребори с БРП за пристанището във Видин-север след странно съдебно решение.
По реката
Освен Видин–юг още редица държавни терминали по реката чакат да се сдобият с нови стопани. Най-напред са процедурите за Лом и Русе–запад, където до момента има по една подадена оферта. Кандидатът за Лом по информация на "Капитал" е "Порт инвест" - наскоро учредено дружество, което е 100% собственост на БРП, част от групата "Химимпорт".
Според няколко независими източника интерес към Русе–запад има корабостроителницата, която се намира там. "Корабостроителница Русе" се вързва с Корпоративна търговска банка.
На Тутракан нищо ново
Междувременно по информация на "Капитал" за терминала в Тутракан, който също беше предложен на концесия, не е имало нито една подадена оферта до края на срока, обявен от транспортното министерство, като оттам са взели решение срокът за събиране на инвестиционните предложения да бъде удължен.
Не така стои въпросът с летището в Горна Оряховица. За концесионирането му за пореден път не се намери нито един кандидат и процедурата беше прекратена от Министерския съвет.
Още по темата
Приходите и печалбата на "Свилоза" са се повишили със 17%
Проблемите с липсата на дървесина са преодолени, казват мениджърите на компанията
12 фев 2014Пристанище "Русе-Запад" влезе в портфолиото на Цветан Василев
Консорциум между компаниите "Фанти-Г" и "Шип инвест" беше одобрен от правителството за оператор на пристанището за 35 години
9 яну 2013Висока летва за втория частен оператор на порт Бургас
Новият стопанин на контейнерния терминал Бургас-запад трябва да е с поне 750 млн. лв. приходи и активи
13 дек 2012Единственият кандидат за порт Несебър получи концесията
Свързаната с Цветан Василев "Видмар" ще е оператор на пристанищния терминал срещу 23 хил. евро без ДДС годишно
12 дек 2012Още пристанища търсят частни оператори
Министерски съвет откри процедура за концесиониране на терминала за контейнери в Бургас и на фериботния терминал в Никопол
28 ное 2012Цветан Василев и "Химимпорт" са основните кандидати за предложените от държавата пристанища
23 ное 2012Правителството започна концесия на товарния терминал Лом и туристическото пристанище Несебър
29 авг 2012Концесията на видинското съоръжение затъна в странни юридически решения
3 окт 2008
Гарантирана доходност, атрактивни цени и възможността за семейна ваканция в домашен уют са сред основните фактори, които движат пазара
14 дек 2019, 574 прочитания

Motto и Spaghetti Kitchen, Manzo, Forno Cipollini, La Bottega, Mediterraneo, 33 Гастронавти, By The Way, Memento и др. са сред обектите, с които собствениците на сегашния пазар преговарят
13 дек 2019, 1781 прочитания
13 дек 2019, 9241 прочитания
13 дек 2019, 5036 прочитания
13 дек 2019, 2841 прочитания
13 дек 2019, 2271 прочитания
13 дек 2019, 1771 прочитания
В последния момент администрацията подготвя нови правила за ускоряване на ОП "Конкурентоспособност"